Facebook webáruház

A Facebookon már megszűnt a Webáruház alkalmazás funkció. Azonban továbbra is van lehetősége a termékei Facebookon történő értékesítésére.

Több oka is volt annak, hogy a Facebook webáruház alkalmazás támogatásunk befejezése mellett döntöttünk. Már a Facebook is támogatja az oldalain az üzleti funkciót, így nincs szükség arra, hogy a Facebook új szabályai szerint frissítsük az alkalmazásunkat. A régi alkalmazás használatához 2 000 követőre volt szükség. Az új funkciónál semmilyen korlátozás nincs.

Ebben a bejegyzésben útmutatást talál arra, hogy hogyan kapcsolhatja össze a Shopteten lévő webáruházát a Facebook webáruházzal, és hogyan töltheti fel a termékeket az XML feed segítségével. A Facebook ide vonatkozó útmutatóinak a hivatkozását a kék keretekben találja.

Amire a művelethez szüksége lesz:   

Facebook oldal létrehozása

Jelentkezzen be a saját Facebook profiljába. Kattintson a felső menüben a nyílra, majd válassza az Oldal létrehozása lehetőséget.

Válassza a Vállalat vagy márka lehetőséget, és kattintson a Kezdés gombra.

Menjen végig, vagy ugorjon át a következő lépéseken, ahol a profilképet és a háttérképet illesztheti be. Fontos, hogy a választott Oldalsablon az Üzlet legyen.

Ezzel már létre is jött oldala.

Áruház beállítása a Facebookon

Ha már megvan a saját Facebook oldala, előfordulhat, hogy az oldal bal oldali menüjében nem látja az Üzlet lehetőséget. Ebben az esetben kattintson a Beállítások gombra (közvetlenül a Súgó gomb mellett található az oldal tetején). A bal oldali menüben válassza a Sablonok és lapfülek lehetőséget.

A Sablonok részben kattintson a Módosítás gombra. Ezután megnyílik a párbeszédablak. Itt válassza az Üzlet lehetőséget, kattintson a Részletek megjelenítése, majd a Sablon használata gombra. Hagyja jóvá a választását az OK gombbal.

A Sablonok és lapfülek helyen menjen be a Lapfülek részbe. Ennek a résznek a végén kattintson a Lapfül hozzáadása gombra. A párbeszédablakban keresse meg az Üzlet lehetőséget és kattintson a Lapfül hozzáadása gombra.

Kattintás után a lapfül automatikusan hozzáadódik a jegyzékhez. A konkrét lapfülnél a három vonalas ikonra rákattintva és áthúzva megváltoztathatja a lapfülek sorrendjét. Ez a változtatás majd az ügyfele által látható oldalon megjelenik. Ezért a lehető legmagasabban történő elhelyezését javasoljuk a jegyzékben.

Kattintson az oldala főképernyőjén az újonnan létrehozott lapfülre. Most be kell állítania az új áruházát.

Hagyja jóvá az áruház üzemeltetőjének a szerződési feltételeit. Minden egyes következő lépést jóvá kell hagyni a Folytatás gombra kattintással.

A következő lépésben válassza a Vásárlás befejezése másik weben lehetőséget. Ez az ön webáruházában történő vásárlás befejezésére vonatkozik.

A következő lépésben válassza ki azt a pénznemet, amiben a facebook webáruházában értékesíteni szeretne. Javasoljuk, hogy ez ugyanaz a pénznem legyen, mint amilyenben a Shopteten lévő webáruházában értékesít.

Végül kattintson a Mentés gombra.

Automatikusan átirányításra kerül arra az oldalra, ahol most már beillesztheti a termékeit .

Business Manager létrehozása

A Business Manager egy olyan eszköz, aminek segítségével a céges oldalát kezelheti. Létrehozásához saját személyes Facebook profillal kell rendelkeznie.

A Business manager a business.facebook.com címen hozható létre. Itt jobbra fent kattintson a Fiók létrehozása kék gombra.

Ezután írja be a kért adatokat, majd kattintson a Tovább gombra.

