Ebben a cikkben ismertetjük a SEO-val (keresőoptimalizálással) kapcsolatos alapműveleteket, amelyekre webáruházában szüksége lesz. Az első öt fejezet bevezetés a SEO-ba és annak beállításába a webáruházban a termékek és egyéb elemek szintjén. A cikk további folytatásában általánosan érvényes tippeket és javaslatokat talál a SEO-ra.
Webáruháza keresőoptimalizálásának javításában szintén segítségére lehetnek a Haladó SEO és a Fogalomtár nevű alkalmazásaink.
A jobb SEO szempontjából fontos az URL címek struktúrája is. Ahhoz, hogy ne veszítse el pozícióját a böngészőkben, nagy hasznát veheti az URL címek átirányításának és a domain átirányításnak is.
A Search Engine Optimization, vagyis a keresőoptimalizálás a weboldalak olyan módon történő kialakítása, hogy tartalmával és megjelenésével alkalmas legyen az internetes keresők által használt automatizált feldolgozásra.
Minden honlaptulajdonos célja, hogy vevői célcsoportja könnyedén rátaláljon az oldalra. Például, hogy a Google a keresés után az első helyeken tüntesse fel az oldalt.
A keresők az ön oldalára ún. keresőrobotokat küldenek. A robotok alatt programok értendők, amelyek adatokat gyűjtenek az oldalakon és ezeket feldolgozzák. A weboldalt a keresőkből való kizárással büntethetik, ha például tartalomismétlődést, rejtett szöveget észlelnek, vagy ha az oldal próbálná megtéveszteni a robotokat.
Ha nem tudja biztosan, hogy mi az az oldalcím és az oldal leírása, akkor javasoljuk, hogy olvassa át a következő Milyen elemeket fontos beállítani és mire használhatók? cikket. Ha ezeket a szakszavakat már ismeri, áttérhetünk a beállításokra.
A termék szintjén kitöltheti az oldal leírását a Haladó fülön. A cím a kódba a termék megnevezése szerint generálódik (01. ábra).
A kategóriák, cikkek és gyártók oldalán, valamint a főoldalon ez a beállítás az Haladó fül alatt található (02. ábra).
A Cím ("title" címke) és a Leírás ("description" meta címke) beállíthatók a termékek szintjén és felülírják a Marketing → Alap SEO → Meta címkék szekcióban végzett globális beállításokat.
Az adminisztrációban a Marketing menüpont alatt található az Alap SEO → Meta címkék nevű fül. Miről is van szó?
Ha önnek nem elég az oldal címének és leírásának generálása, akkor itt készíthetők olyan sablonok, amelyek ezekhez az előre beállított címkékhez generálódnak majd (03. ábra).
Globális beállítások esetén nincs szükség a webáruház minden termékéhez, kategóriájához vagy cikkéhez egyedileg beilleszteni a leírást és az oldal címét. A Meta címkék lapon csak ki kell töltenie a címkéket az egyes csoportoknál használható címkéinek listájából , amelyekből elő szeretné állítani a címkét és az oldal címét, és mentenie kell a módosításokat.
Például, ha a #PRODUCT_NAME# - #WEBSITE_NAME# értéket adja meg a termék nevéhez és a #PRODUCT_NAME# értéket a leíráshoz valamint a #SHORT_DESCRIPTION# értéket, a termék oldalcíme a következő képpen fog kinézni: A termék neve + a webáruház neve, és a meta címke leírása pedig tartalmazni fogja a Termék nevét és rövid leírását.
A globális beállítások felülírhatók a meta címkék termékszinten történő beállításával. Lásd: Hogyan segíthetek a SEO-n, mit és hol állítsak be?
Az Alap SEO oldalon való beállításhoz a következő hash-címkék használhatóak:
Ha egy szekcióban olyan jelölést használ, amely nem tud mit felülírni (például #PRODUCT_NAME# a márkánál), akkor nem jelenik meg semmilyen szöveg.
Összegyűjtöttük Önnek a projekt létrehozásánál beállított címkéket, ha valaha vissza szeretné állítani azokat:
A cím a SEO legfontosabb eleme. Minden aloldalnál meg kell adni, nem csak a főoldalon. Igyekezzen a cím kialakításakor betartani három egyszerű szabályt:
A cég neve vagy az árusított márkák. Ha az ön által forgalmazott márka nem eléggé közismert, akkor tegye a cím végére. De beírhatja ide az alaptermékek neveit, esetleg a weboldala mottóját. Az egymáshoz nem kapcsolódó szavakat érdemes függőleges vonallal elválasztani egymástól „|
“.
Hogyan nézhet ki a főoldal címe:
A mi SEO beállításunkban ezt az opciót is is Title névvel jelöljük. A cikknél és a kategóriánál az Oldal címe (tag „title“) mezőről, a terméknél a Felirat (tag „title“) mezőről van szó. Optimálisan 3 - 4 szóból álljon (a cím hossza legyen 60-70 karakter), amelyek találóan leírják a tartalmat.
