Ez a támogatási cikk azoknak szól, akik webáruházat szeretnének, de kezdőként lépésről lépésre haladnának, képernyőképekkel és videókkal áttekintve, hogy mit hogyan kell alapszinten beállítani.
A Shoptet webáruházak bérbeadásával foglalkozik. Ezt azt jelenti, hogy mi biztosítjuk önnek a webáruházat, ahová fel tudja tölteni a termékeit, így a vásárlói meg tudják azokat rendelni az interneten.
A webáruházat az élesítés előtt és a szolgáltatásunkra történő előfizetés nélkül tesztelheti, mindenféle kötelezettségtől mentesen, erre a teszt időszakban 30 nap áll rendelkezésére. Először elég létrehoznia a tesztáruházát, hogy szépítse és készítse elő azt, majd amikor minden kész, utána elég megrendelni az éles verziót.
A tesztelés kezdőknek és haladóknak is fontos lehet, hogy lássák, mely funkciókat és hogyan érhetnek el a Shoptet rendszerében.
Ha még csak gondolkodik egy webáruház elindításán, amíg nem határozta el magát, vagy nem készítette el a beállításokat, elég, ha csak a tesztverziót használja. A tesztelés megkezdéséhez csak egy regisztráció szükséges a Shoptet.hu főoldalán.
Díjcsomagjainkat (árainkat) itt éri el, de 10 termékig a tesztidőszak után ingyenesen is használhatja az éles webáruházát, illetve a korábbi beállításai megmaradnak. Egyéb, a webáruházzal kapcsolatban felmerülő, nem felénk fizetendő költség a domain regisztráció díja – abban az esetben, ha úgy dönt, hogy elindítja a webáruház élesítését a tesztelést követően. Itt talál a domain regisztrációhoz további segítséget.
Miután kitalálta, hogy mit szeretne értékesíteni, megvannak hozzá a termékei, illetve megtalálta a vállalkozási formát (megkapta az adószámát/elindította a vállalkozását, azaz tudja a tevékenységét végezni és számlázni), csak azután érdemes éles verzióra váltani.
Nyissa meg a shoptet.hu weboldalt, írja be az e-mail címét a mezőbe, majd kattintson a Kipróbálom gombra (01. ábra).
Ezt követően küldünk egy e-mailt az előző lépésben megadott címére, amelyben a webáruház belépéshez szükséges adatokat találja. Használja az abban található admin linket, bejelentkezési nevet és jelszót. Az admin link megnyitását követően a lenti felületet fogja látni, itt tud bejelentkezni (02. ábra).
Ajánlott (a bejelentkezés előtt) könyvjelzőkbe helyezni az oldalt, mert innentől mindig ez lesz a bejelentkező felület.
Bejelentkezést követően adja meg a webáruháza adatait a Beállítások → Alapbeállítások → Áruház beállításai alatt.
Minden *-os mező kitöltése kötelező, illetve a helyes formátum használata. Az ⓘ betűre mozgatva ez egeret, vagy a SEGÍTSÉG ⓘ-re kattintva talál további információkat (03. ábra).
A következő lépés az adók beállítása: Beállítások → Alapbeállítások → Adók. Válassza ki, hogy melyik adózási módban fog értékesíteni, illetve görgesse végig a többi beállítást is ezen az aloldalon. Töltse ki, amiben biztos, a kérdéses részekkel kapcsolatban pedig érdeklődjön a könyvelőjétől (04. ábra).
Válassza ki az önnek tetsző dizájnt/sablont a Megjelenés és tartalom → Sablonok kinézeténél. Az Előnézetben megtekintheti a sablonra épített minta áruházainkat - nézzen át minél többfélét, hogy a leginkább céljainak megfelelőt tudja kiválasztani.
A sablon beállításához jelöljön be egy szín alatti karikát, majd kattintson a jobb oldali, fenti Mentés gombra. A beállítás folyamatát a következő videón tekintheti meg.
Kattintson a Megjelenés és tartalom → Szerkesztő részbe, majd görgessen lejjebb a Fejléc testreszabásához. Válassza a FELTÖLTÉST, ahol hozzáadhatja a kívánt képet (06. ábra).
Weboldal kezdőlapján az üdvözlő üzenetet szabja személyre a Megjelenés és tartalom → Weboldal kezdőlap menüpontban (07. ábra).
