A Termék- és áruházértékelés alkalmazás segítségével az ügyfelei megoszthatják egymással a tapasztalatikat és elégedettségüket a megvásárolt áruval, illetve magával a webáruházzal kapcsolatban, így másoknak is segítséget nyújthatnak az áru kiválasztásában. Az alkalmazás működésével kapcsolatban kollégáink az info@shoptet.hu címen szívesen adnak tanácsot önnek.
Ez egy modern módszer arra, hogy az ügyfeleitől visszajelzéseket kapjon. A kiegészítő részét képezi többek között egy olyan szöveges válaszadási lehetőség is, ahol nemcsak a termékkel való elégedettség értékelését lehet beilleszteni csillagok segítségével, hanem a szóbeli értékelést is. A hozzászólások mellett megjelenő képek a Gravatar szolgáltatás segítségével készülnek, így ezek a képek a webáruház adminisztrátorában nem módosíthatók (ez kizárólag a Gravatar profiljában végezhető el).
Az alkalmazás keretén belül automatikus e-maileket is küldhet az ügyfeleinek, melyekben megkérheti őket, hogy értékeljék az általuk vásárolt termékeket.
A kiegészítő beállítása rendkívül egyszerű. A termékkel kapcsolatos beszélgetés alkalmazás a Marketing → Termékértékelés könyvjelzőn található (01. ábra). A Megrendelés oszlopban elérhető rendelésszámra kattintva azonnal a válaszadó rendelésbe lehet navigálni.
Ahhoz, hogy a termékeknél látható legyen az értékelés, először a Beállítások → Termékek → Termékek megjelenítése menüpont alatt a Termék részleteinek megjelenítése szekcióban engedélyezni kell a megjelenítést (02. ábra).
Itt az alkalmazás elrejtésén kívül meghatározhatja, hogy az összes vásárló, vagy csak a regisztrált felhasználók értékelhetik-e, ami védelmet jelenthet az ön webáruházának a károsítását célzó minősítésekkel szemben.
Ezután lépjen közvetlenül az Termékértékelés kiegészítőhöz. Itt adhat meg további információkat a Beállítások fülön (03.ábra).
Ha engedélyezi a bejegyzések adminisztrátor általi jóváhagyását:
Ezt a funkciót a Marketing → Termékértékelés → Beállítások menüpontban engedélyezheti, ahol elegendő megadni az üzenet elküldésének napját (04.ábra). Ez az a nap, amikor az ügyfél leadta a megrendelést, és ezt követően e-mailben elküldjük a termékértékelési kérelmet. A kérés bármilyen ön által beállított állapotra elküldésre kerül.
Az e-mail sablon tartalma módosítható, azonban a termékek a jelek használatával automatikusan lesznek beillesztve az e-mailbe. Minden esetben legfeljebb 5 van belőlük, és a legdrágábbtól vannak sorba rendezve.
Az áruház értékelését a Marketing → Termékértékelés könyvjelzőn tudja beállítani, ahol a Beállítások fül alatt kapcsolhatja be a funkciót. (Ezzel egyidejűleg akár 500 friss értékelést importálhat a Heurékáról - ez a cseh piacra való forgalmazás esetén lehet érdekes.) Ha a Megjegyzés és név szükséges opciót bejelöli, a vásárlónak írásos értékelést is kell adnia a csillagok mellett (05. ábra).
Amint aktiválásra kerül az alkalmazás, a webáruházában lehetősége lesz megjeleníteni a minősítési oldalt. A címe /uzleti-ertekeles/
, pl. https://www.domain.hu/uzleti-ertekeles/
. A megadott oldalon ezután az összes értékelést megtekintheti és amennyiben még nem tette volna meg, értékelheti is a webáruházat.
Akárcsak a termékek értékelésénél, a képek a Gravatar szolgáltatás segítségével kerülnek feltöltésre és azok semmiképpen sem változtathatók meg.
Ahhoz, hogy az oldal az értékelésekkel látható legyen, valahol hivatkozni kell rá. Ez például egy banner létrehozásával, amit a webáruházban helyez el, illetve egy felső menüben elhelyezett hivatkozással oldható meg.
A felső menüben történő elhelyezéshez csak be kell mennie a Megjelenés és Tartalom → Menü könyvjelzőbe, majd a jobb oldali felső részben rákattintani a Hozzáad gombra. Ezután válassza ki az Oldal mezőt, majd a Webáruház értékelése rendszeroldalt.
Miután beillesztette a linket az értékelésbe, az utolsó oszlopban található kék ikon segítségével megváltoztathatja annak sorrendjét is a felső menüben.