Közösségi hálózatok

A Közösségi oldalak alkalmazás a widgetek (ikonok) beállítására szolgál - a widgeteket elhelyezheti a webáruháza felületén és ezzel javíthatja az oldala megosztásait és követését. Itt állíthatók be pl. a Facebook reklámokhoz szükséges kódok is.

Megjegyzés: Ez az alkalmazás lehetővé teszi a Google, Facebook és Seznam ügyfél-bejelentkezés beállítását is webáruházában. A bejelentkezési adatok beállításával kapcsolatos részletekért tekintse meg az alábbi cikkeinket:

Belépés közösségi oldalakon keresztül – Google,

Belépés közösségi oldalakon keresztül – Facebook

Belépés közösségi oldalakon keresztül – Seznam.

Közösségi hálózatok

A közösségi oldalak funkciói az Összekapcsolás → Közösségi hálózatok menüpontban találhatók.

Az egyes közösségi oldalak beállításába ne a személyes profilját helyezze el. A közösségi médiában hozzon létre saját oldalt a vállalkozásához.

A közösségi oldalak gombjai a termék részleteiben jelennek meg, amelyek helyzetét mozgathatja a kék ikonra kattintva, húzással. Az elrendezés kiválasztásával bármikor aktiválhatja, vagy deaktiválhatja a gombot a megfelelő közösségi oldalak lapján a Megosztás gomb részben.

Facebook

01. ábra
01. ábra

Megosztási gomb hozzáadása

  • Megjelenítés: bejelöléssel a gomb megjelenik.
  • Elrendezés: lehet normál, jobboldali dobozként vagy felső dobozként
  • Művelettípus: kiválasztja azt műveletet, amelyre a gombra kattintva sor kerül
    • Tetszik
    • Ajánlás
    • Megosztás
  • Színárnyalat: sötét, vagy világos.
  • Meghatározhatja a gomb szélességét és magasságát.

Facebook widget létrehozása

A Facebook oldalak widgetjéről (képhivatkozásáról) van szó. A Rajongói oldal URL-je mezőbe adja meg a facebook oldal URL címét a következő formában: http://www.facebook.com/azoldalneve. (02. ábra)

02. ábra
02. ábra

A widget mérete a szélesség és a magasság beállításával szerkeszthető. Beállítható az is, hogy a widget a rajongók arcképét, az oldal üzenőfalára írt posztokat vagy a fejléc képét jelenítse meg.

Az egyes közösségi média widgetjét elhelyezheti a webáruház bal, vagy jobb menüjébe, illetve a láblécbe is beágyazható. A pozíció áthelyezését a Megjelenés és tartalom → Sablonok kinézete alatt az Oldal elemek könyvjelzőn végezheti el.

Bővebb információk a Facebook reklámok, konverziók és a dinamikus remarketing beállításairól a Remarketing és a konverzió mérése a Facebookon című cikkben találhatók.

X

Az X egy olyan közösségi oldal, amely más felhasználók által írt rövid üzenet, ún. tweetek, küldését és olvasását teszi lehetővé. A tweetek maximum 280 karakter hosszúságú üzenetek, amelyek a felhasználó profilján és a követők (followers) oldalain jelennek meg.

Az adminisztrációs felületen beállítható az X widgetje, megválasztható, hogy szeretné-e megjeleníteni az Xgombot a termékinformációban, és ha igen, akkor hogyan nézzen ki.

X widget kód generálása

  • Jelentkezzen be az X-re, és kattintson a jobb felső sarokban található fényképikonra.
  • Válassza ki a Beállítások → Widgetek → Új létrehozása → Profil lehetőséget.
  • Adja meg X fiókja nevét, állítsa be a widget grafikai kinézetét.
  • A bemásolt kódot ezt követően szúrja be az adminisztrációs felület Összekapcsolás → Közösségi oldalak → X fülön Az ön X minialkalmazás kódja mezőbe. (03. ábra)
03. ábra
03. ábra

Google

A Google fülön megtalálja azokat a beállításokat, amellyel vásárlói bejelentkezhetnek a webshopjába, a Google fiókjukon keresztül. A funkció beállításával kapcsolatos részletes útmutatóért, olvassa el a Belépés közösségi oldalakon keresztül – Google cikkünket. 

Seznam

A Seznam fülön megtalálja azokat a beállításokat, amellyel vásárlói bejelentkezhetnek a webshopjába, a Seznam fiókjukon keresztül. A funkció beállításával kapcsolatos részletes útmutatóért, olvassa el a Belépés közösségi oldalakon keresztül – Seznam cikkünket. 

Pinterest

A Pinteresten tartalmakat lehet tárolni, rendezni és megosztani. Az érdeklődés középpontjában itt főleg a látványos és inspiratív tartalmak állnak (divat, design, művészet, műépítészet, de útmutatók és infografikák is).