A Megjelenés és tartalom → Bannereknél a meglévő bannerek helyett töltsön fel sajátokat. Tekintse át a demo bannerek tulajdonságait, kísérletezzen az elhelyezkedésük megváltoztatásával, de amikor sajátot tölt fel, ne ezeket szerkessze, hanem adjon hozzá újakat a Hozzád gomb segítségével. Amelyik bannerre nincs szüksége, vegye le azok láthatóságát (08. ábra).
A vetítéses hirdetés fülön tudja beállítani a főoldali nagy bannert (Waltz sablonban ez eltérő lehet). Az átirányításokat is (Cél URL) állítsa be, mert egyrészt a sikeres mentéshez szükség lesz rá, másrészt így ha a képre kattint a vásárló, akkor arra az aloldalra kerül átirányításra, amit szeretne nekik megmutatni.
A következő videón mutatjuk a körhinta (vetítéses hirdetés) beállítását.
A következő videón pedig megnézheti egy kiegészítő banner elkészítését.
Helyezzen ki a kezdőoldalra termékeket a Termékek → Kezdőoldalon megjelenített termékek alatt, az akciós vagy újdonságok termékeknél a HOZZÁAD gomb segítségével (09. ábra). A Beállítások fülön, az Akciós termékek vagy Újdonságok kiírásra kattintva tudja a nevet módosítani, például Top termékekre (10. ábra).
Hozza létre a kategóriákat a Termékek → Termékkategóriák alatt a főkategória vagy alkategória hozzáadásával. A kategóriák mozgatása egérrel fel-le lehetséges, amíg egy szürke csíkot nem lát, akkor engedje fel a nyomva tartást, vagy egymás alatti szintre tudja helyezni az elemeket egymásra húzva (11. ábra és videó).
A kategóriáknál törölje a szükségteleneket, vagy amelyek a teszt verzióban már ott szerepeltek, a piros x gombra kattintva (12. ábra és videó).
Hozzon létre saját márkákat a Termékek → Márkák alatt, vagy rejtse el azokat a Beállítások fül alatt, amennyiben nincs szüksége rájuk (13. ábra).
Töltse fel a termékeket a Termékek → Termékek → Termék hozzáadásával. Terméknév → Kategória kiválasztása, majd hozzáadás.
Adja meg a termékek leírásait a Termékek → Termékek → adott termék → Általános adatoknál a Rövid leírásban és Részletes leírásban. Írjon le minél több olyan információt a termékről, ami a vásárlóknak hasznos lehet (14. ábra).
Állítsa be az árat és az áfát a Termékek → Termékek → adott termék → Árlistánál (15. ábra). Az ár beállítása nélkül a termék nem fog láthatóként megjelenni.
Ha több színben vagy méretben érhető el a termék, adjon hozzá változatokat a rendszerhez (a kék VÁLTOZAT HOZZÁADÁSA gomb segítségével).
Ha a termék egyedi paraméter értékekkel rendelkezik, válassza ki ezeket, például a méreteket és a színt. Adja meg a változatnak is az árat, majd kattintson a mentés gombra. Annyi változatot hozzon létre, ahányféle verziója van adott termékből (16. ábra).
Ha a rendszerben nem találja az önnek megfelelőt, akkor további színeket és méreteket a Beállítások → Termékek → Változatok sablonjai alatt tud létrehozni, a HOZZÁAD gomb segítségével (17. ábra).
Töltsön fel képeket a termékekhez a Termékek → Termékek → adott termék → Általános adatoknál. Görgessen lejjebb, majd a Képgaléria feltöltés alatt kattintson a FELTÖLTÉS gombra (18. ábra).
Állítsa be, hogy hány termékkel rendelkezik, mennyi van raktárkészleten a Termékek → Készletek → Raktár felületen. Válassza a Raktáron és Elfogyott elérhetőségeket, majd mentés. Utána készletek fülön írja be a darabszámot és újból mentés (19. ábra, 20. ábra).
A raktárkezelő a Business csomagtól érhető el, vagy külön megrendelhető! Anélkül csak az Elérhetőséget tudja beállítani, és azt manuálisan változtatni.
A Beállítás → Fizetés és szállítás → Szállítási módok részben beállíthatja, hogy a megrendelt áru hogyan és milyen díj ellenében kerül kiszállításra a vásárlónak. Érdemes felmérnie vásárlói igényeit, illetve árajánlatot kérni a lehetséges szállítóktól.
