Remarketing a Google Ads rendszerben
Remarketing a Google Ads rendszerben
A remarketing olyan típusú PPC reklám a Google Ads rendszerben, amely újra megszólítja weboldala korábbi látogatóit és emlékezteti őket az adott kínálatra. A reklám lehet szöveges, reszponzív (szöveg és kép kombinációja) vagy banneres. A felhasználók előtt a reklám tartalommegjelenítő webhelyeken jelenik meg, például cikkek mellett.
A remarketing kód beállítása
A remarketing indításához be kell állítani a Google Ads kódot. A beállítás a konverzióméréshez is ugyanaz. A kód a Google Ads felületén az Eszközök → Konverziók száma részben található. Ezt követően elég az Ads kód ID és Label paramétereit behelyezni a Shoptet adminisztrációs felületén az Összekapcsolás → Google menüpont Ads részébe.
Bővebb információkat a remarketing kód beállításáról a Google Ads című cikkünkben talál.
Dinamikus remarketing
- A dinamikus remarketing olyan reklámok megjelenítését teszi lehetővé a webáruház látogatóinak, amelyeket korábban megtekintettek.
- Nyisson egy fiókot a Google Merchant Center szolgáltatásban. Ebben adja meg a termékeket tartalmazó XML feed címét.
- Kapcsolja össze a Google Merchant Center és a Google Ads fiókokat.
- A Google Merchant Center fiók beállításával és az Ads rendszerrel való összekapcsolással kapcsolatos részletes útmutató a Google Vásárlás című cikkünkben található.
- Aktiválja a címkét a remarketinghez. Lépjen az Ads felületén a Megosztott könyvtár → Közönség részbe. Ha a címkét nem hozta létre, megjelenik a lehetőség a remarketinggel megcélozható felhasználók listájának elkészítésére. Válassza ki a következő lehetőséget: A web látogatói.Erősítse meg a Dinamikus hirdetés használatát és válassza ki a vállalkozás típusát Kiskereskedő.
- Készítse el a hirdetéseket. Hozzon létre kampányt a Google Ads súgójának útmutatója szerint: Hirdetések létrehozása dinamikus remarketinghez
Remarketing beállítása a régi Google Ads rendszerben
- A Google Ads adminisztrációs felületén kattintson a Megosztott könyvtár → Közönség elemre.
- Válassza ki a Web látogatói változatot.
- Erősítse meg a Dinamikus hirdetések használata lehetőséget.
- Válassza ki a vállalkozás típusát: Kiskereskedő.
- A címke hozzáadása megegyezik a konverziómérés beállításával a Google Ads című cikkünkben.
Tekintse meg az egyes lépéseket részletesen ismertető videónkat Remarketing beállítása az előző Google Ads felületen címmel.
- Az Ads felületén kattintson az Eszközikonra → Megosztott könyvtár → Közönségkezelő.
- Válassza ki a Közönség adatcsatornájának típusát.
- A közönség adatcsatornájaként adja meg az Ads címkét.
- Válassza ki a Konkrét attribútumok és paraméterek gyűjtése a hirdetések személyre szabásához lehetőséget.
- Válassza ki a vállalkozás típusát Kiskereskedő.
- Utána jelölje be még az ecomm_totalvalue paramétert.
- Az utolsó lépésben látja a címkét és annak ID-jét.
Az Ads remarketing és konverzió címke Shopteten való komplett beállításához szüksége van az ID-re és a Google konverzió címkére (Label). Ezt a konverziókódban találja. Ennek beállítását a Google Ads című cikkünkben ismertetjük.
Tekintse meg az egyes lépéseket részletesen ismertető videónkat Remarketing beállítása az új Google Ads felületen címmel.
Elküldött paraméterek a dinamikus remarketinghez
A dinamikus remarketinghez általunk elküldött paraméterek:
- ecomm_prodid
- ecomm_totalvalue
- ecomm_pagetype
Közönség létrehozása
Lépjen az Ads felületére a Megosztott könyvtár → Közönség → + Remarketing lista részbe. Most határozza meg a paramétereket és az időt, ameddig a cookie-k az adott listában tárolódjanak. Például a „Színes ceruza kategória látogatóinak“ listáját a „ceruzak“-at tartalmazó URL látogatása határozza meg és a tagság 10 napig tart.
Hogyan értékeli a cikkben található információk hasznosságát?
További cikkek a kategóriából