Mailchimp

A Mailchimp alkalmazással automatikusan csatlakozhat a Mailchimp.com széleskörű hírlevélküldő szolgáltatására. A regisztráció után átviheti a névjegyeket az adatbázisából a Mailchimp adatbázisba. Az intuitív és egyszerű szerkesztőnek köszönhetően korszerűbb grafikus üzeneteket hozhat létre. Az alkalmazásban emellett lehetőség van szegmensek szerinti e-mail kampány beállítására is.

Az alkalmazások kiválasztásában és megrendelésében kollégáink az info@shoptet.hu e-mail címen örömmel segítenek.

Mi a Mailchimp és mire használható?

A Mailchimp a világ egyik legelterjedtebb hírlevél-szolgáltatása. A mi kapcsolatunkkal lehetősége nyílik a Mailchimp és a webáruház közötti kapcsolatok szinkronizálására, emellett világos statisztikákat is kaphat a küldeményeiről.

A Shopteten API v3-as API-t használunk a kapcsolathoz, amelyet a Mailchimp felé történő átvitelre használunk:

  • a rendelés értékesítési adatai,
  • külön kereszt- és vezetéknév,
  • az ügyfél születési dátuma.

Hogyan kapcsolható össze a Mailchimp a webáruház adminisztrációjával?

Jelentkezzen be a Mailchimp fiókjába. Először generálnia kell egy API kulcsot az alábbiak alapján:

  • Kattintson a bal alsó sarokban a fiókja ikonjára, és válassza a Fiók és számlázás lehetőséget. Ha már bizonyos ideje használja a Mailchimpet, és integrálta azt a Shoptetbe, itt láthatja az eddigi API kulcsainak az áttekintését.
  • A felső menüben kattintson az Extrák fülre , és válassza az API kulcsok lehetőséget.
  • A Kulcs létrehozása gomb új kulcsot generál a következő sorban. Ha több kulccsal rendelkezik, a Címke oszlopban minden kulcsot elnevezhet, hogy megkülönböztesse őket.
  • Az API-kulcs oszlopban másolja az API-kulcs értékét.
  • A webáruház admin felületén lépjen az Összekapcsolás → Mailchimp menüpontra. A "Mailchimp API kulcsa" mezőbe írja be a Mailchimp admin felületén létrehozott API kulcsot, és mentse el az oldalt. A kulcs megadása után elérhetővé válik a  Szinkronizálás könyvjelző.

Hogyan szinkronizálhatóak az ügyfelek?

Az ügyfelek szinkronizálása a regisztrált ügyfeleinek az átvitelét jelenti a Mailchimp adminisztrációjába a hírlevelek küldéséhez. A szinkronizálás csak azokat az ügyfeleket továbbítja, akik feliratkoztak a hírlevélre. A Hírlevelek alkalmazással beleegyezést vagy feliratkozást kérhet. A második lehetőség a névjegyek megszerzésére az ügyfelektől anélkül, hogy a Hírlevelek alkalmazást kellene használnia,  ha beállít egy widgetet a névjegygyűjtéshez közvetlenül a Mailchimpben.

Először állítsa be, hogy milyen események indítsák be az automatikus szinkronizálást (a webáruházból a Mailchimpbe történő átvitelt). Az alábbi események közül választhat:

  • Ügyfél regisztráció, új megrendelés: amennyiben az ügyfél regisztrál, illetve megrendelést hoz létre, automatikusan feliratkozik a hírlevél fogadására.
  • Felhasználói profil eltávolítása: az ügyfél eltávolítása a Mailchimp hírlevélből abban a pillanatban, amikor a webáruház tulajdonosa kitörli az admin felületről, vagy az ügyfél e-mail címe bekerül a Leiratkozott ügyfelek listájára.
  • Ügyfél profiljának módosítása: ha megváltoznak az ügyfél adatai, a változás automatikusan megjelenik a Mailchimpben is.

Előfizetők listája

A Feliratkozók listája szakaszban válassza ki a legördülő listából azt a lehetőséget, amelyre a webáruház vásárlóit küldjük.

A listát először a Mailchimp adminisztrációjában kell létrehozni. Az új közönség beállítására vonatkozó utasítások a Mailchimp súgójában találhatók, beleértve a nyomtatási képernyőket is.

Új közönség létrehozásakor meg kell adnia annak nevét. Ezt követően megjelenik az adminisztrációban. Adja meg a hírlevél feladójaként megjelenő alapértelmezett e-mail címet és a hírlevél feladójának nevét is.

