Remarketing a Google Ads rendszerben

Remarketing a Google Ads rendszerben

A remarketing olyan típusú PPC reklám a Google Ads rendszerben, amely újra megszólítja weboldala korábbi látogatóit és emlékezteti őket az adott kínálatra. A reklám lehet szöveges, reszponzív (szöveg és kép kombinációja) vagy banneres. A felhasználók előtt a reklám tartalommegjelenítő webhelyeken jelenik meg, például cikkek mellett.

A remarketing kód beállítása

A remarketing indításához be kell állítani a Google Ads kódot. A beállítás a konverzióméréshez is ugyanaz. A kód a Google Ads felületén az Eszközök → Konverziók száma részben található. Ezt követően elég az Ads kód ID és Label paramétereit behelyezni a Shoptet adminisztrációs felületén az Összekapcsolás → Google menüpont Ads részébe.

Bővebb információkat a remarketing kód beállításáról a Google Ads című cikkünkben talál.

Dinamikus remarketing

  • A dinamikus remarketing olyan reklámok megjelenítését teszi lehetővé a webáruház látogatóinak, amelyeket korábban megtekintettek.
  • Nyisson egy fiókot a Google Merchant Center szolgáltatásban. Ebben adja meg a termékeket tartalmazó XML feed címét.
  • Kapcsolja össze a Google Merchant Center és a Google Ads fiókokat.
  • A Google Merchant Center fiók beállításával és az Ads rendszerrel való összekapcsolással kapcsolatos részletes útmutató a Google Vásárlás című cikkünkben található.
  • Aktiválja a címkét a remarketinghez. Lépjen az Ads felületén a Megosztott könyvtár → Közönség részbe. Ha a címkét nem hozta létre, megjelenik a lehetőség a remarketinggel megcélozható felhasználók listájának elkészítésére. Válassza ki a következő lehetőséget: A web látogatói.Erősítse meg a Dinamikus hirdetés használatát és válassza ki a vállalkozás típusát Kiskereskedő.
  • Készítse el a hirdetéseket. Hozzon létre kampányt a Google Ads súgójának útmutatója szerint: Hirdetések létrehozása dinamikus remarketinghez

Remarketing beállítása a régi Google Ads rendszerben

  • A Google Ads adminisztrációs felületén kattintson a Megosztott könyvtár → Közönség elemre.
  • Válassza ki a Web látogatói változatot.
  • Erősítse meg a Dinamikus hirdetések használata lehetőséget.
  • Válassza ki a vállalkozás típusát: Kiskereskedő.
  • A címke hozzáadása megegyezik a konverziómérés beállításával a Google Ads című cikkünkben.

Tekintse meg az egyes lépéseket részletesen ismertető videónkat Remarketing beállítása az előző Google Ads felületen címmel.

  • Az Ads felületén kattintson az Eszközikonra → Megosztott könyvtár → Közönségkezelő.
  • Válassza ki a Közönség adatcsatornájának típusát.
  • A közönség adatcsatornájaként adja meg az Ads címkét.
  • Válassza ki a Konkrét attribútumok és paraméterek gyűjtése a hirdetések személyre szabásához lehetőséget.
  • Válassza ki a vállalkozás típusát Kiskereskedő.
  • Utána jelölje be még az ecomm_totalvalue paramétert.
  • Az utolsó lépésben látja a címkét és annak ID-jét.

Az Ads remarketing és konverzió címke Shopteten való komplett beállításához szüksége van az ID-re és a Google konverzió címkére (Label). Ezt a konverziókódban találja. Ennek beállítását a Google Ads című cikkünkben ismertetjük.

Tekintse meg az egyes lépéseket részletesen ismertető videónkat Remarketing beállítása az új Google Ads felületen címmel.

Elküldött paraméterek a dinamikus remarketinghez

A dinamikus remarketinghez általunk elküldött paraméterek: 

  • ecomm_prodid
  • ecomm_totalvalue
  • ecomm_pagetype

Közönség létrehozása

Lépjen az Ads felületére a Megosztott könyvtár → Közönség → + Remarketing lista részbe. Most határozza meg a paramétereket és az időt, ameddig a cookie-k az adott listában tárolódjanak. Például a „Színes ceruza kategória látogatóinak“ listáját a „ceruzak“-at tartalmazó URL látogatása határozza meg és a tagság 10 napig tart.