Google Vásárlás
Mi a Google Vásárlás, vagy Google Shopping szolgáltatás?
A Google Vásárlásban a kampányok a webáruháza számára a legkifizetődőbb konverzió forrásai közé tartoznak. A reklámok nem csak a keresésben, de más Google platformokon is megjelenhetnek, ennek a hirdetésnek a nagy találat az előnye. A Google Vásárlásnak köszönhetően megjelenítheti a webáruháza konkrét termékeit azoknak, akik pont azokat keresik. A reklámok adatai XML feed segítségével kerülnek feltöltésre, így az információk folyamatosan aktuálisak lehetnek.
Hogyan működik a Google Vásárlás?
- A Google Vásárlás információkat szolgáltat a felhasználóknak azokról a termékekről, melyeket közvetlenül a kereskedő, vagyis ön ad meg és rendszeresen frissít. Az információk a termékekről például automatikus XML feed letöltés segítségével kerülnek átadásra, ahogyan már azt a többi árukeresőnél megszokta.
- A keresőkérdés megadása után a keresés eredménye (azaz a reklámok a termékinformációval) megjelenik a Google Vásárlásban, ugyanúgy, mint a Google.hu oldalakon a jobb oldali listán és a böngésző alatti részben.
- A Google Vásárlás felületén a termék közvetlenül nem vásárolható meg, az kizárólag a keresésre és a keresett termék összehasonlítására, valamint az adott terméket kínáló konkrét áruházba történő átirányításra szolgál.
Hogyan kezelhető a Google Vásárlás Magyarországon?
Javasoljuk, hogy a domainhez hozzon létre Google fiókot - ha több domainnel rendelkezik, mindegyikhez sajátot. A Google is ezt az eljárást javasolja. Az újonnan létrehozott fiók alatt így a Google Vásárlás és a Google Ads is kezelhető.
Hogyan állítható be Google Vásárlás?
Google Ads fiók létrehozása
A Google Vásárlás szolgáltatás üzemeltetéséhez Google Ads fiók is szükséges. Amennyiben még nem rendelkezik vele, hozza azt létre a Google Ads bejegyzésünkben található útmutató szerint.
Regisztrálás a Google Merchant Centerre
Ha már létrehozta a fiókját, lépjen a Merchant Center oldalra és jelentkezzen be vagy regisztráljon.
Webhely hitelesítése a Google Merchant Centerben
A Google Merchant Center szolgáltatás aktiválásához hitelesítenie kell a webhelyét. A Google súgó Merchant Center és Google Ads fiókok társítása fejezetében találja a további információkat.
A Google Merchant Center Next legújabb verziójában a következő a folyamat:
- Lépjen a bal oldali menüben a Cégadatok → Részletek oldalra.
- Az Ön e-shopja részben kattintson az E-shop ellenőrzése lehetőségre.
- A Webhely igazolása részben válassza ki a HTML-címke vagy fájl hozzáadása lehetőséget, és hagyja megjelölve az első, HTML-címke hozzáadása opciót.
- Másolja ki a
<content="és"/>címkék közötti részt. - A kimásolt részt illessze be a Shoptet adminjában az Összekapcsolás → Google → Shopping menüben, a Hitelesítési kulcs mezőbe.
- Végezze el az ellenőrzési folyamatot a Google Merchant Centerben az ott található utasítások szerint.

