Fiókbeállítások

Minden felhasználó saját fiókkal rendelkezik az e-shop adminisztrációjában. Saját fiókját a Fiókom → Fiók beállítások részben tudja kezelni, amely a fiók neve alatti legördülő menüből érhető el az adminisztráció felső menüjében.

Link a fiókbeállításokhoz
Link a fiókbeállításokhoz

A bankszámla beállítások a Pénznemek cikkben találhatók.

Elérhetőségi adatok

Teljes név: Ez a fiók neve. A fióknév az ügyfelek számára is megjelenik, például a kiállított számlákon és egyéb dokumentumokon. Javasoljuk, hogy kereszt- és vezetéknév formátumban adja meg.

Telefonszám: A telefonszám megadása nem kötelező, de megkönnyítheti a kommunikációt Ön és közöttünk.

Fiókbeállítások
Fiókbeállítások

Hozzáférési adatok

E-mail: Ez az adminisztrációba való bejelentkezéshez és a felhasználói fiók azonosításához használható. Javasoljuk, hogy mindig ellenőrizze e-mail címét az E-mail cím hitelesítése gombra kattintva. Miután rákattintott erre a gombra, egy e-mailt fog kapni egy linkkel az e-mail cím ellenőrzéséhez.

Új jelszó és Jelszó megerősítése: Ha módosítani szeretné fiókja jelszavát, írja be az új jelszót mindkét mezőbe. Javasoljuk, hogy hozzon létre egy erős jelszót, amely legalább 10 karakterből áll, nagy- és kisbetűket, számokat, speciális karaktereket és szimbólumokat kombinálva.

Az aktuális jelszava a változtatások megerősítéséhez: Ha módosítja a fiókbeállítások érzékeny adatait, például az e-mail-címét vagy a jelszavát, a módosítások megerősítéséhez meg kell adnia jelenlegi jelszavát ebben a mezőben.

A jelszavak e-shopjában történő létrehozásával és kezelésével kapcsolatos részletek és biztonsági javaslatok a Jelszó ellenőrzés cikkben találhatók.

Kétszintű hitelesítés

A kétfaktoros hitelesítés (más néven 2FA) nagyobb biztonságot nyújt fiókja számára. Ha fiókjában engedélyezve van a kétfaktoros hitelesítés, bejelentkezéskor meg kell adnia egy egyszeri ellenőrző kódot az e-mail címén és jelszaván kívül.

A kétszintű hitelesítéshez olyan hitelesítő alkalmazásokat használhat, mint a Google Authenticator, Microsoft Authenticator, Authy, vagy a kétfaktoros hitelesítést támogató jelszókezelőket, mint pl. 1Password. Nem támogatunk más hitelesítési módszereket, például az SMS-ellenőrzést.

A kétszintű hitelesítés aktiválása

A Fiók beállítások menüpontban, a Kétszintű hitelesítés lehetőségnél az Aktivál gombra kattintva engedélyezheti fiókjában a kétfaktoros hitelesítést. Kövesse az adminisztráció utasításait. Az egyes lépéseket részletesebben ebben a cikkben ismertetjük.

0. E-mail ellenőrzés

A kétlépcsős hitelesítés aktiválásához ellenőrizni kell fiókja e-mail címét. Ha a fiókbeállítások között értesítést lát az e-mail-cím ellenőrzéséről, valamint az E-mail cím hitelesítése gombot, akkor az e-mail címe még nincs ellenőrizve. Kattintson az E-mail cím hitelesítése gombra. Egy ellenőrző linket tartalmazó e-mailt küldünk az Ön címére. Nyissa meg a linket az e-mail cím igazolásához.

Értesítés egy nem ellenőrzött e-mailről
Értesítés egy nem ellenőrzött e-mailről

1. Adja meg fiókja jelszavát

A Fiók beállítások menüben, a Kétszintű hitelesítés lehetőségnél kattintson az Aktivál gombra. Megjelenik egy ablak az első aktiválási lépéssel – a fiók jelszavának megadásával. Adja meg jelszavát, majd folytassa.

