Glami

Mi az a Glami?

A Glami Magyarország legnagyobb divatáru és kiegészítő keresője és online katalógusa. Jelen van Magyarországon, Romániában, Franciaországban, Németországban, Törökországban, Oroszországban, Görögországban, Horvátországban, Csehországban, Szlovákiában, Szlovéniában és Bulgáriában is. A Glami alkalmazás jóvoltából ön is hirdethet ebben a katalógusban.

A Glamin a hirdetés fizetős és PPC (Pay per Click), azaz kattintás utáni fizetés elvén működik. Az árukínálata átviteléhez XML feed, valamint a konverzióméréséhez Glami pixel szükséges.

A termékei lehető legjobb prezentálásához minőségi illusztrációk használatát javasoljuk.

Glami XML feed

A Glami specifikációjának megfelelő XML feed a Shoptet admin felületén az Összekapcsolás→ Glami menüpontban található. Ez a feed nem tartalmazza azokat a tételeket, melyek nincsenek értékesítés alatt, kifogytak, vagy nem hozzáférhetőek. (01. ábra)

01. ábra
01. ábra
      1. óta a Glami megköveteli az XML feedben a termék összetételére vonatkozó információk megadását, ideértve azok százalékos megjelenítését is a termékben. Ez az intézkedés kizárólag a textilárukra vonatkozik. Amennyiben az összetételt nem adja meg, a termék promóciója a PPC rendszerrel nem lehetséges.

A Shoptet XML feedjével nem kell a százalékokat önmagukban feltüntetni. Az admin felületen a termék részletezésében a Paraméterek könyvjelzőn mindent egyszerűen be tud állítani (02. ábra). A szűrési paraméterek alkalmazását javasoljuk, mivel a leíró paraméterek nem azonos értékeket foglalnak magukba, így például ha több érték van az Anyag paraméter alatt, a rendszer azt mindig az utolsó mentett értékre írja át. Ráadásul a paraméteres szűrőknek köszönhetően egyszerűbbé is teszi az ügyfeleknek a termékei kiválasztását.

Az Anyag illetve Összetétel és annak értéke olyan nélkülözhetetlen adat, amit az anyag neve és százaléka, például: Pamut 100% alakban kell megadni. Amennyiben az áruja több összetevőt (például: bélést és felső részt) tartalmaz, az összetétel lehető legpontosabb megadását javasoljuk, hogy az ügyfelek a legjobb tájékoztatást kapják.

02. ábra
02. ábra

Glami kategóriák

Állítsa be a főkategóriát a webáruházában az Összekapcsolás → Glami alatt a Kategóriák opciói részben.

Egyszerűsítés kedvéért csak azokat a kategóriákat jelölje be, amelyeket használni fogja.

03. ábra
03. ábra

A Termékek → Termékkategóriák menüpont alatt alatt kattintson egy kategóriára, a További beállítások fül alatt válassza ki a Glami kategóriát. Elég beírni a Glami kategóriafa legvégső elemét.

04. ábra
04. ábra

Termékszinten már csak azokat a kategóriákat láthatja majd opcióként, amelyeket az alkalmazás oldalán kiválasztott.

Olyan kategóriákat is választhat, melyek nem kerülnek exportálásra. Az Összekapcsolás → Glami, Kategóriák kizárása az exportból rész alatt jelölje be, melyik termékkategóriáit ki szeretné hagyni a termék-feedből.

Egy kategória az összes alkategóriájával együtt kerül ki a feedből.

Ha egy kategóriát használunk alapértelmezettként különböző termékekhez, akkor lehetőség van a termékszintű párosítás alkalmazására. Ebben az esetben lépjen az adott termék részleteihez a Haladó fülön. A Kategóriák párosítása címszó alatt válassza ki a listából a Glami számára megfelelő kategóriát. A termékszintű kategória párosítás felülírja a kategória szintű párosítást.

Glami pixel

A Glami pixel lehetővé teszi a Glamin lévő terméklisták hozzáigazítását az ügyfelek kritériumaihoz, például az ár, szín, stílus és méret szerint. Elsődlegesen azok a webáruházak kerülnek megjelenítésre, melyeket az ügyfél korábban már meglátogatott. Náluk nagyobb a valószínűsége annak, hogy valamit vásárolni fognak.

A pixel működésére vonatkozó további részleteket közvetlenül a Glami Pixel súgójában találja.

Az üzlet ID kódját a Glami adminisztrációjában találja, és onnan másolhatja ki. Lépjen a Shoptet admin felületén az  Összekapcsolás → Glami menüpontba. A Remarketing kód résznél illessze be a megfelelő cellába az üzlete ID kódját.