A Facebookon történő hirdetéseknek köszönhetően új potenciális ügyfeleket érhet el (például hírfolyamokban megjelenve), emlékeztetheti a webáruházban nézelődőket a korábbi látogatásokra és gondoskodhat a meglévő vásárlók elégedettségéről és megtartásáról (remarketing).
A Facebook számos olyan hirdetésformátumot és célzási lehetőséget kínál, amelyeket tesztelhet. A részletes információkat – amelyek alapján létre tudja hozni a Facebookos hirdetéseit – a Meta súgó formátumok fejezetében találja.
A Meta Pixel (képpont) közvetlenül a Facebook fejlesztőitől származó elemzőeszköz. Ez a forráskód egy darabja, amit a webáruháza fejlécébe kell beillesztenie. Ezáltal az eszköz elemezni fogja a Facebookon az ügyfelei viselkedését és hozzásegíti önt ahhoz, hogy az ő referenciáik szerint is célzottabbak legyenek a hirdetései.
Továbbá lehetővé válik a remarketing publikációk létrehozása, a konverziómérés és a kampányok optimalizálása. A funkciók használatához az alább leírtak szerint kell beillesztenie a Meta Pixel kódot a webáruházába.
A további információkat erről a szolgáltatásról közvetlenül a Meta Pixel weboldalon és a Meta súgójában, a Hogyan használható a Meta Pixel az optimalizálásra és a konverziókövetésre fejezetben talál.
Lépjen be a Facebook Hirdetéskezelőjébe és válassza a bal felső sarokban a három csíkos ikont. Válassza az Eseménykezelő → Pixelek lehetőséget. A Pixel létrehozása gomb segítségével generálja ki a saját Meta Pixeljét.
Az összekapcsoláshoz csak a Meta Pixelje azonosítójára lesz szüksége. Lépjen be a Facebookon a Menü → Mérés és jelentések → Eseménykezelő → Pixelek menüpontba, ahol megtalálja azt a saját Pixelje neve alatt.
Webáruháza adminisztrátorában lépjen be az Összekapcsolás → Közösségi hálózatok menüpontban a Facebook fülre. A Facebook Konverziók API (CAPI) szekcióban illessze be a kimásolt azonosítót.
Az összekapcsolás helyes működése a Google Chrome keresőben, a Pixel Helper kiegészítő segítségével ellenőrizhető.
A Facebook Conversions API (Facebook CAPI) a Meta Pixel kiegészítése. Ez egy közvetlen kapcsolat az ön webáruháza és a Facebook között, amely több adatgyűjtési lehetőségeket biztosít, és így egy jobb teljesítmény elérését segíti a hirdetései számára. További információ a Conversions API-ról itt található. A CAPI a Meta Pixelhez hasonlóan lehetővé teszi a remarketing célcsoportok létrehozását, a konverziók mérését és a kampányok optimalizálását.
A legjobb hirdetési teljesítmény érdekében javasoljuk a Conversions API és a Meta Pixel kombinálását. Ez lehetővé teszi az események és az egyes ügyfelekre vonatkozó információk jobb összehangolását. Az adatok duplikálásának elkerülése érdekében a deduplikáció a háttérben zajlik a pixelről és a szerverről érkező adatok között. A legjobb módszerekről további információkat ebben a cikkben talál.
A Facebook konverziós API olyan ügyféladatokat küld, mint a telefon, az e-mail, a cím és a név, amelyek lehetővé teszik az azonosítást és a konkrét hirdetéskattintásokhoz való hozzárendelést. A jelentésekben szereplő adatok továbbra is összesítettek és névtelenek, az egyes ügyfelek nem azonosíthatók belőlük.
Felhívjuk figyelmét, hogy a webáruház üzemeltetőjének felelőssége arról megbizonyosodni, hogy eleget tett-e a fokozott konverziók aktiválásával és használatával kapcsolatos valamennyi jogi kötelezettségnek, különösen, de nem kizárólagosan a tájékoztatási kötelezettségnek és egyéb adatvédelmi kötelezettségeknek.
A Meta Business Suite-ban válassza az Összes eszköz és az Eseménykezelő lehetőséget, majd válassza ki az Adatforrások menüpontot.
Válassza ki azt a képpontot, amelyhez a konverziós API-t társítani kívánja és kattintson a Beállítások fülre. A Conversion API címszó alatt válassza a Manual Settings (Kézi beállítások) lehetőséget, majd kattintson a Generate Access Token (Hozzáférési token generálása) hivatkozásra.
