Hírlevelek - Newsletters

A hírlevél egyszerű és remek marketingeszköz. Használatával könnyedén kiküldheti az e-maileket az ügyfeleinek és tájékoztathatja őket például az új termékekről, a terület aktuális eseményeiről stb. A hírlevelek küldéséhez aktivált Hírlevelek alkalmazás szükséges.

Amennyiben saját domainjén van az áruháza, ennek az alkalmazásnak a telepítése után, havonta akár 25 000 hírlevelet kiküldhet. Azok darabszáma a tarifától függően a következő:

TarifaHírlevelek száma

Free

200 / hónap

Basic 

5 000 / hónap

Business

10 000 / hónap

Profi

15 000 / hónap

Enterprise

25 000 / hónap

A hírlevél-küldő címe úgy van beállítva, hogy az legyen az Ön e-shopjának a fő kapcsolattartási e-mail címe. Amennyiben ez a cím olyan domaint használ, amelynek DNS-rekordjait a Shopteten kívül kezelik, elengedhetetlen a domain DNS-rekordjainak módosítása az alkalmazás működéséhez és az üzenetek sikeres kézbesítéséhez:

  • Adjon hozzá egy CNAME rekordot a shoptet._domainkey aldomainhez, ami mutasson rá a dkim.myshoptet.com címre.
  • Frissítse az SPF rekordot úgy, hogy tartalmazza az include:_spf.myshoptet.com karakterláncot.

2024 februárjától a Google és a Yahoo DMARC-szabályzatot ír elő a tömeges küldő üzenetekre. Arról, hogy ez a változás érinti-e Önt, illetve a DMARC alapelveiről és beállításáról további leírást talál a DMARC-mit jelent és hogyan lehet beállítani? című útmutatónkban. 

Hírlevelek beállítása

A hírleveleket a Marketing → Hírlevelek menüpont alatt találja. Kattintson a Vázlatok fülön a Hozzáadás gombra, megnyílik az oldal a WYSIWYG szerkesztővel. Itt illesztheti be a képeket, szerkesztheti a szöveg megjelenését, a betűtípusokat, a tartalmat és hasonlókat. A szerkesztőre vonatkozó részletes információkat a HTML szerkesztő bejegyzésben találja.

A Tárgy mezőben lévő szöveg az ügyfeleknek az e-mail tárgyaként jelenik meg.

A címzettet beírhatja manuálisan (több címzett esetén válassza el vesszővel egymástól azokat), vagy válassza ki a hírlevélre feliratkozók valamelyik csoportját (a hírlevél küldés listája alapértelmezett, de saját csoportokat is létrehozhat).

Mentse el a kész vázlatot! Elküldés előtt javasoljuk a hírlevél kipróbálását és tesztként történő kiküldését.

Teszt küldése gomb arra az e-mail címére küldi el a koncepciót, ami a Beállítások → Alapbeállítások → Áruház beállítása alatt megadásra került.

Hogyan hozható létre további címzett csoport?

Nyissa meg a Terjesztési listák fület és kattintson a Hozzáadás gombra. Határozza meg a csoport nevét és válassza a Hozzáadás gombot.

Létrejött az új jegyzék. Az elérhetőségeket a névjegyzéket tartalmazó könyvjelzőre kattintás után manuálisan és a Hozzáadás gombra kattintva, vagy más csoportból történő áthelyezéssel adhatja hozzá.

Hogyan helyezhetők át az e-mail címek az egyik csoportból a másikba?

A címzettek alapértelmezett csoportja, amelyikbe minden ügyfél bejelentkezik, a Hírlevél csoport. Amennyiben egyes e-mail címeket át szeretne helyezni, elég csupán kijelölni azokat az egérrel, esetleg használhatja a csoportos kijelölést, és kiválasztani azt a funkciót, amihez az elérhetőségeket alkalmazni akarja, azaz például: Áthelyezés a „Hűséges ügyfél“ közé.

Hírlevelek exportálása

Az e-mail címlistáit az Export fül alatt exportálhatja. Válassza ki az időszakot, azaz például az áprilisban regisztrált összes ügyfelet, és válassza ki azt a terjesztési listát, amit exportálni akar. A mi esetünkben ez valamennyi csoportból az elérhetőségre vonatkozik. Így egy minden ügyfél e-mail címét és regisztrációs adatát tartalmazó CSV fájlhoz jut.