Csak azoknak a szállítóknak a láthatóságát hagyja zölden, amelyeket használni kíván. Hozzáadás gombbal adhat meg más lehetőségeket. A szállítókkal fel kell vennie a kapcsolatot, árajánlatot kell kérni tőlük (21. ábra).
Bizonyos szállítók integrálva vannak az admin felületre, az aktuális szállítók listáját ide kattintva érheti el. Több esetben (például GLS, Foxpost) az éles verzió megrendelése után rendelhető meg a összeköttetést biztosító alkalmazás, ami után az adott szállító saját sora jelenik meg a szállítási módok között. Éppen ezért érdemes tesztelnie a szállítási módok lehetőségeit, viszont több esetben az élesítés után szükség lesz ezeket az újonnan létrejött szállítási módoknál is beállítani.
Állítsa be a szállítási díjakat az adott módra kattintva (mert azok a rendelés összegétől és a súlytól függnek). Példa alul, ha 20 000 Ft felett 0 Ft-ért szeretne szállítani, az alatt pedig 1790 Ft-ért. A személyes átvétel esetén ha minden 0 Ft, azt is adja meg (22. ábra)!
A Beállítások → Fizetés és szállítási módoknál válassza ki, hogy melyeket engedélyezi a láthatóság zölden hagyásával vagy leszedésével. A Hozzáadás gomb segítségével további lehetőségeket is megadhat (23. ábra).
Banki átutaláshoz a bankszámla számot beírhatja a Beállítások → Fizetési módok → Banki átutalás alatt, hogy a rendelés során erről is kapjanak az ügyfelek instrukciót (24. ábra).
Majd Beállítások → E-mailek → Automatikus küldés → Sablontöredékekben helyezze el azt az információt az átutaláshoz, hogy amennyiben az átutalást választották, legyenek szívesek a tranzakciót elindítani (25. ábra).
Ezt követően állítsa be a bankszámlájának a számát a Beállítások → Alapbeállítások → Pénznemek → Forintra kattintás után (26. ábra).
Ahhoz, hogy a mindennapok során minél egyszerűbben és gördülékenyebben tudja kezelni a megrendeléseket, és a vásárlói is mindig tudják, mi történik épp a megrendelésükkel, érdemes a rendelési állapotokat és hozzájuk kapcsolva automata e-mailek küldését beállítani. Ez megkönnyíti a rendelések áttekintését is.
Gondolja át, hogy mikor és mire szeretne figyelni a rendelés feldolgozása során, illetve, hogy milyen szakaszban milyen üzenetet szeretne a vásárlójának küldeni.
Hozza létre például a Feladva állapotot a rendelésekhez, hogy a szállítás alatt lévő csomagokat külön tudja áttekinteni, majd értesíthesse a feladásról a vásárlót. Ezt a Beállítások → Rendelések → Rendelési állapotok alatt teheti meg a Hozzáad gomb segítségével (27. ábra).
A rendelési állapotok beállítását a következő videón tekintheti meg.
Az e-mail sablonok által nyújtott lehetőségeket pedig itt nézheti át.
A példát folytatva állítsa be, hogy ha a csomag feladásra került, az ügyfél értesüljön róla, amikor a rendelést erre a státuszra módosítja. Kattintson a Beállítások → E-mailek → Automatikus küldés → Rendelési állapotokhoz. Kattintson a Feladásra (28. ábra), majd állítsa be az e-mail szövegét, amiből a vásárlói tudják majd, hogy a csomag feladásra került (29. ábra).
Ahhoz, hogy az e-mail küldésre kerüljön a vásárlónak, a rendeléseket váltsa a Feladva állapotra.
Módosítsa az ügyfeleinek küldött tranzakciós e-mailjeit a magyar jogszabályoknak megfelelően: például a rendelést visszaigazoló e-mailnek mellékletként vagy linkként tartalmaznia kellene az Általános Szerződési Feltételeket és az Adatvédelmi szabályzatot. A tranzakciós e-mailekhez letölthető sablonokat megtalálja a shoptet.hu/letoltes/ oldalon.
Töltse fel az Adatvédelmet és ÁSZF-et az adataival (30. ábra). Mint említettük, szükséges lehet a rendelést visszaigazoló e-mailben is megjeleníteni az Általános Szerződési Feltételeket és az Adatvédelmi szabályzatot, a Beállítások → E-mailek → Automatikus küldés → Ügyfél értesítése a rendelésről alatt. Azonban ne feledkezzen el a sütikről se, amelyeket a Megjelenés és tartalom → Sütik alatt talál.
