Ebben a bejegyzésben megtudhatja, hogy hol és hogyan kell beállítani a bannerek különböző típusait. A sablonokban lévő elemek méreteiről a Bannerek, logók és fejlécek mérete a sablonokon bejegyzésben további részleteket is megtudhat.
A Megjelenés és tartalom → Bannerek (01. ábra) fül alatt módosíthatja a webáruháza megjelenését (01. ábra). A bannert közvetlenül a főoldalra (ez egy rotáló banner, ún. carousel), vagy a sablon bal és jobb oldali oszlopába teheti. Esetleg olyan kiegészítő bannereket is használhat, melyek sablonok szerint különbözőek lehetnek.
Minden egyes banner beállítási részletei hasonlóak, csak apróságokban térnek el. A kép típusúaknál a feltöltött fotó a piros kereszt segítségével egyszerűen kitörölhető, csak rá kell menni az egérrel a képes szekcióra.
Ez egy olyan címoldalon elhelyezett nagy kép, ami több kép esetén időnként cserélődik. Ezeket a tulajdonságokat állítja be (02. ábra):
Azt az időtartamot, ameddig minden egyes felvétel megjelenik, a Megjelenés és tartalom → Bannerek helyen a Egyéb beállítások könyvjelzőn, a Vetítéses hirdetés (carousel) szekcióban állíthatja be. A részletes információkat a Megjelenés egyéb beállításai bejegyzésben találja.
A mobileszközös carousel lehetővé teszi, hogy a webáruháza bannere olyan ügyfelek számára is látható legyen, akik mobiltelefonnal látogatnak el a webáruházába. Magát a mobileszközös carouselt az admin felületen a Megjelenés és tartalom → Bannerek → Mobileszközös carousel alatt tudja beállítani. A beállítási lehetőségek ugyanazok, mint az asztali nézet carousele esetében (02. ábra).
A képek mérete a mobileszközös carouselhez nincs korlátozva. Azt javasoljuk, hogy az oldalak aránya hasonlítson a négyzet alakhoz. Az ilyen kép a függőlegesen álló mobilkészülék kijelzőjén jobban mutat, mint a széles kép. Segítségére lehet a Google súgójában a bannerek méretével kapcsolatos útmutató. A nagyobb felbontású kijelzővel rendelkező mobileszközökön való megjelenítés jobb láthatósága érdekében a 800 x 665 px felbontás választását javasoljuk. A képek folyamatos váltakozása miatt a carouselben előnyös, ha a képek mérete és oldalainak aránya azonos.
Azt az időtartamot, ameddig minden egyes felvétel megjelenik, a Megjelenés és tartalom → Bannerek menüpontban a Egyéb beállítások könyvjelzőn, a Vetítéses hirdetés (carousel) szekcióban állíthatja be. Ez a beállítás a normál és a mobileszközös carouselre egységesen vonatkozik. A további információkat a Megjelenés egyéb beállításai bejegyzésben találja.
Amennyiben le szeretné tesztelni a számítógépen, hogy hogyan fog kinézni az új mobileszközös carousel, javasoljuk például a Edge keresőben az Egyéb eszközök → Fejlesztési eszközök (billentyűparancs Fn + f12) Emuláció (fent a könyvjelzőkben) használatát, ami szimulálja a mobiltelefonokban történő megjelenést.
Esetleg használhatja a Chrome keresőben lévő Fejlesztési eszközöket is. Ott a felső eszközlistában a Toggle Device Toolbar eszközt használhatja (billentyűparancs Ctrl + Shift + M).
A banner az Oldal elrendezés beállítástól függően a bal, illetve a jobb oldali oszlopba, és a láblécbe is beilleszthető. Az alábbi tulajdonságokat állíthatja be:
A Kategória pozícióban lévő további bannerek esetében szükséges, hogy soros listázás esetén legalább 6 termék legyen a kategóriában, oszlopos listázás esetén pedig legalább három sornyi termék.
A konkrét sablonok szerint különböznek egymástól, és a főoldalon a leggyakoribbak.
A kiegészítő bannerek sorrendjét a nevük határozza meg. Abc szerint kerülnek besorolásra, a legalacsonyabb számtól a legmagasabbig. A banner nevének megváltoztatásával megváltoztathatja a sorban elfoglalt helyét. Kattintson a Név elnevezésű oszlopba. Megnyílik a kiegészítő banner részletezése. Töltse ki a Név mezőt. Ez a banner rendszerben vagy a Google Analytics által történő azonosítására szolgál.
Ugyanakkor az ügyfelek a webáruházban az egérrel a bannerre rámozogva látják azt a szöveget, amit a Kép leírása mezőben beállít. Javasoljuk, hogy az áttekinthetőség érdekében tegyen a név elé számot (pl.: 01, 02, stb.).
Ezeket a tulajdonságokat tudja beállítani:
Kezdőlapon, kategóriákban és termékrészletben megjeleníthet marketing bannereket. Kiemelheti az ügyfelek számára, milyen előnyekkel jár az Önnél való vásárlás a versenytársaihoz képest (pl. ingyenes szállítás, ajándék a rendeléshez vagy minőségi garancia).
Javasolt méret: 150 x 150 px. Optimális képélesség érdekében 1:1 képarányt javasolt betartani.
Ezeket a tulajdonságokat tudja beállítani (05. ábra):