Szállítási dátum

Mire szolgál a szállítási dátum beállítása?

Ez egy olyan funkció, amely közvetlenül a termék elérhetőségéhez és annak a termékinformációban való megjelenítéséhez kötődik. Arra szolgál, hogy az ügyfél tájékozódni tudjon arról, hogy a megrendelése mikor érkezik meg. Ennek köszönhetően még jobban támogathatóak az eladások. Amennyiben az ügyfél a megadott időtől később rendeli meg az árut, a szállítás dátuma egy nappal eltolódik.

A szállítási dátum a termék részleteiben jelenik meg az ügyfelek számára az ár és a készlet elérhetősége közelében, illetve termékkel együtt közvetlenül a kosárban is megjeleníthető.

Hogyan állítható be a szállítási dátum?

Válassza az adminisztrációban a Beállítások → Termékek → Termékek megjelenítése, Szállítási dátum részt, ahol több beállítási lehetőség áll rendelkezésére:

  • Megjelenítés a termékrészletekben: a kézbesítés dátuma a termék részleteiben jelenik meg.
  • Megjelenítés a kosárban: bejelölésével a kézbesítés dátuma a kosárban jelenik meg. A dátum az egyes termékek leghosszabb szállítási határidején alapul.
  • Időkorlát: az a határidő, ameddig az ügyfélnek le kell adnia a megrendelését ahhoz, hogy a megadott kézbesítési időpontok az aktuális naptól érvényesek legyenek. Amennyiben az ügyfél később vásárol, a webáruház egy nappal későbbi kézbesítési dátummal fog számolni.
  • Szombati kiszállítás: bejelölésével a szombat is hozzáadódik az áruk kézbesítésének időtartamához.
  • Szállítás ünnepnapon: ha kijelöli, akkor a vasárnap is hozzáadódik az áruk kézbesítésének időtartamához. Ha a webáruház nyelve magyar, cseh, vagy szlovák, akkor az adott nyelv anyaországának nemzeti ünnepei fognak beszámításra kerülni.
  • Kézbesítési információ: a mező tartalma akkor jelenik meg, ha az egérmutatót a szállítási dátum fölé viszi. Itt van lehetősége megadni a szállítási dátumot.

A szállítási dátum megjelenítési módjának beállítása után lépjen az admin felületen a Beállítások → Termékek → Elérhetőség menüpontba, ahol a jobb oldalon két oszlopot talál:

  • A Raktárba vételezési időtartam (órában) azt a dátumot jelzi, amikor az áru várhatóan a raktárában lesz.
  • Kézbesítési időtartam (órában) az a határidő, amelyre az áru már a vevőnél lesz. Ha nem szeretne semmilyen adatot megjeleníteni, állítsa 0-ra. A szállítási dátumot tartalmazó információ ekkor nem jelenik meg a terméknél. Változatokkal rendelkező termék esetén minden változatnál kötelező kitölteni a szállítási értéket órákban, ellenkező esetben az információ nem jelenik meg.

Hogyan állíthatom be a szállítási lehetőségeket a termék részleteiben?

A szállítási idő megjelenítése a termék részleteiben lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy megnézzék, milyen szállítási lehetőségek érhetők el az adott termékhez. Az opció bekapcsolható a következő módon: lépjen be a Beállítások -> Termékek megjelenítése menüpontba, és a Szállítási lehetőségek r észnél jelölje be a  Szállítási lehetőségek megjelenítése a termék részleteibenjelölőnégyzetet. A módosítást mentse el.

Az opció aktiválása után a termékrészletben megjelenik a Szállítási lehetőségek hivatkozás. Ha a vásárló rákattint, egy felugró ablak jelenik meg a termék kiszállításához igénybe vehető szállítók listájával és azok áraival.