A kosárban és a köszönet oldalon lévő title címke SEO szempontból nem fontos. Azonban, a beállítással befolyásolja, hogy mi jelenjen meg az ügyfelek számára az oldal címében. Az oldal alapértelmezett címértékei (azaz ami a #TITLE# címke alá van írva) a kosárnál a „Kosár”, a sikeres rendelési oldalon pedig a „Köszönjük”.
Töltsön fel újdonságokat, frissítsen, adja a robotok tudomására, hogy a weboldala él.
A színvonalas tartalom magától értetődő, ha szeretné megállni a helyét a versenytársai között. Javasoljuk, hogy főképp a termékek címeinek szenteljen fokozott figyelmet. Ne másolja le azt a szöveget, amit a gyártó közre tesz, találjon ki saját leírásokat.
Azon kívül, hogy a felhasználók szeretik a szép és egyszerű URL címeket, melyeket némelyikük meg is tud jegyezni, ezeket a címeket rendezett formában tartani előnyös a keresőrobotok miatt is.
Nem javasoljuk, hogy az URL címbe felhasználja az oldal összes kulcsszavát. Ideális, ha 2-3, jellel elválasztott szót használunk. Megengedett az aláhúzásjel is „_
“, de a Google-nak gondot okoz az indexelése, ami a böngészőknél korlátozásokat okozhat.
A szavak egymástól való elválasztására a rövid kötőjelet „-
“ javasoljuk használni. És ez nemcsak az URL címekre, de a képek neveire is vonatkozik.
Helyes URL címek példái:
www.webaruhaz-domain.hu/divatkiegeszitok
www.webaruhaz-domain.hu/kedvezmenyek
www.webaruhaz-domain.hu/prada-koromcipok
A viszontlinkek száma és minősége nagyon fontos a SEO szempontjából. Hogyan szerezhet viszontlinkeket? Először is javasoljuk a regisztrálást a linkkatalógusokba (témába vágó Startlap, stb.) és ezután cseréljen linket más weboldalakkal. Önnek ott lesz a weboldalán a hivatkozás az ő oldalukra, az ő honlapjukon pedig megjelenik az ön felé irányító link.
Ha nyomtatókat árul, a linkcsere akkor működik a legjobban, ha például számítógépes webshopossal kerül rá sor. Egy gyermekjátékokat áruló webáruház felületén megjelenő, nyomtatókra irányító link nem lesz annyira érdekes.
A viszontlinkek kiépítésének legjobb módja, ha színvonalas cikkeket jelentet meg. Az emberek hivatkozni fognak önre, megosztják a cikkeit a közösségi hálózatokon. Esetleg a cikk meg is jelenhet valamelyik online folyóiratban.
A viszontlinkek fontossága és mennyisége alapján kerül kiszámításra az ún. Google PageRank vagy a *Seznam által bevezetett S-Rank. Az S-Rank a Seznam.cz böngészőben érvényesül, a Google PageRank bizonyos mértékben a keresés eredményeinek sorrendbe állításakor van figyelembe véve. Igyekezzen tehát, hogy az ön PageRank-je (S-Rank-je) minél magasabb legyen. Csupán tájékoztató jellegű összehasonlításról van szó, ezért nem kell kétségbe esni, ha a PageRank-et nem képes megfelelően emelni.
* Érdekelheti, ha a cseh piacra is forgalmaz.
Ezt a címkét a Google megjelenítheti, ha tartalmazza a vevő által keresett szót. Viszont az oldal relevánsabb részét is megjelenítheti, ahol a keresett szó előfordul. A vásárló aztán a kontextus alapján dönthet, hogy az oldat meglátogatja-e. Az optimális terjedelem 155 karakter. Ezért nem javasoljuk, hogy a meta description részbe bemásolja az oldal teljes szövegrészét.
Hozzunk fel egy példát a kezdőoldal meta description-jére?
Meta description példa a terméknél:
A SEO mat (vagyis SEO validátor, SEO analizátor vagy SEO szerviz) olyan szolgáltatásnak adja ki magát, amely leellenőrzi, hogy 100 %-os optimalizálással működik-e a weboldala. Ne feledje, hogy általában ezt a szolgáltatást olyan cégek nyújtják, amelyek igyekeznek elbizonytalanítani önt és ezt követően felkínálják a szolgáltatásaikat. Az ügyfél elhiszi, hogy egyedül nem volt képes megfelelően optimalizálni az oldalait, és ezt nem komolyabb összegért felkér rá egy céget.
Ha szeretne többet megtudni a SEO-ról közvetlenül a Google-tól, olvassa el a Keresőoptimalizálási (SEO) útmutató kezdőknek dokumentumot.