Tartalom:
Enhanced ecommerce
A továbbfejlesztett elektronikus kereskedelem, vagyis az Enhanced ecommerce áttekintéseinek köszönhetően részletesebb adatokat követhet nyomon a vásárlók viselkedésével, a termékekkel és az eladásokkal kapcsolatban. A Shoptet az egyes fejlesztéseket fokozatosan, fázisokban integrálja a rendszerbe. A Google Analyticsben jelenleg a következő adatok kísérhetők figyelemmel.
A Google bejelentette, hogy 2023. július 1-jével megszűnik az Universal Analytics mérés, és ettől az időponttól kezdve nem gyűjt újabb adatokat. A megszüntetés után az eredeti adatok, beleértve a riportokat is, továbbra is rendelkezésre fognak állni. |
Termékteljesítmény jelentés
A termék teljesítménye jelentés nemcsak a termékek statisztikáinak nyomon követését szolgálja, de a kategóriájuk és a márkájukét is. A bal menüben a Konverzió → Elektronikus kereskedelem → Termék teljesítménye kártya alatt található. A statisztika táblázat felett érhetők el az úgynevezett Elsődleges dimenziók. Átkapcsolásuk segítségével lehet megjeleníteni a következő áttekintéseket:
- Termék
- Termék cikkszáma
- Termékkategória (továbbfejlesztett elektronikus kereskedelem)
- Termékmárka
Termékkategóriák
Ezt az áttekintést úgynevezett hierarchikus kategóriák alkotják, tehát a webáruház kategóriáinak struktúrája szerint van kialakítva. Például: Ruházat / Férfi ruházat / Nadrágtartó.
Saját kategóriák segítségével a kategóriák csoportosíthatók és nyomon követhetők egyedi csoportok szerint. Importálása az Egyes kategóriaszintek áttekintésének implementálása link segítségével végezhető el. Az áttekintés a bal oldali menü Személyre szabás → Saját áttekintések lehetőség megválasztásával jeleníthető meg.
Vásárlói viselkedés elemzése
Ez az áttekintés lehetővé teszi a vásárlók viselkedésének nyomon követését a webáruházban a termékek vonatkozásában. A bal menün keresztül lépjen a Konverzió → Elektronikus kereskedelem → Termék teljesítménye részbe. A grafikon felett található a Tallózó kártya.
- Összesítés (alapbeállításban)
- Vásárlói viselkedés
Az implementációban a Vásárlói viselkedés áttekintésben a következő paraméterek követhetők nyomon a termékeknél, kategóriáknál és a márkáknál:
- Termék részleteinek megtekintése: vagyis a termékinformáció meglátogatása
- A vásárlás és a részletmegtekintés aránya: lényegében konverziós arány
- Termék kosárba tétele
- Termék eltávolítása a kosárból
- A kosárba tétel és a részletmegtekintés aránya: a kosárba tétel száma osztva a termék részletmegtekintéseinek számával
Ezen áttekintések segítségével meghatározható, melyik terméket kell jobban hirdetni, hol találhatóak javítást igénylő hiányosságok, vagy melyik termék jelenjen meg a webáruház honlapján.
Belső promóció jelentés
A Marketing jelentésben megtekintheti, hogy a webáruházba feltöltött bannerek hogyan teljesítettek a következő mutatók tekintetében: Nyomon követhető továbbá, hogy melyik kampányok, képek voltak hatékonyabbak, és melyikek vonzottak be több átkattintást. Ezen adatok alapján aztán azonos, vagy hasonló tartalomtípusokat használhat például a közösségi médiákban is, stb.
A Google Analytics fiókban a Konverzió → Elektronikus kereskedelem → Marketing → Belső promóció részben találhatók.
Itt 3 mutató jelenik meg:
- Belső promóciók megtekintései: banner megtekintéseinek (impresszió) száma.
- Belső promóciók kattintásai: a bannerre kattintások száma
- Belső promóció CTR: megtekintések százaléka, amelyek átkattintást eredményeztek
A Google Analytics-be a következő változókat visszük át:
id
(a banner számát az url-ből, tehát pl. banner -13)name
(név): a legfontosabb változó.creative
(képleírás): annak a képnek a leírása, amely a banner részletében a Beállítások szekcióban található.position
(a banner pozíciója)
A position
változó lehetséges értékei:
- carousel (vetítéses hirdetés)
- a kiegészítő bannereknél pedig a következőkről van szó:
- top
- közép
- lábléc
- kategóriák
A Belső promóció jelentésben minden banner a saját neve alatt jelenik meg. Ha megváltoztatja az adott banner tartalmát (más vizuális hirdetést, más affiliate linket helyez belé, stb.), javasoljuk módosítani a banner nevét is. Ha a nevét nem változtatja meg, az elemzés nem veszi majd figyelembe, hogy a bannert most más kampányhoz használja. Az új eredmények torzulnak a régi mutatók beszámítása miatt.
Ha a nevet megváltoztatja, külön mérhetővé válnak az egyes banner-tartalmak teljesítményei. Hosszabb időszak adatmegjelenítésénél ezeket egyszerűen összevetheti.
Kiegészítő bannerek esetében éppen a nevük határozza meg azt a sorrendet, amelyben egy pozíción belül megjelennek. A nevekkel való műveletek leegyszerűsítése érdekében javasoljuk, hogy kezdje számozással őket (pl. 01., 02., stb). A sorrend így megmarad, de a nevet tetszőlegesen változtathatja.
A Szöveges bannerekhez a rendszer igyekszik mindig a lehető legtöbb adatot átvinni. Viszont minden esetben éppen a name
(név) érték kerül átvitelre, mivel a jelentésben ez a banner beazonosításának legmeghatározóbb eleme.
Rendelési kupon jelentés
A Google Analytics fiókban a Konverzió → Elektronikus kereskedelem → Marketing → Rendelési kupon részben található.
Ebben a részben mérhető a webáruházban használt kedvezménykuponok kereskedelmi teljesítménye. A kupon mindig saját neve alatt van feltüntetve, ezután következik a kedvezmény mértéke koronában vagy százalékban.
A jelentésben megtekintheti azon rendelések értékét, amelyek az adott kedvezménykuponnal valósultak meg. Így könnyen megállapíthatja, nyeresége mekkora részét képezik kedvezménykupont érvényesítő rendelések.
Ezt akkor tudja kihasználni, ha például egy e-mailben elküldött kedvezménykuponokra építő marketing kampány sikerességét szeretné számszerűsíteni. A jelentés továbbá kihasználható, ha például véleményvezérekkel (influencerekkel) működik együtt, akiknek kedvezménykuponokat küldött. Így egyszerűen megállapítható az ilyen módon létrejött rendelések terjedelme és kiszámítható a véleményvezér részesedése.
További információk
Olvassa át a hivatalos súgóját a továbbfejlesztett elektronikus kereskedelem áttekintéseihez.