A következő lépésben adja meg a webáruháza adatait. Végül kattintson a Küldés gombra. A Facebook felkéri a megadott e-mail-cím igazolására. Menjen be az e-mail-fiókjába, ahol már ott lesz a Facebook üzenete. Kattintson az üzenetben a Jóváhagyás gombra.

Átirányításra kerül a saját új Business Managerébe.

A bal oldali menüben található Fiókok → Oldalak menüpontban adja hozzá azt az oldalt, amelyiken a Facebook áruházat üzemeltetni akarja.

A Business Managerre vonatkozó részletesebb információkat a Facebook súgóközpont Business Manager létrehozása  útmutatója tartalmazza.

Katalógus létrehozása a Katalóguskezelőben

A Business Manager felső menüjében válassza a Katalóguskezelő lehetőséget. Kattintson a Katalógus létrehozása gombra.

Válassza a vállalatának leginkább megfelelő katalógus kategóriát. Az E-kereskedelem választását javasoljuk. Hagyja jóvá a Tovább gombbal.

A következő oldalon végezze el a katalógus beállítását. Válassza a Termékinformációk feltöltése lehetőséget. A Ki ennek a katalógusnak a tulajdonosa? részben azt a céget adja meg, ami alá az áruháza oldala tartozik. A további beállítás szempontjából nem javasoljuk az Egyéni lehetőség választását.

Végül adjon nevet a katalógusának.

Hagyja jóvá a létrehozást a következő gombbal. Ezután a Business Manager átirányítja a katalógus beállításához.

A Katalóguskezelőre vonatkozó részletes információkat keresse a Facebook súgóközpont  Facebook katalógus információk és a Hogyan ismerjük ki magunkat a Katalóguskezelőben útmutatókban.

Termékek hozzáadása a katalógushoz

Most már XML feed segítségével hozzáadhatja a termékeket a katalógushoz. Erre a célra a Shoptet adminisztrátorban az Összekapcsolás → XML feedek alatt a XML feedek könyvjelzőben található feedet használja. Ez a Google Vásárlás (Facebook katalógus) rendszer feed.

Nyissa meg a Business Managerben a Katalóguskezelőben azt a katalógust, amelyiket az előző lépésekben létrehozta. A bal oldali menüben a Konfigurálás részben válassza a Termékek adatforrásai lehetőséget. Itt válassza a Termékek hozzáadása lehetőséget.

A következő ablakban válassza az Adatforrás használata lehetőséget. Hagyja jóvá a választást a Tovább gombbal.

A következő ablakban a feltöltési lehetőségek kiválasztását állíthatja be. Megmutatjuk a Forrástervezés eljárást, ami lehetővé teszi az XML feed rendszeres időközönkénti URL-címről történő frissítését. Ennek főleg akkor veszi hasznát, ha a termékjegyzéke gyakran változik és frissül.

A termékek katalógusba történő feltöltésére vonatkozó részletesebb információkat megtalálja a Facebook súgóközpont Adatforrások feltöltése a katalógusba útmutatójában. Ez a termékek tervezett és egyszeri hozzáadásának menetét is tartalmazza.

Válassza a Tervezett forrás lehetőséget, majd kattintson a Tovább gombra.

A következő lépésben illessze be az XML feedjét az Adja meg az URL-címét nevezetű mezőbe. Egyszerűen másolja át a Shoptet adminisztrátorából. A formája hasonlóan fog kinézni, mint a példán: https://domena-eshopu.cz/google/export/products.xml. A név és a jelszó beállítását átugorhatja. Válassza a Tovább gombot.

A következő lépésben válassza ki a frissítési tervet úgy, ahogyan az a legjobban megfelel önnek. Kattintson a Tovább gombra.

Az utolsó lépésben adjon nevet az adatforrásnak. Mi a webáruháza nevének használatát javasoljuk. Végül válassza azt az alapértelmezett pénznemet, amiben a Shoptet webáruházában értékesít. Fejezze be a műveletet a Feltöltés gombbal.

Ezután nézze meg a feltöltött termékeit. Ezzel kész is van a művelet.

3 olyan könyvjelző áll a rendelkezésére, melyeken magukat a termékeket, illet azok feltöltésének menetét módosíthatja. A katalógusba az információk egyszerre több forrásból is feltölthetők.