Hivatkozás küldése utólagos fizetéshez

Hivatkozás utólagos fizetéshez

Nem sikerült az ügyfélnek valamely fizetőkapun keresztül elküldeni a fizetést, így utólagosan ismét el kell neki küldenie az online fizetéshez a hivatkozást? Vagy a megrendelésben a vásárló más fizetési módot választott, de utólag közölte, hogy a megrendelést mégis online szeretné kifizetni?

A rendelés utólagos online kifizetéséhez a hivatkozást közvetlenül az adminisztrációból generálhat az ügyfelének, ezután a fizetés hivatkozását tájékoztató e-mailben küldheti el neki.

Hogyan hozható létre tájékoztató e-mail az utólagos fizetéshez?

A tájékoztató e-mail kétféle módon küldhető el. Vagy az e-mailt a megrendelés állapotának megváltozásakor automatikusan küldi el, vagy az e-mailt mindig manuálisan a rendelés részletezéséből küldi el. Az e-mail üzenet létrehozásának a módja mindkét esetben ugyanaz.

Küldés a megrendelés állapotának megváltozása esetén

Amennyiben a tájékoztató e-mailt a megrendelés valamilyen állapotváltozásához akarja kötni, nyissa meg a webáruházban a Beállítások → E-mailek → Automatikus küldés, Rendelések állapotai fület. Kattintson arra az állapotra, amelyikhez ezt az e-mailt hozzá akarja kötni. Ezután az e-mail elküldésre kerül, ha a megrendelés állapota pl.: Online fizetésre vár állapotra változik.

Manuális kiküldés a megrendelés részletezéséből

Ha a tájékoztató e-mail küldését a rendelés részletezéséből tervezi, nyissa meg a Beállítások → E-mailek → Tájékoztató e-mailek menüpontot. Kattintson a Hozzáadás gombra.

E-mail létrehozása

A következő e-mail létrehozás mindkét előbb említett mód esetében megegyezik.

Az e-mail tárgyába másolja be a következő szöveget:

[#WEBSITE_NAME#] Megrendelés utólagos fizetése #ORDER_CODE#.

Az alkalmazott jelek bemásolják a weboldala nevét és annak a megrendelésnek a kódját, amelyikhez a kód megküldésre kerül. A tájékoztató e-mailek esetén használatos jelek teljes jegyzékét a Tájékoztató e-mailek bejegyzésben találja.

Az üzenettörzsbe másolja be az alábbiakban megadott szöveget. Ezt a forráskódba kell beilleszteni. Először kattintson a szerkesztő menüjében az Eszközök → Forráskód menüpontra. Ezután másolja be az ablakba az alábbiakban megadott szöveget:

<h1>Megrendelés utólagos fizetése #WEBSITE_NAME#</h1>  
<p>Tisztelt Ügyfelünk,<br /> kérjük, hogy a/az #ORDER_CODE# számú megrendelését, megrendelés dátuma #ORDER_DATE#,   
a fizetőkapu segítségével a megrendelés összegzése alatt megadott hivatkozás segítségével fizesse ki.</p>  
<p>#TEMPLATE.orderContent#</p>  
<table style="height: 20px; width: 76px;" border="0" align="center">  
<tbody>  
<tr>  
<td>#ONLINE_PAYMENT_BUTTON#</td>  
</tr>  
</tbody>  
</table>  
<p>Köszönjük a fizetést.</p>  
<p>#EMAIL.signature#</p>

Amint bemásolta a kódot, az OK gombra kattintva mentse el a változást. 

Most már minden készen áll ahhoz, hogy elküldhesse az ügyfélnek a megrendelése utólagos online fizetéséhez a hivatkozást.

Az utólagos hivatkozás elküldését az online fizetéshez vagy a megrendelés állapotának megváltozásakor, vagy a megrendelés részletezéséből valósíthatja meg. Attól függően, hogy milyen e-mailt állított be.

Fontos, hogy a megrendelés tartalmazza az adott fizetési módot (PayPal, Barion), egyébként a sablonban lévő jelek nem másolódnak be helyesen.

Hogyan jelenik meg majd az e-mail az ügyfeleknél?

Az ügyfél által kapott tájékoztató e-mail mindkét esetben ugyanúgy néz ki. Csak a gomb lesz más, attól függően, hogy PayPal vagy Barion alkalmazásáról van-e szó.

Most már csak rá kell kattintania az ügyfélnek az Online fizetés kattintással gombra. Ezután átirányításra kerül az alkalmazott fizetési kapu oldalára és elvégezheti az online fizetést.

A fizetés megvalósulása után a megrendelés kifizetésére vonatkozó információ a megrendelés részletezésében az Előzmények könyvjelzőben jelenik meg.