Ügyfelek

Ügyfelek

Az adminisztrációban az Ügyfelek menüpont alatt található az ön regisztrált vásárlóinak a listája. A vevők, akik csak megrendelést adtak le, de nem regisztráltak, itt nem jelennek meg. Az Összes ügyfél fül alatt lehet megtekinteni az összes regisztrált vásárló jegyzékét, esetlegesen meg tudja tekinteni az egyes ügyfélcsoportokat, hogy mely ügyfeleket tartalmazzák. A további csoportok létrehozásának súgója a Ügyfélcsoportok cikkben található.

Az áttekintésben lehet a vásárlók részére tömegesen változtatni az árlistákon (abban az esetben, ha aktiválva van a Nagykereskedelem alkalmazás). A jobb felső sarokban található Hozzáad gombbal lehet az adminisztrációban létrehozni egy új vásárlót.

Hogyan szerkeszthetők az ügyfelek?

Kattintson a sorra és megnyílik ön előtt az adott ügyfél részletes leírása. Az Általános adatok könyvjelzőben állnak rendelkezésére a következő adatok:

  • Alapinformációk: a vásárló regisztrációjának dátuma és időpontja.
  • Vevők értékelése: ez a rész - hasonlóan a vásárlásokkal és sztornókkal kapcsolatos adatokhoz - csak akkor jelenik meg, ha aktív az Értékelések alkalmazás.
  • Számlázási cím
  • Cégadatok: ha a vásárló cég nevében vásárol.
  • Szállítási cím: egy vásárlónak lehet több szállítási címe, amelyekből a bejelentkezés után választhat.
  • Megjegyzés: belső megjegyzés a webáruház adminisztrátorának részére, nem jelenik meg a vásárló számára.

Felhasználói fiókok

Az adott ügyfél részleteiben a Felhasználói fiókok fül alatt találja az adott ügyfél e-mail címét és telefonszámát. Itt lehet megváltoztatni a felhasználói fiók jelszavát is. Amennyiben a Felhatalmazott mezőben nincs kiválasztva az Igen lehetőség, a vásárlót ön még nem hagyta jóvá, és még nem jelentkezhet be a webáruházba. Lehetséges, hogy ez az opció alapértelmezés szerint be van jelölve, az Ügyfélcsoport beállításaitól függően.

Egy vásárlónak lehet több fiókja is, amelyen keresztül bejelentkezhet a webáruházba. Például ha a vevő egy nagyvállalat, akkor létrehozhat bejelentkezési fiókokat az összes alkalmazott számára.

Minden felhasználónál megadhatja, hogy az a Fő fiók vagy sem. Amennyiben Fő fiókként van beállítva, akkor szerkesztheti a vállalat számlázási adatait. 

E-mail cím hitelesítése

Regisztrációnál nem kikötés, hogy a vásárló igazolja az e-mail címét. Viszont ha először az e-mail címét használva regisztráció nélküli megrendelést küldött és csak ezután végezte el a regisztrációt, az eredeti megrendelések és a fiók párosításához már szükség van az e-mail cím hitelesítésére azért, hogy harmadik személy ne férhessen hozzá az eredeti megrendelésekhez.

A párosításhoz be kell jelölni az Igazolt mezőt. Ezt a tevékenységet mindig manuálisan kell elvégezni.

Kedvezmények

A kedvezmények fül alatt megadhatja, hogy az ügyfél melyik ügyfélcsoportba tartozik, és melyik árlista vonatkozik rá.

Ha rendelkezik a Hűségkedvezmény alkalmazással, akkor azt is megnézheti, hogy milyen kedvezmények vannak a vásárlóhoz sorolva. A kedvezményekről a Hűségkedvezmények című cikkben olvashat bővebben.

Ha aktiválva van önnél a Nagykereskedelem alkalmazás, meghatározhatja az adott ügyfélre vonatkozó árlistát. A nagykereskedelem kiegészítő beállításával és az egyes vásárlói csoportokhoz hozzárendelt árlistákkal kapcsolatos további információ a Nagykereskedelem című cikkben található.

Rendelések

Ez a fül akkor jelenik meg, amikor az ügyfél létrehozott egy megrendelést. Nem kellett hozzá regisztrálnia, a rendelések a fiókhoz az e-mail cím alapján vannak hozzárendelve. A megrendelés részleteit itt lehet megnyitni és az Előzmények könyvjelző alatt megtudhatja, hogy regisztrált vagy nem regisztrált felhasználó hozta-e létre.

Előzmények

Ez a fül információkat tartalmaz azzal kapcsolatban, hogy az ügyfél mikor regisztrált, és milyen jóváhagyásokat adott a webáruháznak, beleértve az IP címet és a jóváhagyás időpontját.

Hogyan lehet bejelentkezni az adott ügyfélként?

Az ügyfelek leírásában található a Ügyfelek → Ügyfelek szekció, itt kattintson rá az adott ügyfél részleteiben a Ügyfélként bejelentkezni gombra.

A bejelentkezés után megnézheti az ügyfélfiók beállításait a webáruházban. Ha a bejelentkezés közben termékeket vesz fel a kosárba, kipróbálhatja, milyen kedvezményeket kap az adott vásárló és milyen kiegészítő alapján (kedvezmény a vásárlás értéke alapján, kedvezmény darabszám alapján, hűségkedvezmények, árengedmény kuponok, stb.).

Az Ügyfélként bejelentkezni lehetőséget csak a webáruház adminisztrátora látja.