GYIK - Ügyfelek

Lehet több ügyfélcsoportom?

Igen, természetesen. Az Ügyfelek → Ügyfélcsoportok fül alatt annyi kiskereskedői csoportot hozhat létre, amennyit csak szeretne. A Nagykereskedelem alkalmazásnak köszönhetően olyan nagykereskedő csoportok is hozzárendelhetők, melyek saját specifikus beállítással rendelkeznek. További információkat az Ügyfélcsoportok bejegyzésben talál.

Hogyan szegmentálhatom az ügyfeleket?

Az ügyfelek szegmentálásában az Értékelés kiegészítő lesz a segítségére. Az ügyfél a webáruházban tapasztalt viselkedése szerint pozitív vagy negatív értékelést kaphat öntől. A vásárlóit pontozhatja például a rendelések gyarkorisága vagy összege függvényében, különböző csoportokba sorolva őket.

Hogyan különböztethetők meg a problémás ügyfelek?

Az olyan problémás ügyfelek megkülönböztetését, akik gyakran visszavonják a megrendelésüket, az Értékelések segíti.

Beállíthatja azt a gyakoriságot, amikor még tolerálható a visszavonás. A rizikós ügyfelek esetén lehetőség van a megrendelések automatikus sztornójára, hogy ne kelljen foglalkoznia azok raktárból történő kiküldésével.

Javasoljuk, hogy óvatosan, körültekintően használja ezt a lehetőséget.

Az ügyfeleknek ez a besorolása automatikusan is elvégezhető?

Az Értékelések alkalmazás lehetővé teszi az ügyfelek, opciók beállítása alapján történő automatikus szegmensekbe sorolását.

Mi a teendő, ha korlátozni szeretném az ügyfelet a webáruházban történő vásárlásában?

Hogy megakadályozza az ügyfelet a vásárlásban, blokkolhatja annak azt az IP címét, amelyről a webáruházába bejelentkezett.

Azonban tisztában kell lennie azzal, hogy ez az ügyfél más IP címet is használhat a bejelentkezéshez.

Ráadásul több alany is osztozhat egy IP címen. Lehet az akár egy teljes vállalat, iskola, és egyes internetszolgáltatóknál egy egész utca is.

Be tudom állítani az egy ügyfélre vonatkozó kedvezménylimitet?

Igen. A maximálisan lehetséges kedvezményt az ügyfélcsoportok beállítása alatt meghatározhatja.

Beállíthatom az ügyfél regisztrációhoz szükséges kötelező adatait?

Igen, természetesen. Amennyiben van Nagykereskedelem kiegészítője, a nagykeres ügyfelek regisztrálásához kérheti az összes adat kötelező kitöltését. További információkat az Ügyfélcsoportok bejegyzésben talál.

Nyilvántarthatom azokat a vásárlásokat, amiket az ügyfél bejelentkezve és nem bejelentkezve végzett?

Igen. Amennyiben az ügyfél a vásárlásaihoz és a regisztrálásához ugyanazt az e-mail címet használta, úgy minden vásárlása nyilvántartható egy profilban. Az erre vonatkozó útmutatót a Hűségkedvezmények bejegyzésben találja.

Bejelentkezhetek a webáruházba konkrét ügyfélként?

Igen, az ügyfél részben a Bejelentkezés ügyfélként gomb segítségével. Az útmutatót az Ügyfelek bejegyzésben találja.

Lehet importálni az ügyfélfiókok jelszavát?

Az ügyfélfiókok jelszava nem importálható. Az Ügyfélimport bejegyzésben talál egy rövid útmutatót arról, hogy hogyan hozhat létre az ügyfél egy új jelszót.