Címkék egyesítése

A közönség létrehozása után be kell állítani az úgynevezett merge tageket az admin felületen az Összekapcsolás → Mailchimp menüpontban. Itt jelöljük meg, hogy mit jelentenek az egyes adatok az admin felületen, hogy minden adat helyesen kerüljön át a Mailchimpbe.
Például, ha meg akarja akadályozni, hogy az ügyfél neve az utca vagy a házszám sorba kerüljön a Mailchimpben, egyszerűen kattintson a Szinkronizálás a Mailchimppel opcióra, és minden adat automatikusan helyesen illeszkedni fog. Ezután mentse el a beállításokat. A szinkronizálás után az címkéket a következőképpen kell feltölteni: 

  • Regisztrált vásárló: HAS_REG (Regisztrált vásárló),
  • Ügyfélcsoport: CUST_GROUP (Ügyfélcsoport),
  • Utó- és vezetéknév: FULL_NAME (Utó- és vezetéknév),
  • Utca és házszám: STREET (utca és házszám),
  • Város: CITY (város),
  • Irányítószám: irányítószám,
  • Ország: COUNTRY (ország),
  • Telefon: PHONE (telefonszám),
  • Cégnév: COMPANY (Cégnév),
  • Azonosító szám: COMP_ID (azonosító szám),
  • TIN: VAT_ID (TIN).

Automatikus szinkronizálás

Ha engedélyezi, a MailChimp részletes rendelési információkat küld, lehetővé téve az e-mail kampányok személyre szabását.

A megrendelések és ügyfelek manuális szinkronizálása

Lehetőség van az adatok manuális szinkronizálására is a Mailchimppel. Ezt a Beállítások oldal alján található Manuális szinkronizálás részben teheti meg. Egyszerre szinkronizálhatja az összes meglévő ügyfelet és rendelést.

Milyen felhasználói információkat továbbítanak a Mailchimpre?

Csak azok az ügyfelek kerülnek át a Mailchimphez, akik beleegyezésüket adták a hírlevél fogadásához. Az e-mail címük automatikusan bekerült a Marketing → Hírlevelek helyére, a Hírlevél fülre, amikor beleegyezésüket adták. Ha vannak más lapokra áthelyezett e-mailek, ebben az esetben azokat vissza kell helyeznie a Hírlevél alá (különben a Hírlevélből történő szinkronizáláskor az ügyfél nem fog átkerülni).

Ha a vásárló a regisztráció során beleegyezését adta a hírlevél küldéséhez, az adatai a regisztrációs lapról kerülnek átvitelre.

Ha nincs regisztrálva, akkor az általa leadott megrendelés adatai kerülnek átadásra.

Ha csak az e-mail címét írta be a hírlevélre való feliratkozás mezőbe, akkor csak az ő e-mail címe kerül átvitelre.

Hogyan állítható be a widget az elérhetőségek közvetlenül a Mailchimpbe történő gyűjtéséhez?

Először a Mailchimp felületén widgetet kell generálni.

  • Lépjen az  Audiences fülre, All contacts oldalra. Válassza ki azt a "közönséget", ahová az ügyfelek bejelentkeznek majd.
  • (Ugyanitt hozzáadható egy ügyfél marketing tevékenységekhez való hozzájárulási űrlapot. Ehhez lépjen a Settings alatt a GDPR fields and settings részhez.)
  • A közönség nevére kattintva nyissa meg annak részletét. A közönség menüben kattintson a  Signup forms könyvjelzőre, majd válassza a Form builder  lehetőséget.
  • Válassza a Translate it könyvjelzőt. A Set default language cellában válassza a Hungarian lehetőséget.
  • Mentse el a beállítást.
  • Kattintson ismét a közönség menüben a  Signup forms könyvjelzőre. Válassza az  Embedded forms lehetőséget.
  • Lépjen az Unstyled lapfülre. Írja be az űrlap nevét az  Include form title cellába. Válassza a Show only required fields cellát. Ezután válassza a Show interest group fields mezőt is.
  • A GDPR fields szekcióban beállíthatja, hogy a bejelentkezési űrlapon megjelenjen-e a jelölőnégyzet az ügyfél hozzájárulásának bejelöléséhez, hogy hozzájárul az adatai marketing tevékenységhez történő felhasználásához. A beállítást az Audience Name and Defaults gombra kattintva végezheti el. Ezeknek a celláknak a szövege mindig angol nyelvű lesz.
  • Másolja be a jobbra lent található generált kódot.
  • Ezután illessze be a kódot szöveges bannerként a webáruház adminisztrációjban a Megjelenés és tartalom → Bannerek helyre.
  • Válasszon ki egyet a meglévő szabad bannererek közül a Bannerek könyvjelzőben, vagy kattintson a Hozzáadás gombra és hozzon létre egy teljesen újat.
  • A Banner típusaként válassza a Szöveges bannert, és a szövegmezőbe illessze be a lemásolt HTML kódot.
  • A bannert a saját webáruházában kell elhelyeznie, nem maradhat a Kuka szekcióban. A banner elhelyezését a Megjelenés és tartalom → Sablonok kinézete alatt, az Oldal elemek könyvjelzőn állíthatja be. Az adott bannert húzza át a Kosárból a webáruházba.

Az Oldal elemek útmutatóban további információkat talál erről a műveletről.