Facebook katalógus létrehozása

A Business Manager (Vállalkozáskezelő) a céges fiók, hirdetési fiók, termékkatalógus, Instagramhoz való csatlakozás és több más funkció kezelését szolgálja. A Business Manager pár perc alatt beállítható.

Facebook katalógus

Fontos megjegyezni, hogy 2023. augusztus 10-től a Meta korlátozta az Áruházak (amelynek a Facebook Katalógus is része) funkcióit a platformon, és csak a kiválasztott országok áruházai számára biztosítja ezeket a funkciókat. Ezért előfordulhat, hogy a cikkben szereplő információk már nem relevánsak és nem aktuálisak az Ön áruháza számára. A változások részletes áttekintése érdekében kérjük, olvassa el a Meta cikkét.  

A Facebook katalógus tárolja az információkat mindazokról a cikkekről, amelyeket Facebook reklámokkal hirdetni és értékesíteni szeretne, vagy Facebook profilján és az Instagramon meg kíván jelölni. Ami a reklámokat illeti, a katalógus például dinamikus hirdetésekben, remarketing céloknál és gyűjtéseknél használható.

A Facebook katalógushoz való feedet az adminisztrációs felületen találja: Összekapcsolás → XML feedek → Google feed (Facebook katalógus). Minden adatot tartalmaz, amire a Facebooknak szüksége van. Ahhoz, hogy a termékek a katalógusban helyesen jelenjenek meg és minden rendben működjön, szükség van:

  • a Google kategória kitöltésére a termékhez beállított alapértelmezett kategóriában (nem feltétele a termékek megjelenítésének a feedben)
  • az órákban beállított elérhetőségre
  • az elérhetőség részletében a Google Vásárlás mező kitöltésére a valós állapot szerint
  • a Meta pixel beállítására

Hogyan lehet katalógust létrehozni a Business Managerben?

Vállalkozáskezelője menüjében nyissa meg a Katalógusok fület.

A következő képernyőn kattintson a jobboldali Katalógus létrehozása gombra. Válassza ki az E-commerce mezőt.

A következő mezőben hagyja bejelölve a kiválasztott Termékinformációk feltöltése lehetőséget (Upload Products Info). Válassza ki azt a facebook oldalt, amelyhez hozzá szeretné rendelni a katalógust (Who owns this catalog?). Töltse ki a katalógus megnevezését (Name your catalog). Végül kattintson a Create (Létrehozni) gombra.

A következő lépésben csak hagyja jóvá a katalógus megjelenítését.

Ugorjon a Termékek adatforrása könyvjelzőre (Product Data Sources). Jobbra kattintson az Új adatforrás hozzáadása (Add Data Source) lehetőségre.

Az új ablakban válassza ki a Feed adatok használata opciót (Use data feeds).

A következő oldalon válassza ki az Ütemterv meghatározása (Set a Schedule) opciót. Az Add a Data Feed URL mezőbe töltse ki a feed URL-jét a bolt adminisztrációs felületéről. A Schedule Your Automatic Uploads mezőben állítsa be a feed automatikus letöltését (optimális a naponta egyszeri letöltés). Továbbá az Enter Data Feed Name mezőbe írja be a feed nevét. A Select Default Currency mezőben válassza ki a HUF pénznemet. Indítsa el a feltöltést (Start upload).

Ha a katalógus elkészült, csatolja hozzá a Meta pixelt. A katalógushoz hirdetési fiókot is csatolni kell. Mindezt megtalálja a Beállítások könyvjelzőn.

A katalógus beállításában a termékek fényképeit úgy igazíthatja, hogy mindig jól jelenjenek meg és ne legyen levágva. Ez főleg a dinamikus remarketing esetében előnyös, amikor a képek sokszor nem férnek el a négyzetes méretbe.