Ügyfelek értékelése

Az Értékelések alkalmazás az ügyfélstatisztikák készítésének eszközeként, azaz a vásárlások rendszerességének és gyakoriságának figyelemmel kísérésére szolgál. Automatikusan megjelöli a hűséges ügyfeleit és azokat, akik a legnagyobb forgalmat generálják önnek. Ráadásul az alkalmazásnak köszönhetően feltárhatja a potenciálisan problémás megrendeléseket, így csökkentheti a visszavonásukkal járó veszélyeket és a csomagok ismételt visszaküldését.

Amennyiben az alkalmazás kiválasztásával és megrendelésével kapcsolatban tanácsra lenne szüksége, az info@shoptet.hu e-mail címen örömmel állunk a rendelkezésére.

Hogyan működik az Értékelések alkalmazás és hol kell beállítani?

Minden ügyfél, függetlenül attól, hogy regisztrált-e vagy sem, az e-mail címe alapján kerül azonosításra.

Ennek az alkalmazásnak a beállítását az Ügyfelek → Értékelések részben találja, ahol meghatározhatja azokat a szabályokat, amelyek szerint a rendszer az ügyfeleit értékelni fogja. Tehát az ügyfél vagy pozitív, vagy negatív értékelést kap majd; ez grafikusan kerül megkülönböztetésre.

Ez az értékelés a teljes adminisztrációban megjelenik. Az ügyfél részletezésében, az ügyfelek és a megrendelések áttekintésében, illetve azok részletezésében is megtalálható.

Az értékelést grafikusan egy mosolygós és egy morcos hangulatjel jeleníti meg. A részletesebb információk akkor jelennek meg, ha az egérrel rámegy az adott hangulatjelre.

A Pozitív értékelés megjelenítése a következő esetben részben beállíthatja, hogy mit kell teljesítenie az ügyfélnek ahhoz, hogy megkapja ezt az értékelést.

  • Összességében meghatározott összeg felett vásárolt.
  • A megadott vásárlási számnál gyakrabban vásárolt.
  • Az Az utolsó vásárlás maximum életkora lehetőség alapján pozitív értékelés adható az olyan ügyfeleknek, akik gyakran vásárolnak önnél. Az időtartam hosszát a tetszése szerint állíthatja be. Alapként 31 nap lett feltüntetve. Így az új és a hűséges ügyfeleket is meg tudja jutalmazni. Mi például a hűségkedvezménnyel történő kombinálását javasoljuk.

A Negatív értékelés megjelenítése a következő esetekben szakasz beállításai a következők:

  • Negatív értékelés megjelenhet a leadott, de törölt megrendelések aránya alapján. Például beállíthatjuk, hogy az ügyfélnél akkor jelenjen meg negatív értékelés, ha 10 leadott megrendelést meghaladva több mint egy megrendelést visszavonna, vagyis a megrendelések 10%-át.
  • Beállíthatja az értékelés megjelenítését meghatározott számú megrendelés visszavonása esetére is.
  • Az Utolsó vásárlás régi, legalább lehetőség szerint negatív értékelést adhat a hosszú ideig nem aktív ügyfeleknek. Itt az előre beállított érték 365 nap.
  • Amennyiben ki van pipálva a Megrendelések automatikus törlése lehetőség, úgy minden negatív értékelésű ügyfélnél automatikusan sztornózásra kerülnek a megrendelései. A funkció az egyes ügyfelekhez az ügyfelek részletezésében egyedileg bekapcsolható és kikapcsolható.

Az Automatikus ügyfélbesorolás szekcióban a pozitív értékelésű ügyfeleket áthelyezheti egy ön által választott csoportba. Először aktiválni kell a funkciót.

  • Azt az ügyfelet, aki 1, 2 illetve 3 pozitív értékelést kapott, áthelyezheti a kiválasztott csoportba. Itt csak az automatikusan adott értékelések számítódnak be.
  • Az ügyfelet így besorolhatja például a VIP ügyfél csoportba. Az ilyen ügyfélcsoportoknak ezután más árlistát állíthat be, vagy más kedvezményeket kínálhat, mint a többi ügyfélnek. További információkat az Ügyfélcsoportok bejegyzésben talál.

Értékelés az ügyfél részletezésében

A részletes értékelést az ügyfél részleteiben az Általános adatok könyvjelzőben nézheti meg. Az Alapinformációk szakaszban az alkalmazásnak köszönhetően rendelkezésére állnak az ügyfél vásárlásainak és sztornóinak az adatai.

Az Ügyfelek értékelése szekcióban a grafikus értékelést a magyarázatokkal együtt látja. Az ügyfél egyszerre pozitív és negatív értékelést is kaphat, és lehetősége van arra is, hogy manuálisan adjon hozzá megjegyzést és értékelést. 

Kockázatos ügyfelek megrendeléseinek sztornózása

A Megrendelések automatikus törlése funkciót minden olyan ügyfélnél, melynél azt már aktiválta, manuálisan kikapcsolhatja. Ezt a funkciót egyedileg, minden egyes ügyfél saját profiljában kapcsolhatja ki, illetve be. Az Ügyfelek menüpontban kattintson az ügyfél nevét tartalmazó sorra.

Az Alapinformációk szekciónak köszönhetően jobban tájékozódhat és dönthet arról, hogy valóban sztornózni akarja-e az ügyfél megrendelését.

A másik lehetőség a kockázatos ügyfél kezelésére, az IP címe blokkolása. Az ilyen ügyfél ezután nem tud megrendelést készíteni. A részletes útmutatót az IP cím blokkolása bejegyzésben találja.