A Közösségi oldalak alkalmazás a widgetek (ikonok) beállítására szolgál - a widgeteket elhelyezheti a webáruháza felületén és ezzel javíthatja az oldala megosztásait és követését. Itt állíthatók be pl. a Facebook reklámokhoz szükséges kódok is.
Megjegyzés: Ez az alkalmazás lehetővé teszi a Google, Facebook és Seznam ügyfél-bejelentkezés beállítását is webáruházában. A bejelentkezési adatok beállításával kapcsolatos részletekért tekintse meg az alábbi cikkeinket:
Belépés közösségi oldalakon keresztül – Google,
Belépés közösségi oldalakon keresztül – Facebook,
Belépés közösségi oldalakon keresztül – Seznam.
Közösségi hálózatok
A közösségi oldalak funkciói az Összekapcsolás → Közösségi hálózatok menüpontban találhatók.
Az egyes közösségi oldalak beállításába ne a személyes profilját helyezze el. A közösségi médiában hozzon létre saját oldalt a vállalkozásához.
A közösségi oldalak gombjai a termék részleteiben jelennek meg, amelyek helyzetét mozgathatja a kék ikonra kattintva, húzással. Az elrendezés kiválasztásával bármikor aktiválhatja, vagy deaktiválhatja a gombot a megfelelő közösségi oldalak lapján a Megosztás gomb részben.
01. ábra
Megosztási gomb hozzáadása
- Megjelenítés: bejelöléssel a gomb megjelenik.
- Elrendezés: lehet normál, jobboldali dobozként vagy felső dobozként
-
Művelettípus: kiválasztja azt műveletet, amelyre a gombra kattintva sor kerül
- Tetszik
- Ajánlás
- Megosztás
- Színárnyalat: sötét, vagy világos.
- Meghatározhatja a gomb szélességét és magasságát.
Facebook widget létrehozása
A Facebook oldalak widgetjéről (képhivatkozásáról) van szó. A Rajongói oldal URL-je mezőbe adja meg a facebook oldal URL címét a következő formában: http://www.facebook.com/azoldalneve
. (02. ábra)
02. ábra
A widget mérete a szélesség és a magasság beállításával szerkeszthető. Beállítható az is, hogy a widget a rajongók arcképét, az oldal üzenőfalára írt posztokat vagy a fejléc képét jelenítse meg.
Az egyes közösségi média widgetjét elhelyezheti a webáruház bal, vagy jobb menüjébe, illetve a láblécbe is beágyazható. A pozíció áthelyezését a Megjelenés és tartalom → Sablonok kinézete alatt az Oldal elemek könyvjelzőn végezheti el.
Bővebb információk a Facebook reklámok, konverziók és a dinamikus remarketing beállításairól a Remarketing és a konverzió mérése a Facebookon című cikkben találhatók.
A Twitter olyan közösségi oldal, amely más felhasználók által írt rövid üzenet, ún. tweetek, küldését és olvasását teszi lehetővé. A tweetek maximum 280 karakter hosszúságú üzenetek, amelyek a felhasználó profilján és a követők (followers) oldalain jelennek meg.
Az adminisztrációs felületen beállítható a Twitter widgetje, megválasztható, hogy szeretné-e megjeleníteni a Tweet gombot a termékinformációban, és ha igen, akkor hogyan nézzen ki.
Twitter widget kód generálása
- Jelentkezzen be a Twitterre, és kattintson a jobb felső sarokban található fényképikonra.
- Válassza ki a Beállítások → Widgetek → Új létrehozása → Profil lehetőséget.
- Adja meg Twitter fiókja nevét, állítsa be a widget grafikai kinézetét.
- A bemásolt kódot ezt követően szúrja be az adminisztrációs felület Összekapcsolás → Közösségi oldalak → Twitter szekciójába -> Az ön Twitter minialkalmazás kódja mezőbe. (03. ábra)
03. ábra
A Google fülön megtalálja azokat a beállításokat, amellyel vásárlói bejelentkezhetnek a webshopjába, a Google fiókjukon keresztül. A funkció beállításával kapcsolatos részletes útmutatóért, olvassa el a Belépés közösségi oldalakon keresztül – Google cikkünket.
Seznam
A Seznam fülön megtalálja azokat a beállításokat, amellyel vásárlói bejelentkezhetnek a webshopjába, a Seznam fiókjukon keresztül. A funkció beállításával kapcsolatos részletes útmutatóért, olvassa el a Belépés közösségi oldalakon keresztül – Seznam cikkünket.
A Pinteresten tartalmakat lehet tárolni, rendezni és megosztani. Az érdeklődés középpontjában itt főleg a látványos és inspiratív tartalmak állnak (divat, design, művészet, műépítészet, de útmutatók és infografikák is).
Ugyanúgy, ahogy más közösségi oldalak esetében, itt is beállítható, hogy megjelenjen-e Pin it megosztási gomb a termékinformációban és milyen kinézettel. (04. ábra)
A widgetet nem szükséges generálni, elég a Pinteresten megadni oldala URL címét és kiválasztani a widget méretét.
A widget pozícióját a Megjelenés és tartalom → Sablonok kinézete alatt az Oldal elemek fülön szerkesztheti. Az elem neve Pinterest.
Az Instagram fényképek és rövid videók bemutatásán alapuló közösségi oldalak. Az összekapcsolásnak köszönhetően webáruházában képeket tartalmazó Instagram widgetet jeleníthet meg, így vevőit közvetlenebb kapcsolatba hozhatja a webáruházzal.
Ahhoz, hogy az összekapcsolás működjön, elég ha az admin felületen az Instagram fiókjába bejelentkezik (05. ábra). Utána már csak bejelöli, hány fénykép jelenjen meg a widget-ben.
A widget pozícióját a Megjelenés és tartalom → Sablonok kinézete alatt az Oldal elemek fülön módosíthatja. Az elem neve Instagram.
05. ábra
TikTok
A TikTok egy közösségi hálózat, ahol rövid videókat lehet megosztani, akár webáruháza bemutatásáról. Az előre beépített integráció segítségével, használhatja a TikTok Pixelt üzlete konverzió és marketing figyeléséhez. Ez hatékonyabbá teszi a TikTok-on hirdetési kampányait.
A TikTok Pixel webáruházában való aktiválásához, adja meg a TikTok Pixel ID-ját az adminban. Menjen az Összekapcsolás → Közösségi hálózatok menüpontra és válassza ki a TikTok-ot.
A TikTok Pixel leírásával és beállításaival kapcsolatban tekintse meg a the TikTok blog-ot. A beállítás során válassza a ’Kézi pixel kód telepítése’ opciót. A befejezést követően megjelenik a Pixel ID.
06. ábra
Jelenleg a következő eseményeket közvetítjük a TikTok Pixel-re: PlaceAnOrder
, AddToCart
, és ViewContent
.