2021. január 4-től minden adószámmal rendelkező magyarországi vállalkozónak kötelező adatot küldeni a NAV-hoz minden olyan számláról, módosító- és érvénytelenítő számláról, amire az áfatörvény számlázási szabályai vonatkoznak. Az adattovábbítási kötelezettség érvényes belföldre és külföldre, illetve magánszemélyeknek és vállalkozásoknak kiállított számlákra is.
Az adatszolgáltatás legegyszerűbb módja, ha a számlázó rendszert összekapcsoljuk a NAV Online Számla rendszerével – ez könnyedén elérhető a Shoptet Számlázás és az Online Számla alkalmazások segítségével.
Az alkalmazások kiválasztásával és megrendelésével kapcsolatban ügyfélszolgálatunk szívesen áll rendelkezésére az info@shoptet.hu e-mail címen.
Pontosan tudjuk, hogy elsőre milyen bonyolultnak tűnik a NAV Online Számla beállítása és a két rendszer összekapcsolása. Az alábbi teendők listájával szeretnénk megkönnyíteni a dolgát, így pontokban összeszedtük, milyen adatokra van szüksége és ezeknek mi a funkciója.
Az alábbi adatokat szükséges megadnia a Shoptet Számlázás aktiválásához:
A következő részben lépésről lépésre, részletesen bemutatjuk, hogyan lehet regisztrálni az Online Számla rendszerébe.
Mint minden hivatalos ügyintézésnél, itt is fontos, hogy rendelkezzen Ügyfélkapuval. Ha induló vállalkozást épít, és még nem rendelkezik Ügyfélkapuval, ITT regisztrálhat. A regisztrációhoz felhasználónévre és jelszóra, valamit az adószámára lesz szüksége.
Az alábbi lépésekkel a NAV Online Számla hivatalos oldalán regisztrálhat.
Tekintse meg a videó-összefoglalást, vagy kövesse az alatta felsorolt műveleteket.
A regisztrációt kizárólag a vállalkozás képviseletére jogosult magánszemély végezheti, ez KATA-s vállalkozásnál az egyéni vállalkozó, egyéb esetekben a cégvezető.
Az ügyfélkapus bejelentkezést itt sem kerülheti el: adja meg a felhasználónevet és jelszót (amit az Ügyfélkapunál használ)
Ha helyesen adta meg az adószámot, a rendszer automatikusan kitölt minden mezőt, melyeket fontos leellenőriznie:
Az Elsődleges felhasználó regisztrációjával már készen is vagyunk, a következő lépések viszont elengedhetetlenek ahhoz, hogy a Shoptet Számlázást is használhassa. Ehhez a technikai felhasználóra és az XML kulcsra van szükség.
Ezt a folyamatot már nem az Ügyfélkapun, hanem az Online Számla oldalán teheti meg: onlineszamla.nav.gov.hu
Ha több webáruházzal, vagy más projekttel rendelkezik, mindegyikhez külön technikai felhasználót kell készítenie.
A technikai felhasználót létre is hoztuk!
Ez a pont különösen fontos, az itt kapott adatokat kell majd bevinnie a Shoptet rendszerbe. Lépjen a KULCSGENERÁLÁS gombra, majd a következő lépésről a rendszer gondoskodik, generálja az adattovábbítási Felhasználónevet, XML aláírókulcsot és XML cserekulcsot is.
A NAV Online Számla felületén már nincs több teendője.
Az utolsó, egyben legfontosabb lépés következik, melynek során a NAV Online Számla felületén kapott adatokat megadja a webáruház adminisztrációjában az Összekapcsolás → Online Számla menüpontban az Általános fül alatt, ezzel létrehozva a közvetlen kapcsolatot a két rendszer között.
Ezentúl nem kell aggódnia az adatszolgáltatással kapcsolatban, a Shoptet Számlázásnak köszönhetően minden, vásárlói felé kiállított számla automatikusan megjelenik a NAV rendszerében, ezzel gyorsan és egyszerűen eleget téve kötelezettségének.
Ha az előző lépéseket végig követte, van egy jó hírünk: a bonyolult beállítások végére értünk. A továbbiakban ugyanis az Online Számla alkalmazásunk fog gondoskodni arról, hogy az adattovábbítási kötelezettségnek teljeskörűen eleget tegyen: adminisztrációnkba épített számlázó rendszerünk segítségével webáruházából automatikusan továbbítjuk a szükséges adatokat a NAV felé.
A fentiekből jól látható: legyen szó bármilyen bonyolult folyamatról, a Shoptet mindent megtesz, hogy alkalmazásaival segítse az online vállalkozások zökkenőmentes működését. Nagy figyelmet fordítunk a webáruházak törvényes működtetésére, ehhez pedig kiváló technikai hátteret is szolgáltatunk. Remek példa erre a most bemutatott Shoptet Számlázás és az Online Számla alkalmazások összehangolt működése.
Kérjük vegye figyelembe, hogy az admin felületen az Összekapcsolás -> Online számla -> Rekordok fülön látható státusz frissítése még nem automatikus. Ez azt jelenti, hogy a számlák küldésre kerülnek a NAV rendszere felé, azonban a státusz nem kerül automatikusan frissítésre. Munkatársaink dolgoznak rajta, hogy a státusz aktuális állapota legyen látható.