GYIK - Beállítások

Hogyan állíthatok be ingyenes szállítást?

Az ingyenes szállítást közvetlenül az adott szállítási mód részleteinél állíthatja be. Felajánlhat ingyenes szállítást korlátozás nélkül, vagy csak bizonyos feltételek mellett (a rendelési mennyiség vagy a súly alapján). Erre példa található a Szállítás cikkben.

Egy adott termékhez ingyenes szállítást állíthat be a termék részleteinél az Árlista fül alatt, a Kedvezmények részben, vagy tömegesen a Termékek → Engedélyezett kedvezmények menüpontban.

Nem szokványos terméket is szállíttathatok?

Igen, szállítatthat. A termék részleteinél a Logisztika fül alatt pipálja ki a Szokatlan szállítás opciót. Ha ilyen termék jelenik meg a kosárban, a vásárló csak a szokatlan szállítási lehetőségeket látja. Ezt a Szállítás cikkben leírtak szerint állíthatja be.

Lehetséges a szállítási méretekkel dolgozni?

Jelenleg a Logisztika fülön, az egyes termékek részletei között találja meg a lehetőséget, hogy megadja az egyes termékek csomagolási méreteit (hossz, magasság és szélesség). A jövőben a funkciókat tovább bővítjük.

Milyen szállítási lehetőségeim vannak?

Az egyes szállítókhoz többféleképpen is lehet csatlakozni – adatok exportálásával a webáruházból és importálásával a szállító rendszerébe, vagy közvetlenül a webáruház adminisztrációjából egy kiegészítőn keresztül csatlakozva egy adott szállítóhoz. Az elérhető szállítók és szolgáltatásaik lehetőségei a kapcsolat típusától függően változnak. A támogatott szállítók alapvető áttekintése megtalálható a Shoptet alkalmazások weboldalon.

Meg kell kötnöm a szerződést a szállítóval?

Igen, szerződést kell kötnie azzal a szállítóval, akinek a szolgáltatását igénybe akarja venni. Egyetlen kivétel ez alól a Packeta, ahol a szerződés megkötéséhez elég a regisztráció során jóváhagyni a szállítási feltételeket. A többi szállítónál egyezzen meg a szerződésről a kereskedelmi képviselővel.

Tudja követni az ügyfél a rendelése teljesítését?

Igen, tudja. Ennek egyszerű módját a Tájékoztató e-mailek bejegyzésben találja.

Össze tudom kapcsolni a bankszámlámra beérkező utalást egy webáruházban leadott rendeléssel?

Igen, megteheti. Javasoljuk a Banki összekapcsolás szolgáltatás használatát a Shoptet Pay-en belül. Ez a funkció automatikusan összepárosítja a beérkező utalásokat a megfelelő megrendelésekkel, és a beérkezett összeg alapján módosíthatja a megrendelés állapotát.

Hová kell beírnom a bankszámlaszámot?

A bankszámlaszámát, az IBAN és a BIC kódját a Beállítások → Alapbeállítások → Pénznem, minden pénznem részletezésében a Bankszámla szekcióban tudja beírni.

Hogyan kell helyesen használni a Készletigényeket?

A megadott készletigényt csak annál a megrendelési állapotnál állítsa be, ahol az áru valóban kikerül a raktárból a kiszállításhoz. A további információkat a Készletigények, míg a praktikus példát a megrendeléssel történő munkáról a Rendelési állapotok bejegyzésben találja.

Hogyan hozható létre többnyelvű webáruház?

Az első, ajánlott lehetőség két vagy több webáruház különböző elsőrendű domainnel (például com, hu) és azonos másodrendű domainnel (például a webáruháza nevével) történő használata. Kösse össze ezeket a webáruházakat hivatkozásokkal és használjon hozzájuk több raktárat. Másik lehetőség, gyengébb minőségű eredménnyel, a Google Translate szolgáltatás használata. A részletesebb információkat a Nyelvi változatok bejegyzésben olvashatja el.

Két különböző szállítási módot kell beállítanom különböző súly- vagy árkategóriákhoz?

A Beállítások → Fizetés és szállítás → Szállítási módok menüpontban, egy adott szállítási módon belül állíthatja be az ártartományt vagy a szállítási költséget a súly alapján. További információkért lásd a Szállítás cikket. Nem javasoljuk különböző szállítási módok beállítását az árak vagy súlytartományok megkülönböztetése érdekében, mivel egy szállítási módhoz csak egy szállítói kód rendelhető. További információkért lásd az Email sablonok cikket.