Az összes többi cikkben is nézze meg az adatait. Ha szükséges, akkor egyeztessen adatvédelmi szakértővel, ügyvéddel (marketing tevékenységek előtt ajánlott lehet, különösen profilalkotás esetén), vagy használhatja a Fogyasztó Barátot, ide kattintva.
Nézze meg, hogy hogyan néz ki az elkészült webshopja és kattintgassa, tesztelje a felhasználói felületet, hogy talál-e hibát, hiányosságot a kiírásokban és beállításokban. Ehhez kattintson az áruház ikonra (32. ábra).
Ez egy nagyon fontos lépés, hogy mielőtt a felhasználók látják és vásárolni tudnak a webáruházában, lássa, hogy minden úgy van-e beállítva, hogy jól jelenjen meg és megfelelően működjön! A szállítást és fizetést kiemelten ajánlott tesztelni (illetve az adatvédelmi pontokat és a következő szakaszban található számlázást).
Csak éles verzióban (de ott szükséges, hogy a NAV-os adatszolgáltatás működjön), amennyiben a webáruházban a beépített, saját számlázónkat tervezi használni.
Kapcsolja össze a webáruházat a NAV-val az Összekapcsolás → Online Számla beállításánál. Adja meg az összes adatot, amit kér a rendszer, majd menjen az Online Számla regisztrálásra (33. ábra).
Mindig legyen körültekintő, hogy a számlát a vállalkozási formája, adózási módja és megfelelő áfa szerint állítsa ki – a jogszabályoknak megfelelően.
A számlák kiállítását automatizálni a rendelési állapotok megváltoztatásával tudja (Beállítások → Rendelések → Rendelési állapotok → adottra kattintás → Dokumentumok létrehozása).
Jóváíró számla létrehozása - Rendszerünkben a jóváíró számla működik sztornóként, a törölt számlák jóváírásra kerülnek a NAV Online felületén is.
Amikor a rendelés teljesített állapotra vált, elküldjük a számlát a NAV felé és a dokumentum zárolásra kerül. Módosításokat úgy tudunk végezni, ha feloldjuk a zárolást és azzal jóváíró számlát generál a rendszer. A jóváíró számla továbbításra kerül a NAV felé és egy új számla is keletkezik, ha végeztünk a szerkesztéssel, zároljuk a számlát (35. ábra).
Néhány dolog, amire a számla kiállítása során érdemes figyelnie, 2022. márciusi adatok alapján:
A táblázat elemei példák, támpontok, minden esetben a könyvelőjével egyeztesse, hogy önre milyen szabályok vonatkoznak, a számláit aszerint állítsa ki a Shoptet számlázóban!
A számlák letöltése és kiküldése a könyvelőjének/adószakértőjének a Rendelések → Számlák → Összes kijelölése → Funkciók → PDF nyomtatása alatt lehetséges. A dokumentumokat saját maga számára is őrizze meg (36. ábra)!
A számlákon túl, minden módosítás előtt készítsen biztonsági mentést a termékekről a Termékek → Termékek exportálása alatt (37. ábra).
Bizonyos időközönként a rendelésekről is a Rendelések → Rendelések → Összes kijelölése → PDF nyomtatása vagy exportálás segítségével (38. ábra).
Bővebb információk:
Ha a beállításokkal elakadna a regisztrátor felületén, vagy külső névszervereket, levelezőt, stb. használ, kérjük, hogy a szolgáltatójától kérjen további információkat.
Host | Record | Value | Note |
---|---|---|---|
example.com | A | 185.184.254.10 | |
example.com | A | 185.184.254.11 | |
www.example.com | CNAME | www.myshoptet.com | |
example.com | MX | mx1.myshoptet.com | priority: 10 |
example.com | MX | mx2.myshoptet.com | priority: 20 |
example.com | TXT | v=spf1 include:_spf.myshoptet.com ?all | |
example.com | NS | ns1.shoptet.com | |
example.com | NS | ns2.shoptet.com | |
shoptet._domainkey | CNAME | dkim.shoptet.com |
Kérjük, ha bármilyen beállításban elakadna, keresse az ügyfélszolgálatunkat!
Ne feledje: Ahhoz, hogy az értékesítés beinduljon – azaz elérje az ügyfeleit az online térben – marketing tevékenységet kell végeznie, amelyhez leírást itt talál.
Köszönjük az együttműködést, sikeres értékesítést kívánunk!
További információk: Egyéb beállítási leírások.