2. A QR-kód beolvasása a hitelesítési alkalmazásba

A második lépésben egy QR-kód jelenik meg. Olvassa be a kiválasztott hitelesítő alkalmazással. Ha problémát tapasztal a QR-kód beolvasása során, manuálisan is beírhatja a megjelenített beállítási kódot az alkalmazásba. Biztonsági okokból ne mutassa meg és ne ossza meg másokkal a QR-kódot.

3. Adja meg az ellenőrző kódot az alkalmazásból

Az előző lépés sikeres végrehajtása után egy hatjegyű ellenőrző kód (token) jelenik meg a hitelesítési alkalmazásban. Írja be ezt az ellenőrző kódot a harmadik aktiválási lépésben.

Az ellenőrző kód korlátozott ideig érvényes. Ha a beírt kódot a rendszerünk érvénytelennek jelölte meg, javasoljuk, hogy ellenőrizze a hitelesítő alkalmazásban, hogy a kód még érvényes-e, vagy generált-e újat.

Ha biztos benne, hogy a helyes és érvényes kódot írta be, de az e-shop továbbra sem fogadja el, ellenőrizze, hogy a hitelesítési alkalmazásban nem rendelkezik-e több kétfaktoros hitelesítési beállítással fiókjához és e-shopjához. Ha igen, hagyjon meg csak egy beállítást az ellenőrző alkalmazásban.

Az ellenőrző kóddal kapcsolatos problémák másik gyakori oka az lehet, hogy az eszközön beállított idő eltér a rendszerünkben lévő aktuális időhöz képest. A time.is webhelyen ellenőrizheti, hogy készüléke pontos-e.

4. Mentse el a biztonsági kódot

Az utolsó lépésben megjelenik egy biztonsági kód a fiók esetleges helyreállításhoz. Kérjük, mentse el ezt a kódot egy biztonságos és hozzáférhető helyen (például egy jelszókezelőben). Biztonsági okokból ne mutassa meg és ne ossza meg másokkal a biztonsági kódot.

A biztonsági kód mentése után kattintson az Aktivál gombra. Ezután a kétlépcsős hitelesítés aktív lesz a fiókjában.

Aktív kétfaktoros hitelesítés a fiókhoz
Aktív kétfaktoros hitelesítés a fiókhoz

Bejelentkezés a kétszintű hitelesítéssel

Az e-shop adminisztrációjába való bejelentkezéshez a kétlépcsős hitelesítés aktiválása után továbbra is fiókja e-mail-címét és jelszavát használja. Az e-mail cím és a jelszó megadása után a rendszer megkéri a kétfaktoros hitelesítési kód megadására. Ezt a hatjegyű, egyszeri ellenőrző kódot a hitelesítő alkalmazásban találhatja meg.

Nem kell mindig manuálisan beírnia a kódot az alkalmazásból. A legtöbb hitelesítő alkalmazás lehetővé teszi fiókjának összekapcsolását a böngészővel, és a bejelentkezés során automatikusan kitölti az egyszeri ellenőrző kódokat.

Az ellenőrző kód korlátozott ideig érvényes. Ha a beírt kódot a rendszerünk érvénytelennek jelölte meg, javasoljuk, hogy ellenőrizze a hitelesítő alkalmazásban, hogy a kód még érvényes-e, vagy generált-e újat.

Ha biztos benne, hogy a helyes és érvényes kódot írta be, de az e-shop továbbra sem fogadja el, ellenőrizze, hogy a hitelesítési alkalmazásban nem rendelkezik-e több kétfaktoros hitelesítési beállítással fiókjához és e-shopjához. Ha igen, hagyjon meg csak egy beállítást az ellenőrző alkalmazásban.

