A Google Ads olyan hirdetési rendszer, ami lehetővé teszi a keresőkben és a tartalmi hálózatokban hirdetést.
Hozzáférést akar adni a kollégáinak, vagy a PPC szakértőjének a fiókjához? Kattintson a jobb felső sarokban a kulcs ikonra. Válassza a Beállítások → Fiók hozzáférés lehetőséget, majd kattintson a plusz gombra. Írja be annak a felhasználónak az e-mail-címét, akinek hozzáférést akar adni. Ezt követően ez a felhasználó egy hitelesítő e-mailt kap, aminek a visszaigazolása után megkapja a hozzáférést a fiókhoz.
A művelet teljes leírását a Google Ads súgóközpont Fiók hozzáférés megadása, elfogadása és visszavonása fejezetében megtalálja.
Jelentkezzen be az Ads fiókba és kattintson az Első kampány létrehozása gombra.
Az első lépésben magát a kampányt hozza létre. Azaz, hogy milyen országban, illetve városban jelenik majd meg a kampány (például csak Magyarországon, csak Szegeden stb.), valamint milyen nyelven (csak magyar, magyar és angol). Itt állítja be az alapértelmezett kínálatot, milyen maximális összeget hajlandó fizetni az átkattintásért, a napi ajánlatot (1 napra számított költségkeret), továbbá a kampány végének dátumát. Válassza ki a legördülő menüből, hogy hol jelenjen meg a kampány.
A második lépésben magát a reklám összeállítását készíti el. Adja meg azt a weboldalt, amelyikre a reklám hivatkozni fog, valamint azokat a kulcsszavakat, amelyekre az majd megjelenik, ha az ügyfelek beírják az adott kulcsszavakat a Google keresőbe. A Shoptet esetében ez a webáruház, webáruház bérlése, webáruház készítése stb. lehetne).
A harmadik lépés már kifejezetten a reklám készítését öleli fel. A Google minden reklám összeállításban legalább két olyan reklám meglétét javasolja, melyek szorosan összefüggenek a megadott kulcsszavakkal. A létrehozás elmentésével befejezi a kampányt.
A Google Ads PPC (pay per click, kattintás utáni fizetés) elvén működik. Azaz nem a reklám megjelenítéséért kell fizetnie, hanem csak a weboldalára történő átkattintásért. A reklám összeállítás létrehozásakor beállítja az átlagos napi költségkeretet (azt a maximális összeget, amit a reklámokba napi szinten be akar fektetni). Ha elfogy ez az összeg, a Google a nap további részében már nem fogja a reklámjait megjelentetni. Szintén fontos, hogy be legyen állítva az a befejezési dátum, amikor a reklám megjelentetése megszűnik.
A konverziómérést a kampány, reklám összeállítások, valamint a kulcsszavak befektetési megtérülésének mérésére használhatja. A Shopteten a megrendelések mennyiségének, és azok (áfával együtt számított) értékének a mérése van előkészítve.
send_to: AW-123456789/A1BCDeF2G3Hij-K4LM
. Itt a Google konverzió ID perjele előtt és a Google konverzió címke (Label) perjele után találja meg.Nézze meg a Konverziómérés beállítása az új Google Ads felületen videónkat, ami részletesen ismerteti az eljárás menetét.
Felhívjuk figyelmét, hogy a webáruház üzemeltetőjének felelőssége arról megbizonyosodni, hogy eleget tett-e a fokozott konverziók aktiválásával és használatával kapcsolatos valamennyi jogi kötelezettségnek, különösen, de nem kizárólagosan a tájékoztatási kötelezettségnek és egyéb adatvédelmi kötelezettségeknek.
A konverziós kódban a rendelés értékét továbbítjuk a Google Ads felé konverziós értékként, amely nem tartalmazza az áfát (akkor érvényes, ha az e-shop áfafizetőként van regisztrálva) és nem tartalmazza a szállítási és fizetési költségeket.
Paraméter | Név | Elküldött adatok |
---|---|---|
Konverziós érték | google_conversion_value | Teljes ár ÁFA nélkül, szállítás és fizetés nélkül |
Pénznem | google_conversion_currency | Megrendelés pénzneme |
Az Ads hatékony beállításának útmutatója rendkívül terjedelmes, mi csak egy rövid áttekintést adunk belőle. Ezért az ezzel a szolgáltatással elérhető lehető legjobb eredmény érdekében javasoljuk, hogy olvassa el a Google Ads útmutatóját is.
Összeállítottuk azoknak a fejezeteknek a hivatkozás jegyzékét, amiket ha az Ads használata mellett dönt, közvetlenül a súgóközpontban érdemes elolvasnia: