A Google Vásárlásban a kampányok a webáruháza számára a legkifizetődőbb konverzió forrásai közé tartoznak. A reklámok nem csak a keresésben, de más Google platformokon is megjelenhetnek, ennek a hirdetésnek a nagy találat az előnye. A Google Vásárlásnak köszönhetően megjelenítheti a webáruháza konkrét termékeit azoknak, akik pont azokat keresik. A reklámok adatai XML feed segítségével kerülnek feltöltésre, így az információk folyamatosan aktuálisak lehetnek.
Javasoljuk, hogy a domainhez hozzon létre Google fiókot - ha több domainnel rendelkezik, mindegyikhez sajátot. A Google is ezt az eljárást javasolja. Az újonnan létrehozott fiók alatt így a Google Vásárlás és a Google Ads is kezelhető.
A Google Vásárlás szolgáltatás üzemeltetéséhez Google Ads fiók is szükséges. Amennyiben még nem rendelkezik vele, hozza azt létre a Google Ads bejegyzésünkben található útmutató szerint.
Ha már létrehozta a fiókját, lépjen a Merchant Center oldalra és jelentkezzen be vagy regisztráljon.
A Google Merchant Center szolgáltatás aktiválásához hitelesítenie kell a webhelyét. A Google súgó Merchant Center és Google Ads fiókok társítása fejezetében találja a további információkat.
A Google Merchant Center Next legújabb verziójában a következő a folyamat:
<content="
és "/>
címkék közötti részt.Google Merchant Center alapelvének megfelelően követelmény a weboldalak hirdetéseinek SSL tanúsítvány és HTTPS protokollok segítségével történő biztosítása, ami a Shopteten ingyenes. Bővebb információt a HTTP-ről HTTPS-re történő átállásról a HTTPS biztosítás és SSL tanúsítvány bejegyzésben talál.
A Google Vásárlás kampány létrehozása a Google Adsben történik. Ezért kell ezeket a fiókokat kölcsönösen összekapcsolni. A Google súgó Merchant Center és Google Ads fiókok társítása fejezetében további információkat talál.
A Google Merchant Center Next legújabb verziójában a következő az eljárás:
Az XML feed segítségével fel tudja tölteni a termékeket a webáruházából a Google Merchant Center fiókjába.
Ellenőrizze, hogy a termékeknél minden szükséges információ meg lett-e adva. A hibás, vagy elégtelen információkat tartalmazó termékek blokkolásra kerülhetnek, és nem jelennek meg a keresőben. Nagyszámú hiba esetén az egész fiók blokkolása is megtörténhet.
Az adatok hibásságát a Merchant Center fiók áttekintésében tudja ellenőrizni. Például gyakran kihagyásra kerül a szükséges Termékcímke és EAN.
Az arra vonatkozó részletes leírást, hogy milyen információkat kell megadni a forrásadatokban, a Google súgó Termékadatok leírása fejezetében találja.
Le lett blokkolva a Google Merchant Center fiókja? Nem kell pánikba esnie. Javítsa ki a hibákat, melyek a blokkolást okozzák, és kérje a fiókja újbóli ellenőrzését. A további információkat a Google súgó Fiók, forrás vagy tételek elutasítása fejezetében találja.
A bal oldali menüben kattintson a Termékek → Táblázatok lehetőségre. Elsődleges táblázatok alatt kattintson a plusz gombra.
Ezzel belép az új adatforrások beállításának felületére. Az első képernyőn válassza ki a Célországot, Nyelvet és a Célt (Shopping-hirdetések).
A következő oldalon adja meg a feednevét és válassza az Ütemezett lekérés lehetőséget.
A Beállítás lépésnél töltse ki az értékeket:
A Google Vásárláshoz használja a Shoptet admin felületén található rendszerszintű XML feedet. Az Összekapcsolás → XML feedek alatt másolja ki a Google Merchant kibővített feed URL címét.
Állítsa be, hogy hogyan jelenjenek meg a szállítási határidők a Google Vásárláshoz. A beállítást az adminisztrációban a Beállítások → Termékek → Elérhetőségek menüpont alatt találja. Kattintson annak a státusznak a nevére, amit szerkeszteni akar. Válassza ki a Google Vásárláshoz a megjelenítését a megfelelő cellában. A Google Vásárlásnál a hozzáférhetőség attribútumnak csak 4 jóváhagyott értéke van.
Nem jelenik meg semmilyen termék a Google Vásárlás XML feedben? Úgy össze kell párosítania a webáruház alapértelmezett kategóriáit a Google kategóriákkal. Kattintson az adminisztrációban a Termékek → Termékkategóriák menüben a konkrét kategória nevére. A További beállítások könyvjelzőn a kategória részletezésében válassza a vonatkozó mezőben a Google kategóriának megfelelőt.