Az ellenőrző kóddal kapcsolatos problémák másik gyakori oka az lehet, hogy az eszközön beállított idő eltér a rendszerünkben lévő aktuális időhöz képest. A time.is webhelyen ellenőrizheti, hogy készüléke pontos-e.

A hozzáférés visszaállítása és a kétszintű hitelesítés kikapcsolása

Fiókhozzáférés visszaállítása

Ha olyan helyzetbe kerül, hogy valamilyen súlyos okból nem tud aktív kétlépcsős azonosítással bejelentkezni az e-shop adminisztrációjába, visszaállíthatja a fiókjához való hozzáférést. Csak kritikus helyzetekben hajtsa végre a helyreállítást (például, ha elvesztette telefonját, ahol a hitelesítő alkalmazás volt).

Az egyik lehetőség, hogy a bejelentkezés során a kétlépcsős hitelesítési kód helyett a kétlépcsős hitelesítés aktiválásának negyedik lépésében kapott biztonsági helyreállítási kódot írja be.

Ha nem rendelkezik biztonsági kóddal, kattintson a kétfaktoros hitelesítési kód megadására szolgáló oldalon a „Nem rendelkezem kóddal” hivatkozásra. A hivatkozásra kattintva egy linket kap a fiókja ellenőrzött e-mail címére, amely lehetővé teszi a kétfaktoros hitelesítés letiltását.

Mindkét helyreállítási lehetőségnél (akár a biztonsági kód beírása, akár a link elküldése e-mailben) le lesz tiltva a kétfaktoros hitelesítés. Javasoljuk, hogy ilyen esetben engedélyezze újra a kéttényezős hitelesítést fiókjában az újraaktiválás művelet végrehajtásával.

A kétszintű hitelesítés letiltása

Nem javasoljuk az aktív kétfaktoros hitelesítés letiltását, mivel ez gyengítené a rendszergazdai fiókja és ennek következtében az e-shop biztonságát. Ha továbbra is szeretné letiltani a kéttényezős hitelesítést, kattintson a Kikapcsolás gombra a Fiók beállítások részben. Ezután kövesse az adminisztráció utasításait.

Nyelv- és dátumformátum

Rendszergazda nyelve: Válassza ki a nyelvet, amelyen az adminisztráció megjelenjen. A választható lehetőségek a cseh, szlovák, magyar és angol nyelvek.

Dátumformátum és Időformátum: Válassza ki, hogyan jelenjen meg a dátum és az idő az adminisztrációban.

Rendszergazda fejléc

A Fejléc színe opcióval az adminisztrációban testreszabhatja a felső menü színét. A színváltozás csak az Ön fiókjára vonatkozik. Ez a funkció akkor lehet hasznos, ha több e-shopot kezel a Shoptettel, és szeretné könnyen megkülönböztetni az egyes üzletek adminisztrációit.

Kiválaszthat egy színt az előre meghatározott színek palettájáról, vagy megadhat egy színt hexadecimális kóddal. A Használja az alapértelmezett színt gombra kattintva visszatérhet az alapértelmezett színhez. Javasoljuk, hogy olyan színt válasszon, amely kellő kontrasztban van a menü szövegének színével.

Értesítések

Itt állíthatja be, hogy az e-shop adminisztrációjában milyen típusú értesítéseket kíván megjeleníteni a következő lehetőségekből:

  • Új megrendelés
  • A termék elfogyott
  • Új ügyfél
  • Új hozzászólás a termékről szóló beszélgetésben
  • Új bejegyzés az oldalon
  • Új bejegyzés a cikkhez
  • Új termék értékelés
  • Új üzlet értékelés
  • Új Termékfigyelő
  • Megjegyzés új megrendeléshez
  • Új cikk a Shoptet Egyetemen
  • Invalid VAT ID

Az értesítések az e-shop adminisztrációjának felső menüjében jelennek meg a csengő ikon alatt.

Értesítések megjelenése
Értesítések megjelenése