Feliratkozás a hírlevélre

Megrendelés és regisztráció

A Hírlevelek alkalmazás egy jelölőnégyzetet helyez el a webáruház kosarában és a vásárlói regisztrációnál, amely azt mondja, hogy nem szeretnék hírleveleket kapni (01. ábra). A vásárló a megrendelés visszaigazolását megelőző lépésben, vagy új fiók regisztrálása során jelölheti be ezt a lehetőséget. A leiratkozott felhasználók listája a Beállítások → E-mailek → Leiratkozott felhasználók menüpontban található.

01. ábra
01. ábra

A feliratkozás "opt-out" elv alapján működik, ami azt jelenti, hogy a vásárlók a megrendelés leadásával vagy regisztrációval automatikusan feliratkoznak a webáruház hírleveleire, kivéve, ha a megrendelési folyamat vagy a regisztráció során a jelölőnégyzet (01. ábra) bejelölésével aktívan elutasítják a feliratkozást.

Newsletter box

Az ügyfelek a Hírlevél elem, vagyis a newsletter box segítségével iratkozhatnak fel a hírlevelek fogadására, ezen keresztül gyűjtheti be az elérhetőségeket a terjesztési listákba. A Megjelenés és tartalom → Sablonok kinézete alatt az Oldal elemek fülön található. Az első használat előtt a nem használt elemek között találja meg a Kukában.

Aktiváláshoz húzza át az oldalon oda, ahogy el kívánja helyezni. A jobb, vagy a bal oldali panelben, illetve a láblécben is elhelyezheti.

Az elem oldalon történő elhelyezése után az ügyfelei már fel tudnak iratkozni a hírlevelekre. Ehhez elég, ha beírják az e-mail címüket és bejelölik a személyes adatok védelmére vonatkozó feltételek elfogadását.

Miért van csak 16 éven felülieknek engedélyezve a feliratkozás?

Ha egy hozzájárulást egy információs vállalkozás szolgáltatásainak közvetlenül egy gyermeknek történő felajánlásával kapcsolatban használják fel, a gyermek személyes adatainak feldolgozása jogszerű, ha a gyermek legalább 16 éves.

Leiratkozás a hírlevélről

A hírlevelek kiküldése előtt minden webáruház tulajdonosnak azt javasoljuk, hogy olvassa el a spam törvényt, ami a reklámcélú közlések magán e-mail címekre történő küldését taglalja, továbbá foglalja bele a hírlevélbe a fogadásáról való leiratkozás lehetőségét.

Az első lehetőség a #unsubscribe# átíró jel használata, ami minden vázlatba be van illesztve. Használatával az ügyfél e-mailjében megjelenik a Leiratkozás a hírlevélről szöveg.

Amennyiben a szövegezés nem felel meg önnek, úgy a másik lehetőség, hogy a hírlevélbe egy olyan hivatkozást illeszt be a leiratkozáshoz, amely tetszőleges megfogalmazás alá rejti a linket. A http://www.webaruhaz-domain.hu/unsubscribe/ hivatkozásban a webaruhaz-domain részt helyettesítse be a webáruháza nevével.

A szerkesztőben a hivatkozást a szöveg egér jobb gombjára kattintva történő kijelölésével, és a Beillesztés → Hivatkozás lehetőség használatával hozhatja létre. Megnyílik az ablak, ahol az URL első sorába illessze be a hivatkozást. A második sorban azt a szöveget látja, amin a hivatkozás megjelenik. A harmadik sort nem kell kitöltenie (ez az adott hivatkozás címére vonatkozik). A negyedik sorban válassza ki, hogy a hivatkozás új ablakban jelenjen-e majd meg, vagy nem.

Az adott hivatkozásra kattintás után az ügyfél átirányításra kerül a hírlevélről történő leiratkozás lehetőségéhez. Amennyiben itt beírja az e-mail címét, az e-mail-címe automatikusan kitörlődik a hírlevél fogadók jegyzékéből.

Kézbesítetlen hírlevelek

Minden kézbesítetlen hírlevél a webáruháza fő e-mail címére érkezik vissza. Azaz a webáruház kezelője, aki több ezer hírlevelet küld ki, amiből száz például nem létező e-mail címre megy, az elküldés után száz nem kézbesített üzenetet kap.

Amennyiben nagyobb mennyiségű hírlevelet küld ki, javasoljuk, hogy állítson be szűrőt az e-mail fiókjához ezekhez az üzenetekhez, például automatikus áthelyezést az adott üzenetek fogadására szolgáló mappába.