Az e-mail fiók csak abban az esetben hozható létre, ha a vállalkozása a saját domainen fut (például:www.webaruhaz-domain.hu
). Az e-mailek beállításához a Beállítások → E-mailek → E-mail fiókok fülön keresztül jut el.
Amennyiben az e-mailezést nálunk szeretné használni, át kell hozzánk irányítania az MX rekordokat. A további információkat az Webáruház indítása saját domainen súgóban olvashatja el.
A jobb felső sarokban található Hozzáadás gomb segítségével hozza létre az új e-mail fiókot felhasznalonev@webaruhaz-domain.hu
formában, például: info@webaruhaz-domain.hu, vagy rendeles@webaruhaz-domain.hu.
A jelszót ékezetek nélkül adja meg. Biztonsági okokból olyan hosszabb jelszó megadását javasoljuk, ami nagy- és kisbetűket, számokat és speciális karaktereket is tartalmaz. Semmi esetre se egyezzen meg a fiókja nevével.
2022 október 1-től kezdődően elkezdjük a Kuka és a Spam mappákban lévő, 1 évnél régebbi e-mailek rendszeres törlését. Az esetlegesen szükséges e-mailekről érdemes biztonsági másolatot készíteni.
Az első oszlopban a sorrend és az e-mailek darabszáma látható. A törtvonal utáni szám az e-mail-címeknek azt a maximális darabszámát mutatja, amennyi az adott tarifa esetén a rendelkezésére áll. Az e-maileket a jobb oldali oszlopban található piros ikonra kattintva törölheti is.
A hozzáférési jelszót később bármikor megváltoztathatja, csak át kell írnia a konkrét e-mailnél a Jelszó mezőben.
Ha nem akar a saját számítógépére levelezőprogramot telepíteni (pl. Microsoft Outlook, Mozilla Thunderbird), webes bejelentkezési felületen keresztül is bejelentkezhet. Csak rá kell kattintania a Webmail oszlopban a kék nyilas ikonra.
A webes bejelentkezési felület átirányítja a webmail.myshoptet.com címre. Itt a saját felhasználói nevét és jelszavát megadva a RoundCube rendszerbe (online levelezőprogramba) jelentkezik be.
Javasoljuk, hogy az így létrehozott e-mail címet az adminisztrációban ne használja a saját számlázási címeként. Váratlan kimaradás esetén azon nem tudnánk elérni önt. Ugyanebből az okból kifolyólag a domainjével megegyező e-mail címet sem javasoljuk számlázási címként használni.
A Shoptetnél lévő és a Beállítások→ E-mailek → E-mail fiókok alatt található e-mail fiókot az áttekintésben a jobb oldali utolsó oszlopban lévő piros keresztes ikonra kattintva egyszerűen tudja törölni.
Ha megszünteti nálunk az e-mail fiókját és azt szeretné, hogy az e-mailek más postafiókba kerüljenek átirányításra, úgy az átirányítást a saját domainje regisztrátoránál kell elvégezni. Ez az átirányítás közvetlenül az adott regisztrátor adminisztrátorában lehetséges.
A regisztrátorok többsége lehetővé teszi a domainnel együtt az e-mail postafiók létrehozását is. Így az ügyfelektől érkező postát oda irányíthatja.
Ugyanazzal a névvel más szolgáltatónál, illetve a domainje regisztrátoránál is létrehozhat e-mail postafiókot, és az összes levelet átirányíthat ezekbe az új postafiókokba.
Az e-mail fiók törlésére az e-shop lemondása esetén is sor kerül. Hasonlóképpen, az eredeti postafiókok törlésére kerül sor az e-shop domainjének megváltoztatásakor (beleértve az eredeti xxx.myshoptet.com numerikus tartományba való átvitelt is).
Nemcsak a postafiók törlődik, hanem annak minden tartalma is eltűnik. Postafiókja tartalmáról e-mail kliensen keresztül készíthet biztonsági másolatot (Outlook, Thunderbird).