Hűségkedvezmények

Elnyerni a vásárlói tetszését és megtartani elégedettségüket hosszútávú feladat, ami sok munkát igényel. Ebben az útmutatóban összpontosítunk az egyik olyan lehetőségre, hogyan lehet díjazni a vásárlók hűségét és további vásárlásokra késztetni őket. Ezt a lehetőséget Hűségkedvezmények alkalmazásnak nevezik. A kiegészítők kiválasztásában szívesen segítünk önnek az info@shoptet.hu e-mail címen.

Hogyan hozható létre az ügyfélcsoport?

Vásárlói csoportot az Ügyfelek → Ügyfélcsoportok menüpontban hozhat létre. A csoportok száma tetszőleges, bármennyi ügyfélcsoport létrehozható.

Új csoportot a Hozzáad gomb segítségével alakíthat ki, a már meglévő csoport szerkesztéséhez pedig  kattintson az ügyfélcsoport sorára. 

Ha ki van pipálva a Engedély szükséges mező, a vásárló csak akkor tud belépni a fiókjába, ha ön jóváhagyja a regisztrációját.

A standard regisztrációhoz elég kitölteni az e-mail címet és a jelszót, de ha szeretné rávenni a vásárlóit, hogy további adatokat is adjanak meg, a Kötelező mezők részben jelölje be ezt a lehetőséget. Regisztráció közben a vevő előtt a csoport neve mellett megjelenik a leírást tartalmazó ablak. Ha használja a Nagykereskedelem alkalmazást, az adott csoporthoz más árjegyzéket rendelhet hozzá - ha ezzel az alkalmazással nem rendelkezik, akkor csak a fő árlistát kínálja fel a rendszer. Az E-mail küldése lehetőség értesítő üzenetet küld a vásárlónak a regisztrációról.

Hogyan lehet beállítani a hűségkedvezményeket?

A hűségkedvezményeket a Marketing → Hűségkedvezmények menüpontban találja. Válassza ki a megfelelő ügyfélcsoportot, és adja hozzá azokat az ársávokat, amelyek alapján a vásárló engedményt kap.

Az adott regisztrált vásárló által megvalósított összes rendelés értékei összegzésre kerülnek. Tehát ha például négy 50 000 Ft-os rendelése volt, akkor 8 %-os árengedmény illeti meg. Ugyanilyen árengedményt kap egy másik típusú vevő egy 200 000 Ft-os megrendelés után.

Ha a vásárló a megrendelés harmadik lépésében a Szeretnék regisztrálni jelölőnégyzet használatával regisztrál, akkor az első megrendelésnél nem érvényesül a hűségkedvezmény, még akkor sem, ha az igénybevételi limitet eléri. A kedvezmény a második és az azt követő rendelésekre érvényes, ha a vásárló bejelentkezett a fiókjába.

Mi a vásárló maximális kedvezménye?

Olyan helyzet kivédése érdekében, ahol a vásárlói kedvezmény már olyan mértékre növekedne, amely meghaladná az áru kereskedelmi árrését és ez önnek veszteséges lenne, beállítható egy határérték a legmagasabb lehetséges árengedményre, amelyet a vásárló az adott csoportban elérhet. A vevőnek így az árengedmények egyre növekednek majd, de legfeljebb a megadott határérték eléréséig. A maximális árengedmény az Ügyfelek → Ügyfélcsoportok menüpontban állítható be a csoport részletére kattintva.

Hol láthatom, hogy egy adott vásárló milyen kedvezményekben részesül?

A vásárlók áttekintésébe az Ügyfelek → Ügyfelek menüponton keresztül jut be. Itt látható a regisztrált vevőinek az áttekintése, valamint az egyes vevőcsoportok. Tetszőlegesen hozzáadhat új vevőket, módosíthatja az árlistájukat, áthelyezheti őket más csoportba és elvégezheti az engedélyeztetésüket.

