Ebben a cikkben a sablonokkal kapcsolatos legfontosabb dolgokat ismerheti meg. Megmutatjuk, hogy mik is azok a sablonok, milyen sablonok állnak rendelkezésére és mit kínálnak.
A sablon adja meg a webáruháza megjelenését, kinézetét. Egy olyan vázról van szó, amely meghatározza a menü, termékek, kategóriák és tételek elrendeződését.
A sablon bármikor megváltoztatható. A webáruházba feltöltött adatok (termékek, vásárlók, megrendelések, stb.) nem tűnnek el.
A sablon megváltoztatásával csak az áruház kinézete változik. A színsémák egy sablonon belüli átváltása is a sablon megváltozásának minősül. Azok az elemek, amelyeket a láblécbe, a jobb- vagy baloldali oszlopba helyezett el, és amelyek nincsenek meg a sablon alapmegjelenítésében, a kukába kerülnek. Az Oldal elrendeződése is visszaáll.
A sablon megváltoztatásával megmarad az összes megvásárolt kiegészítő is.
A sablon megváltoztatásával nem változik a bannerek tartalma sem, tehát ugyanazokat látja majd, mint amelyeket feltöltött, csak a grafikai megjelenésük változik.
Sablonjaink
Grafikusaink folyamatosan fejlesztik ki az új sablonokat webáruháza számára, és ezek rendszeresen megjelennek az adminisztrációban. A hozzáférhető sablonok listája a Megjelenés és Tartalom → Sablonok kinézete szekcióban található. A kívánt sablon kiválasztása után kattintson a Mentésre, és a sablon megváltoztatása megtörtént.
Egyes sablonok alatt megtalálható a Webáruház minta gomb, amellyel megtekintheti a sablon működését.
Miért érdemes kísérletezni a sablonokkal?
Mivel nagyon egyszerűek. Szerkesztőnk nagyon sok dologra képes, még ha ez az első rátekintésre nem is szembetűnő. Az oldal kinézetének kombinációi - lehet szó az oldalpanelokról, termékek soronkénti számától, színválasztékról - megszámlálhatatlanok. Mindig nagyon sok múlik az ön ízlésén és lelkesedésén, hogy mennyire szeretne mindent kipróbálni. Csak önön múlik, hogy mit hoz ki a kínálatból.
A sablon tesztelésének legalkalmasabb pillanata a webáruház előkészítési fázisa. Ha élesben szeretné letesztelni a sablont és annak grafikai lehetőségeit, javasoljuk, hogy ehhez alakítson ki egy új tesztelő webáruházat.
Ebben a cikkben megmutatjuk, milyen előnyei és tulajdonságai vannak az egyes sablonoknak.
Minden sablonnál van egy példa arra, hogy mit tudtak kihozni belőle ügyfeleink; mivel tesztelték a sablont azok, akik ön előtt választották azt.
10 dolog, amit érdemes tudni a sablonokról
Ha az új kiválasztott sablon alapkészletében nincs meg az adott elem, akkor a másik sablonra váltásnál ez az elem a Kukába kerül.
Ha az új kiválasztott sablon alapkészletében nincsenek kiegészítő bannerek és futó reklámcsíkok, az új sablon mégis megtartja azokat.
Különböző sablonok különböző képarányt tesznek lehetővé.
A jobb oszlopot meg tudja jeleníteni aSoul, Rock és a Pop sablon.
A bal oszlopot minden sablon tudja, az Echo kivételével.
A kevesebb néha több, ezért az áttekinthető dizájn érdekében a bal oszlopot csak az aloldalakon javasoljuk használni.
A bannerek (a kiegészítőkön kívül), amelyeket az asztalon (desktop) való megjelenítéshez ad hozzá, nem fognak megjelenni a mobil nézetben.
A mobil nézetben minden effektus eltűnik, amit az egér rámozgatásával érünk el asztali nézeten.
A mobil nézeteket is tesztelje! A legjobbak erre az Edge böngésző Fejlesztési eszközei (Emuláció fül). Mindig a böngésző legújabb verzióját alkalmazza.
A Samba sablon kisebb termékkínálathoz és kevesebb kategóriához a legalkalmasabb, mert elrendezésével prémium megjelenést biztosít termékei számára: megfelelő teret ad bemutatásukra. Sablonjainkon belül is egyedi a blog cikkeinek elhelyezése a kezdőlapon és a keresés megjelenése miatt. Az egyes bannerszövegeket közvetlen beillesztheti az admin felületről, így nem kell olyan bannereket külön készíteni, amelyekben szöveg található a képen. A Disco sablonhoz hasonlóan a terméklista feletti bal oldali oszlopból alkategóriákat jeleníthet meg, és a sablon csúszkát kínál a termékekhez a kezdőlapon.
carousel (vetítéses hirdetés),
legfeljebb két további banner a legfelső pozícióban,
egy további banner a központban, láblécben, kategóriában,
az egyes bannerek készen állnak a szövegek közvetlen beillesztésére,
blogcikkek megjelenítése a kezdőlapon,
termékcsúszka a főoldalhoz,
egyedi keresési megjelenés,
kategória leírása fent,
kategóriában lehetőség van egy második kép megjelenítésére az egér mozgatása után,
az alkategóriák áthelyezésének lehetősége a bal oldali menüből a terméklista felett,
az elemek lekerekített sarkai,
a Hírlevél elem mindig a lábléc felett jelenik meg,
kétszínű ikonok,
az egyetlen sablon, ami a kosárban lévő keresést jeleníti meg.
Mobil nézet
a fejléc el van rejtve görgetéskor,
pénznem és nyelv választási lehetősége található a mobil fejlécben,
könyvjelzők elrejtése a termék részleteiben a hamburger menüben.