Google Merchant Center alapelvének megfelelően követelmény a weboldalak hirdetéseinek SSL tanúsítvány és HTTPS protokollok segítségével történő biztosítása, ami a Shopteten ingyenes. Bővebb információt a HTTP-ről HTTPS-re történő átállásról a HTTPS biztosítás és SSL tanúsítvány bejegyzésben talál.
Google Ads fiók és Merchant Center társítása
A Google Vásárlás kampány létrehozása a Google Adsben történik. Ezért kell ezeket a fiókokat kölcsönösen összekapcsolni. A Google súgó Merchant Center és Google Ads fiókok társítása fejezetében további információkat talál.
A Google Merchant Center Next legújabb verziójában a következő az eljárás:
- Először is hitelesítenie kell az online áruházát, lásd az előző szakaszt: Webhely hitelesítése a Google Merchant Centerben.
- A bal oldali menüben lépjen a Reklám Kampányok oldalra.
- A Fiók összekapcsolása a Google Ads szolgáltatással lehetőségnél kattintson az Összekapcsolás gombra. Kövesse az alábbi oldalon található utasításokat az Ön státuszának megfelelően:
- vagy válassza ki a Google-fiókjához társított Google Ads-fiókok egyikét,
- vagy hozzon létre egy új Google Ads fiókot,
- vagy adja meg a Google Ads szolgáltatás ügyfélszámát, ha olyan fiókot szeretne összekapcsolni, amelyet az Önétől eltérő Google-fiók kezel. Ebben az esetben az összekapcsolási kérelmet az adott Google Ads-fiók rendszergazdájának jóvá kell hagynia.
Hogyan illeszthető be az XML feed a termékekkel?
Az XML feed segítségével fel tudja tölteni a termékeket a webáruházából a Google Merchant Center fiókjába.
Ellenőrizze, hogy a termékeknél minden szükséges információ meg lett-e adva. A hibás, vagy elégtelen információkat tartalmazó termékek blokkolásra kerülhetnek, és nem jelennek meg a keresőben. Nagyszámú hiba esetén az egész fiók blokkolása is megtörténhet.
Az adatok hibásságát a Merchant Center fiók áttekintésében tudja ellenőrizni. Például gyakran kihagyásra kerül a szükséges Termékcímke és EAN.
Az arra vonatkozó részletes leírást, hogy milyen információkat kell megadni a forrásadatokban, a Google súgó Termékadatok leírása fejezetében találja.
Le lett blokkolva a Google Merchant Center fiókja? Nem kell pánikba esnie. Javítsa ki a hibákat, melyek a blokkolást okozzák, és kérje a fiókja újbóli ellenőrzését. A további információkat a Google súgó Fiók, forrás vagy tételek elutasítása fejezetében találja.
Feed beillesztésének menete
A bal oldali menüben kattintson a Termékek → Táblázatok lehetőségre. Elsődleges táblázatok alatt kattintson a plusz gombra.

Ezzel belép az új adatforrások beállításának felületére. Az első képernyőn válassza ki a Célországot, Nyelvet és a Célt (Shopping-hirdetések).
A következő oldalon adja meg a feednevét és válassza az Ütemezett lekérés lehetőséget.

A Beállítás lépésnél töltse ki az értékeket:
- Fájl neve
- Lekérés gyakorisága (Napi)
- Lekérés ideje (pl.: 1:00)
- Időzóna - közép-európai idő - Budapest
- Fájl URL-címe: ez a Google Vásárlás XML feed címe (lásd egy lépéssel ezután)

A Google Vásárláshoz használja a Shoptet admin felületén található rendszerszintű XML feedet. Az Összekapcsolás → XML feedek alatt másolja ki a Google Merchant kibővített feed URL címét.

Állítsa be, hogy hogyan jelenjenek meg a szállítási határidők a Google Vásárláshoz. A beállítást az adminisztrációban a Beállítások → Termékek → Elérhetőségek menüpont alatt találja. Kattintson annak a státusznak a nevére, amit szerkeszteni akar. Válassza ki a Google Vásárláshoz a megjelenítését a megfelelő cellában. A Google Vásárlásnál a hozzáférhetőség attribútumnak csak 4 jóváhagyott értéke van.
Nem jelenik meg semmilyen termék a Google Vásárlás XML feedben? Úgy össze kell párosítania a webáruház alapértelmezett kategóriáit a Google kategóriákkal. Kattintson az adminisztrációban a Termékek → Termékkategóriák menüben a konkrét kategória nevére. A További beállítások könyvjelzőn a kategória részletezésében válassza a vonatkozó mezőben a Google kategóriának megfelelőt.
Hol lehet bővebb információhoz jutni?
- További részletek a hivatalos Google Merchant Center súgóban.
- A Google Merchantban a szabályok segítségével közvetlenül szerkesztheti a forrást, valamint címkéket hozhat létre, részletek a Google súgóközpont Forrás beállítás szabályai bejegyzésben.