A vásárló részletezését a sorra kattintva nyitja meg. A Megrendelések kártya alatt található az összes rendelés, amelyet az adott vevő megvalósított, akár regisztráltan, akár regisztráció nélkül. A megrendelés létrehozásának módját az adott megrendelés részletére kattintva tekintheti meg.

Hogyan tudom összekapcsolni a vásárló bejelentkezéssel és bejelentkezés nélkül lebonyolított rendeléseit?

Ha a webáruház vásárlója nem jelentkezik be, akkor a termék normál árát fogja látni. Ahhoz, hogy a következő vásárláskor érvényesülhessen nála a kedvezmény, a vásárlásai összeadhatók. Vagyis összegezhetők azok a vásárlások, amelyeket egy e-mail címről valósított meg, tekintet nélkül az aktív belépésekre. Az Ügyfelek → Ügyfelek menüpontban nyissa meg a vásárló profiljának részleteit. A Felhasználói fiókok könyvjelzőn jelölje be az adott vevő fiókjánál a Ellenőrizve mezőt, ezzel a hűségkedvezménybe beszámításra kerül az összes termék, amelyet az adott e-mail cím első megadása után megvásárolt. Ezt követően a vevő a bejelentkezés után teljes mértékben érvényesítheti az árengedményt.

Az árengedmények áttekintése a Kedvezmények fül alatt található.

  • Aktuális ügyfélkedvezmény: azt a kedvezményt mutatja, amelyet a vásárló megkap, hűségkedvezményből és kiegészítő kedvezményből tevődik össze. Az aktuális kedvezmény nem lehet magasabb, mint a maximális kedvezmény.
  • Hűségkedvezmények: azt a kedvezményt mutatja, amelyben a vásárló az ügyfélcsoportja beállítása szerint részesül (további infók a Hogyan állítsuk be a hűségkedvezményeket? fejezetben).
  • Kiegészítő kedvezmény: megtörténhet, hogy lesz olyan kivételes ügyfele, akinek nagyobb árengedményt szeretne nyújtani, mint amelyre a rendeléseivel a hűségkedvezmények keretein belül jogosult. Hozzárendelhet tehát egy individuális kiegészítő árengedményt, amely a hűségkedvezmények keretein felül érvényesül majd. A kiegészítő árengedmény sem lépi túl a maximális árengedményt.

Hogyan kezelhető a kedvezmény a termékinformációban?

Minden termékinformációban (esetlegesen a változataiban) megadható, melyik árengedmények érvényesíthetők az adott terméknél. Ez a beállítás az adott terméken minden árlistában külön-külön elvégezhető. Ugyanúgy, ahogy a vevőnél meg lehet határozni a legmagasabb árengedményhatárt, behatárolható a termékre érvényesíthető maximális árengedmény is.

A termékinformációban az Árlista fül Kedvezmények részében az árengedmény az adott termékre engedélyeztethető vagy letiltható.

Az egyes termékeknél alkalmazott árengedmények listáját a Termékek → Kedvezmények fül  alatt tekintheti meg és állíthatja be. Ez lehetséges még a termékek epxortálása/importálása funkción keresztül is.

Mint a webáruház adminja, minden kosárba tett tételnél megnézheti az érvényesített árengedmény részletezését. Ezt a részletezést a vásárló nem látja. Elég, ha az admin bejelentkezik az adott vevő nevében és az érintett tételeket a kosárba teszi. A bejelentkezést az Ügyfelek → Ügyfelek menüpontban a vásárló részletében végezheti el, a Felhasználó fiókjai fül alatt.

Ahhoz, hogy a vevő érvényesíteni tudja az árengedményt, szükséges, hogy a megrendelés leadásakor be legyen jelentkezve a webáruházba. Ha nincs bejelentkezve, az árengedményt nem kapja meg. Információt arról, hogy a vevő a megrendelést regisztrálva vagy regisztráció nélkül adta-e le, a megrendelés részletében az előzmények kártya alatt talál.