Termékfigyelő

Mire szolgál a Termékfigyelő?

A Termékfigyelő alkalmazás lehetővé teszi az ügyfeleinek, hogy figyelemmel kísérhessék azokat a kedvenc termékeiket, melyek pillanatnyilag nem hozzáférhetőek, vagy nem akciósak, majd e-mail üzenetet küld az ügyfeleknek a változásokról. Önnek ugyanakkor információt szolgáltat, amiből megtudhatja, hogy mely termékek iránt van a legnagyobb érdeklődés és milyen ár felelne meg az ügyfeleknek. Ezeket az információkat ezután a marketingjében hasznosíthatja.

Hogyan állítható be a Termékfigyelő?

  • Lépjen be a Beállítások → Termékek → Termékek megjelenítése szekcióba, és a Termékek részleteinek megjelenítése alatt jelölje be a Termékfigyelőt.
  • Most már minden aktív, ezután a nyomon követés lehetősége megjelenik a termékinformációban.

Hogyan működik?

  • Az ügyfél a nyomon követést bejelentkezettként és nem bejelentkezettként is aktiválhatja. A nem bejelentkezett ügyfélnek az Ide kérem az értesítést mezőben meg kell adnia az e-mail címét.
  • Az ügyfél a termék különböző változataira is beállíthatja a termékfigyelőt.
  • A Nyomon követés gombra kattintva megjelenik az ablak a beállítással:
    • Raktáron lesz: értesítés kerül kiküldésre, ha a termék raktáron hozzáférhető beállítást kap.
    • Akciós lesz: értesítés kerül kiküldésre, amint a terméknél beállításra kerül az akciós ár.
    • Ár eddig csökken: értesítés kerül kiküldésre, amikor a termék ára a megadott érték alá (vagy arra) lecsökken.
    • Figyelés visszavonása: a gombra kattintva az ügyfél megszünteti az adott termék változásainak követését.
  • Az összes aktív termékfigyelés áttekintését az adminisztrációban a Marketing → Termékfigyelő szekcióban találja.
  • Amint a termékeknél illetve változatainál valamilyen olyan változás történik, amit az ügyfél figyelemmel kísér, automatikusan e-mail értesítés kerül kiküldésre.
  • Ezek az e-mailek kétóránként, naponta 8 és 22 óra között kerülnek kiküldésre.

Abban az esetben, ha a Termékfigyelő feltételei egyike sem teljesül, az adott e-mail cím egy év után törlésre kerül.

Termékfigyelő áttekintése

A termékfigyelő áttekintésében (Marketing → Termékfigyelő) látható, hogy melyik termékeknél aktív a termékfigyelő.

Az adatok összesítettek, azaz minden ügyféltől kapott jelzés csoportosan jelenik meg, így nincs lehetőség az egyes ügyfelek általi egyedi termékfigyelő beállítás megállapítására.

A termékeket csökkenő sorrendben, illetve az összes olyan kritérium szerint sorba rendezheti, ami a különböző oszlopokban található. Ezek közül a legfontosabbakat mutatjuk be:

  • Termékfigyelések száma: az aktív figyelések száma, rákattintva még több információ érhető el, például a vásárlók e-mail címe.
  • Átlagár: az az ár, ami az Ár eddig csökken mezőben az ügyfelek által megadott árakból kerül átlagárként kiszámításra. Azonban, ha ezt a mezőt az ügyfél üresen hagyja, és csak azt jelöli be, hogy értesítést kér a termék raktárba vételezéséről, a rendszer a számítás szempontjából azt feltételezi, hogy az ügyfél nulla értéket adott meg.
  • Maximális ár: az a legmagasabb ár, amiről az ügyfelek értesítést kérnek. Megegyezik az Ár eddig csökken mezővel.
  • Árukészlet: megmutatja, hogy hány ügyfél jelölte be, hogy értesítést kér, amint a termék bevételezésre kerül a raktárba.
  • Promóció: megmutatja, hogy hány ügyfél jelölte be, hogy értesítést kér, amint a termék akciós lesz.

Vegyünk egy példát, egy adott termék esetében a nyomon követést 3 ügyfél beállította. Az első azt adta meg, hogy akkor kér értesítést, ha az ár 3000 Ft alá csökken. A második azt adta meg, hogy akkor kér értesítést, ha az ár 2000 Ft alá csökken. A harmadik csak azt adta meg, hogy akkor kér értesítést, ha a termék akciós lesz. Ennél az ügyfélnél a maximális ár nullára íródik át. Az Átlagár oszlopban az adat tehát a következő számítás eredménye: 3000 + 2000 + 0 = 5000. 5000 / 3 = 1666,67