Akciós termékek

Akciós árak

Az akciós termékek alkalmazása olyan marketingeszköz, amit szinte minden webáruház alkalmaz, és ennek több oka is van:

  • Ha valamelyik termékből nagyobb mennyiség van a raktárában, megjelölheti akciósként és könnyebben kiárusíthatja.
  • Más szempontból így egy olyan termékre hívhatja fel a figyelmet, ami újdonság és promotálni szeretné.
  • Ráadásul az akciós termék megjelenhet közvetlenül a kezdőlapon is, így a látogatók azonnal felfigyelhetnek rá.
  • Nem kell figyelnie az egyedi akciós ajánlatokat, csak be kell állítania, hogy egy adott termék mennyi ideig legyen akciós. Ezután automatikusan visszaáll az eredeti árára.

Hogyan kell helyesen beállítani a termék akciós árát

Nyissa meg az admin felületen azÁrlista fület annál a terméknél, amelyiknél be akarja állítani az akciós árat. Adja meg az akciós ár értékét és a dátumot, hogy mettől meddig tart az akció. Ha nem ad meg semmilyen dátumot az akció lezárásához, akkor az akciós ár addig jelenik meg, ameddig nem törli azt.

A változatokkal rendelkező terméknél az akciós árat minden egyes változatra kattintás után állíthatja be az Árlista fülön.

Ahhoz, hogy a termék részletében beállításra kerüljön a százalék levonása, be kell állítani a Standard árat (01. ábra), amiből majd az adott kedvezmény levonásra kerül. A termékek változatainál a Standard ár az Árlista fülön a változatok részleteiben állítható be.

01. ábra
01. ábra

A standard ár és az akciós ár csoportos megadását importálással is elvégezheti, további részleteket a Termékek importálása súgójában talál, (standardPrice, majd actionPrice, actionFrom és actionUntil jelek).

A Termékek → Árlista rész tömeges szerkesztését is alkalmazhatja.

Az akciós ár ezután a 03. ábrán látható módon jelenik meg a termék részletében.

03. ábra
03. ábra

Megjegyzés: a százalékos kedvezmény mindig a legközelebbi egész számra kerül lekerekítésre. Például, ha a számított kedvezmény 11,8%-ra értékelődik ki, akkor a vásárlók a front-enden 11%-ot fognak látni.

Kiárusítás címke megjelenítésének beállítása

A terméket közvetlenül Kiárusítás címkével is megjelölheti. A termék részleteinél jelölje be a Kiárusítás címkét és válassza ki azt a dátumot, ameddig az akció érvényes lesz. Ez a funkció nem határozza meg az akciós árat, és azzal funkcionálisan sincs kapcsolatban. A beállítás csupán hozzáadja a termék részleteihez a Kiárusítás címkét (04. ábra).

04. ábra
04. ábra

Ennek a címkének a megjelenítését ugyanakkor összekapcsolhatja az akciós árral, azaz amint a termékhez akciós árat ad meg, a kiárusítás címke automatikusan megjelenik annak időtartamára . A címkét az akciós árhoz kötve jelentősen leegyszerűsíti az egész folyamatot, és a vásárlók az akciós termékeket a Kiárusítás címke szerint szűrhetik. Erről a beállításról, valamint a további címkék beállításáról bővebben a Címkék bejegyzésben tájékozódhat.