Packeta

Mi az a Packeta?

A Packeta egy olyan szolgáltatás, amely lehetővé teszi, hogy vevőinek az áruátvétel személyes lehetőségét is biztosítsa, ezzel ötvözve az online és hagyományos üzlet előnyeit. Magyarországon már nagyon sok átvételi pont létezik, ezek teljes listáját a Packeta honlapján tekintheti meg.

Hogyan működik a Packeta?

Először is regisztrálnia kell a Packeta weboldalán. A regisztráció visszaigazolása utáni pillanattól kezdve online rendszeren keresztül küldhet csomagokat. A küldemények a Packeta felületén kerülnek feltöltésre az online rendszerbe.

Ezt megteheti egyesével, vagy tömegesen UTF-8 kódolású CSV fájl segítségével. Ez önön és a kiküldeni kívánt áru mennyiségén múlik.

A csomagot ezután el kell látnia azzal a vonalkóddal, amelyet az online rendszerbe való feltöltés után kap meg. A címke méretét annak függvényében választhatja meg, milyen méretű lesz maga a küldemény. A rendszerben elvégzett egyszerű kattintással megkapja a fuvarlevelet is, amelyet személyes benyújtáskor jóváhagyathat, ill. amely nyilvántartását biztosítja.

Ezt követően az összes küldeményt tegye egy csomagba és személyesen, vagy futár közreműködésével kézbesítse a Packeta valamelyik átadási pontjára.

Hogyan építhető be a Packeta az admin felületére?

A Packeta szállítási szolgáltatás és az átvevőhelyek nem jelennek meg a webáruházában, ha nem tölti ki a Packeta felület fiókjában található API kulcsot.

Először meg kell szerezni az API kulcsot a Packeta admin felületéről. Ez megtalálható a fiók részleteiben, az adminisztrációs felület fejlécében.

Ezt követően az Összekapcsolás → Packeta menüpontban szúrja be a megszerzett kulcsot a megfelelő mezőbe, és mentse el az oldalt. Ezzel létrejött az összekapcsolás a Packeta szolgáltatással (01. ábra).

01. ábra
01. ábra

Hogyan adható meg az új Packeta szállítási mód?

A Beállítások → Fizetés és szállítás → Szállítási módok menüpontban új szállítási módot a Hozzáad gombbal hozhat létre. Szállító céga Packeta lesz.

A szállítási mód részletében a Szolgáltatás mezőt fontos beállítani. Átvevőhely és Z-BOX hozzáadásához válassza a Pobočky a boxy lehetőséget. Házhoz szállításhoz pedig a HU Packeta Home HD opciót.

Vevői így a rendelési folyamat közben a fizetési és a szállítási opciók közül kiválaszthatják a Packeta átvevőhelyét.

A kiválasztott átvevőhelynél a vásárló előtt megjelenik az átvevőhely részletes ismertetése.

Ön pedig a rendelés részletében láthatja, hogy a vásárló melyik átvevőhelyet választotta.

Hogyan alkalmazható más szállítás a Packeta szolgáltatással?

A Packeta szolgáltatás más szállítási móddal együtt is használható, mint az átvevőhelyek vagy a vevő általi címre kézbesítés. A Packeta felé történő exportálás rendszerfüggő, tehát ezt szerkeszteni nem lehet. A legegyszerűbb, ha az exportot kimásoljuk és ebben engedélyezzük a szállítót.
A Packeta Magyarországon a DPD-vel dolgozik együtt, hogy minél többféle kiszállítási módot tudjanak kínálni.

Mit tegyek, ha az átadási pont a rendelésben piros felkiáltójellel van jelölve?

A rendelés részletében látja azt a Packeta átvevőhelyet, amelyet a vásárló kiválasztott.

Ha az adott átvevőhely a rendelésben piros felkiáltójellel van jelölve, az átvevőhely megszűnt, már nem aktív (de a rendelés leadásakor még működhetett). Meg kell egyezni a vevővel egy másik átvevőhelyben, vagy a szállítási mód megváltoztatásában.