Másolja a generált tokent a vágólapra és navigáljon a webáruház adminisztrációjában a Kapcsolatok → Közösségi hálózatok menüpont alatt a Facebook fülre. Helyezze be a tokent a Facebook Conversion API Token szakaszba (02. ábra). A Teszt esemény-kód mezőt hagyja üresen, hogy a mérés helyesen történjen.
A Meta Pixel és a Conversions API segítségével az ún. események, azaz például a web látogatásai, az áru kosárba helyezése, a vásárlások és egyebek követhetők.
Ezeknek az információknak köszönhetően létrehozhatók az újraértékesítéshez a hirdetés publikációk, követhető a konverziós ráta, és optimalizálhatók a kampányok.
Amiatt, hogy kevesebb dolga legyen a Meta Pixel beállításával, a webáruházban már létrehoztuk a következő általános eseményeket.
Esemény | Leírás |
---|---|
View Content | Tartalom megjelenítése |
Add To Cart | Kosárba helyezés |
Initiate Checkout | Tovább a fizetéshez |
Add Payment Info | Fizetési adatok hozzáadása |
Purchase | Vásárlás végrehajtása |
Search | Keresés |
CompleteRegistration | Befejezett regisztráció. A kosárra, valamint magára a regisztrációra egyaránt érvényes. |
Amennyiben a felhasználó a több változattal rendelkező termék oldalfülre látogat, a Meta Pixel segítségével elküldjük a ViewContent eseményt az első változat azonosító kódjával a jegyzékből. A vásárlási folyamat további (AddToCart, Initiate Checkout vagy Purcahse) eseményeihez már annak a változatnak az azonosítóját (kódját) küldjük el, amelyiket a felhasználó kiválasztotta.
A dinamikus remarketingnek köszönhetően igazán releváns reklámozással lehet megszólítani a potenciális ügyfeleket. Például megjeleníthetjük számukra azokat a termékeket, amelyeket a webáruházba látogatva megnéztek. A hirdetések dinamikusan készülnek el, egy XML-hírcsatornának és a Meta Pixelről származó információknak köszönhetően.
Meta Pixel/Facebook CAPI: A dinamikus remarketing elindításához be kell állítani a Meta Pixelt és közzé kell tenni az eseményeket az interneten. A szokásos eseményekhez az egyes termékek azonosítóit, áraikat és pénznemüket is elküldjük. Ezek az információk párosításra kerülnek az azonosítókkal az XML feedben, valamint lehetővé teszik a reklámban a felhasználóhoz igazodó képek személyre szabását.
XML feed: A második lépés az XML feed feltöltése az ún. termékkatalógusba. Ez a fájl információkat tartalmaz azokról a termékekről, amelyeket a Facebook hirdetések létrehozásához fog használni. A Facebook elfogadja a Google Merchant Center számára létrehozott feedet, amit az adminisztrációban az Összekapcsolás → XML feedek szekcióban talál meg. Válassza a Google Vásárlás nevű XML feedet, amely kompatibilis a Facebook követelményeivel.
Termékkatalógus: A fiókok és oldalak kezelésére szolgáló Business Managerben hozza létre a termékkatalógust. Töltse fel a katalógusba az XML feed URL-címét.
Részletes információk a Facebook katalógus létrehozása bejegyzésben. A katalógusról további információkat talál még a Meta súgó Business Manager beállítása a katalógusokhoz fejezetében.
A termékek Facebook katalógusba történő teljes feltöltéséhez a következő paraméterek specifikációk szerinti hozzáadása szükséges:
A Shopteten a Meta Pixel, valamint a konverzióméréshez szükséges adatok fentebb már megadásra kerültek. A megrendelés megvalósulása az ún. köszönőoldallal zárul, ahol a Meta Pixelben a Purchase esemény segítségével küldjük el a konverziót.
Ezeknek az eseményeknek a paramétereiben küldjük meg a megrendelés értékét, a megrendelt termékek darabszámát és azonosítóját is.
A konverziós értéknél az ÁFA nélküli rendelési értéket (ÁFA fizetőként regisztrált e-shopokra vonatkozik), szállítási és fizetési költségek nélkül továbbítjuk.
Paraméter | Név | Elküldött adatok |
---|---|---|
Konverziós érték | Purchase Value | Teljes összeg ÁFA nélkül, illetve szállítás és fizetés nélkül |
Pénznem | Purchase Currency | Megrendelés pénzneme |