Ugyanúgy, ahogy más közösségi oldalak esetében, itt is beállítható, hogy megjelenjen-e Pin it megosztási gomb a termékinformációban és milyen kinézettel. (04. ábra)

A widgetet nem szükséges generálni, elég a Pinteresten megadni oldala URL címét és kiválasztani a widget méretét.

A widget pozícióját a Megjelenés és tartalom → Sablonok kinézete alatt az Oldal elemek fülön szerkesztheti. Az elem neve Pinterest.

04. ábra
04. ábra

Instagram

Az Instagram egy közösségi hálózat, amelyet elsősorban fényképek és rövid videók megosztására használnak. A webáruházába integrálva megjeleníthet egy widgetet, az Instagram-fiókjából származó képekkel, növelve ezzel az ügyfelek elköteleződését. 

A widget pozíciójának szerkesztéséhez lépjen a Megjelenés és tartalom → Sablonok kinézete alatt az Oldal elemek fülre. Ott találja az Instagram nevű elemet.

Áruházát kétféleképpen csatlakoztathatja az Instagramhoz: használhatja saját Facebook alkalmazását vagy az előre konfigurált Shoptet Facebook alkalmazást. 

Csatlakozás a Shoptet Facebook alkalmazáshoz

Ez a legegyszerűbb módszer. Az aktiváláshoz lépjen az áruház adminjában az ÖsszekapcsolásKözösségi hálózatok menüpontba. Az Instagram fülön válassza a Shoptet Facebook alkalmazás használata pontot és kattintson az Instagram fiók csatlakoztatása gombra (lásd 05. ábra). A rendszer átirányítja, hogy jelentkezzen be Instagram-fiókjába. A bejelentkezés és alkalmazásunkhoz való hozzáférés megadása után beállíthatja, hogy a widgetben hány Instagram-kép jelenjen meg. 

Ahhoz, hogy ez a kapcsolat megfelelően működjön, Instagram-fiókjának nyilvánosnak kell lennie, és a médiatovábbítást engedélyezni kell az Instagram beállításai között (Webhelyengedélyek → Alkalmazások és webhelyek).

05. ábra
05. ábra

Összekapcsolás egyéni Facebook-alkalmazással

Ez a módszer bonyolultabb, és magában foglalja a saját fejlesztői alkalmazás beállítását a Facebookon (a Meta Developers webhelyen keresztül). Ez a megközelítés azonban teljes irányítást és stabilabb kapcsolatot biztosít.

A webáruház adminjában lépjen az ÖsszekapcsolásKözösségi hálózatok menüpontba. Az Instagram fülön válassza a Használja a Facebook-alkalmazást pontot. Adja meg az Instagram application ID-t és
Hozzáférési jelszavát (lásd: 06. ábra), majd kattintson a Mentés gombra. Megjelenik az Instagram fiók csatlakoztatása gomb, amely végigvezeti Önt az Instagramhoz való kapcsolódás folyamatán, majd hozzáférést biztosít fiókjához. 

06. ábra
06. ábra

Az Instagram-kapcsolathoz való egyéni Facebook-alkalmazás létrehozásához, valamint az ID és a hozzáférési jelszó beszerzéséhez tekintse meg a Meta Developers súgóban az Instagram Basic Display API → Get Startedrészt. Az egyszerűbb megközelítésért tekintse meg a California Institute of Technology (Caltech) PDF oktatóanyagát. Vegye figyelembe, hogy mindkét forrás kizárólag angol nyelven érhető el.

TikTok

A TikTok egy közösségi hálózat, ahol rövid videókat lehet megosztani, akár webáruháza bemutatásáról. Az előre beépített integráció segítségével, használhatja a TikTok Pixelt üzlete konverzió és marketing figyeléséhez. Ez hatékonyabbá teszi a TikTok-on hirdetési kampányait.

A TikTok Pixel webáruházában való aktiválásához, adja meg a TikTok Pixel ID-ját az adminban. Menjen az Összekapcsolás → Közösségi hálózatok menüpontra és válassza ki a TikTok-ot.
A TikTok Pixel leírásával és beállításaival kapcsolatban tekintse meg a the TikTok blog-ot. A beállítás során válassza a ’Kézi pixel kód telepítése’ opciót. A befejezést követően megjelenik a Pixel ID.

06. ábra
06. ábra

Jelenleg a következő eseményeket közvetítjük a TikTok Pixel-re:

  • PlaceAnOrder – amikor a vásárló befejezi a rendelést
  • AddToCart – amikor egy terméket hozzáadnak a kosárhoz
  • ViewContent – amikor a vásárló megtekint egy konkrét oldalt