A 7 leggyakoribb hiba a webáruház beállításaiban

Hibákból tanul az ember, de sokkal célszerűbb a mások által elkövetett hibákból tanulni.

Már alaposan benne van a webáruház beállításaiban és tesztelésében, egyre inkább átlátja a promóció jelentőségét, és tisztában van azzal is, hogy hogyan egyszerűsítse és automatizálja a munkáját. Lehet, hogy már feltette a kérdést, hogy valamilyen csapda nem leselkedik-e önre a remekül működő webáruház felé vezető úton. Megnyugtatjuk, önnek biztosan nem kell ilyen helyzettől tartania.

Összeállítottuk a hét leggyakrabban előforduló hiba jegyzékét.

1) Adók

Gyakran hiányosan vagy helytelenül vannak beállítva. Javasoljuk, hogy a beállítást valóban nagy gondossággal végezze el, legyen szó akár az általános adókulcs, akár az egyes termékeknél megjelenő adók beállításáról. Ehhez az Adók bejegyzés nyújt segítséget önnek, ami végigvezeti az adók beállításán.

2) Számlák

Néha előfordul, hogy a webáruház tulajdonosa a számlázást az első értékesítések után utólag végzi el, ami kavarodást okozhat a számviteli elszámolásban. Olvassa el a Számlázás bejegyzésünket, és állítson be mindent még az előtt, hogy az első megrendelések beérkeznének. Ezzel egy csomó időt megtakarít magának.

3) Vételár

Ha beállítja a termék részleteiben a vételárat, helyesen jelenik majd meg a statisztikákban az árrés. Így kontrol alatt tudja tartani a kiadásait és a nyereségét. Azonban ne felejtse el egységes formátumban megadni a beszerzési és az eladási árat, vagyis vagy mindkettőt áfával, vagy áfa nélkül tüntesse fel. Amennyiben áfával értékesít a végfelhasználó felé, annak mértékét hozzá kell adnia a vételárhoz.

4) Készletigény a megrendelések állapotánál

A Raktárkészlet-gazdálkodás alkalmazás segíti a raktárkészlet figyelemmel követését, valamint a megrendelések teljesítését. A Készletigények mező minden állapotnál beállításra kerül, azonban csak abban az esetben lenne szabad bejelölni, amikor az áru elő lett készítve a kiszállításra. A Megrendelés állapota bejegyzés nem csak a raktári igények beállításában nyújt segítséget, de konkrét példákat is talál benne a hasznosításához.

5) Helytelenül beállított e-mail fiók

A Shopteten az e-mailt az ügyféllel történő szokásos kommunikációra, hírlevelek és kedvezménykuponok küldésére, vagy megrendelésekre vonatkozó tájékoztatásra használhatja. A saját e-mail fiók létrehozásának feltétele, hogy a webáruház saját domain alatt fusson. Az e-mailek beállításánál fontos, hogy a domain üzemeltetőjénél helyesen adja meg az MX rekordokat.

6) Számlaszám

Külföldi számlaszám kitöltésekor ne felejtse el megadni az IBAN és a SWIFT kódot is.

7) Számlázási e-mail cím

Beállítások → Alapbeállítás → Áruház beállítása Számlázási információk szakaszban megadott fő kapcsolattartó e-mail cím a Shoptettel való kommunikáció miatt is fontos. Javasoljuk, hogy megbízható szolgáltatónál legyen a Beállítások → E-mailek → E-mail fiókok részben megadott e-mail címe is (például @gmail.com). Amennyiben teljesen véletlenül a webáruházával valami gond lenne, akkor pont azon az e-mail címen tudjuk könnyen elérni, ami nem a mi rendszerünkön fut. Ugyanebből az okból kifolyólag nem javasoljuk olyan számlázási e-mail cím használatát sem, amely a domainjéhez kötődik; mivel ha elveszíti a domain tulajdonjogát, akkor elveszíti vele együtt az e-mail címet is.