A sablon letisztult és elegáns dizájnjával lenyűgöző benyomást kelt, a főoldalon jellegzetes körhintával rendelkezik. Az egyedi funkciók közé tartozik egy termékcsúszka a főoldalhoz, a kapcsolódó és hasonló termékekhez, valamint az alkategóriák mozgatása a terméklista feletti bal oszlopból. Sablonjaink között is megkülönbözteti a kosár áttekinthetőségre és egyszerűségre koncentráló feldolgozása, valamint az, hogy lehetőséget ad a blog cikkeinek kezdőlapon való megjelenítésére.
carousel (vetítéses hirdetés)
két további szalaghirdetés a felső pozícióban a carousel jobb oldalán
legfeljebb két további banner a középső pozícióban
tetszőleges számú banner a láblécben
lehetőség a banner Kategória pozícióba helyezésére
termékcsúszka a címlaphoz
a kereső ablakhoz nagyított termékfotók találhatók a kínált termékekről
egyedi tervezésű kosár jól látható ajándékokkal
kategória leírása a kategória felső részében található
a címke nem jelenik meg a kategória listában
kategóriában lehetőség van egy második kép megjelenítésére az egér lebegtetésével
lehetőség az alkategóriák áthelyezésére a terméklista feletti bal oldali menüből
csúszka a hasonló és kapcsolódó termékek megjelenítéséhez
a paraméterek fül akár a leírás mellé, akár külön fülként is elhelyezhető
nagyító hatás a termék részleteiben
a kategória előnézetben támogatja a kosár gomb megjelenítését a darabszámmal együtt
blogcikkek elhelyezése a főoldalon
a kategória nézetben támogatja a kosár gomb megjelenítését a tételek számával együtt
Mobil nézet
a termékcsúszka még a mobilnézetben is megmarad
kibővített felső menü
Az alkategóriák mindig a terméklista felett jelennek meg
a lapok összecsukásának lehetősége Részletes leírás, Márka leírása, Vita és Értékelés
Sablon egy komoly méretű carousel hirdetéssel és három ezt letakaró kiegészítő bannerrel. Megragadó a feltűnő, de minimalista felső menüsor és a termékek álló elrendezésű képei.
carousel (vetítéses hirdetés)
3 kiegészítő banner a Top pozíción, amelyek részben fedik egymást, alapbeállításban 100 pixel
alapbeállításban a banner fényképeinek ideális magassága 200 px, szélessége tetszőleges, de a jobb hatás érdekében javasoljuk a téglalap alak betartását
a carousel alatti bannerek optimális száma három
feltölthető tetszőleges számú kép, de ezzel a banner mérete automatikusan módosul
4 kisebb kiegészítő banner a Középső pozíción
javasoljuk a téglalap alakot, optimálisan négy képpel
atipikus „kosárba“, „bejelentkezés“ és „keresés“ ablakok
a keresés ikonra kattintás után az egész keresőablak kitolódik a keresősávval és hat javasolt termékkel (ezt biztosítja a TOP termékek bemutatása az áruházban)
a termékcsoportok a kezdőlapon átkapcsolható fülekként jelennek meg
a kiegészítő bannerek elhelyezhetők a Kategória pozícióra
a kategória leírása a termékek felett jelenik meg
a kategóriában az egér elhúzásával megjeleníthető egy másik fénykép
a kategóriában nem jelenik meg a termék értékelése és jelölése
az álló helyzetű termékfotók méretaránya 3:2 (ideális lebontás 1024 x 1536 px)
a termékfotókon lehetőség van vízjel elhelyezésére
nagyító opció a termékrészletezésben
a kapcsolódó és hasonló termékek összecsomagolva jelennek meg a termék alatti termékrészletezésben
Mobil nézet
a 4 kisebb kiegészítő banner a középső pozícióból eltűnik
3 nagy kiegészítő banner a Top pozícióból eltűnik
a kategóriában és a termékrészletezésben nincs navigációs útvonal
a termékcsoport a kezdőlapon a hamburger menübe húzódik össze
a termékrészletezésben a hamburger menübe csomagolódik a Leírás (termék), Kapcsolódó, Hasonló, Hozzászólások és Értékelések
Ez a sablon a legnagyobb szolgálatot abban a webáruházban tudja nyújtani, ahol nagyon sok termék és nagyon sok kategória érhető el. Egyszerű, de hatásos dizájn, nagyon jó megjelenéssel a mobil készülékeken.
a legszélesebb menüsorral rendelkezik az összes sablon közül
az alkategóriák képpel és az alkategóriák felsorolásával jelennek meg, ha rámozgunk az egérrel a felső menüre
carousel
2 kiegészítő banner a Top pozíción jobbra a carouseltől
1 kiegészítő banner a Középső pozíción
3 kiegészítő banner a Lábléc pozíción
szembetűnő navigációs útvonal
a kategóriában nem látható a termék jelölése
a kiegészítő bannerek elhelyezhetők a Kategória pozícióra
a kategória leírása lenn, a termékek alatt található
a főoldalon és a kategóriában a terméknél látható a termék rövid leírásának egy része
nagyító effektus a terméknél
a kapcsolódó termékek közvetlenül a terméknél jelennek meg a termékrészletezésben
a hasonló termékek összecsomagolva jelennek meg a termék alatti termékrészletezésben
Mobil nézet
minden kiegészítő banner eltűnik
a navigációs útvonal eltűnik
a rövid leírás részének megjelenítése a kezdőlapon és a kategóriában megmarad
a kapcsolódó termékek közvetlenül a terméknél jelennek meg a termékrészletezésben
a hasonló termékek összecsomagolva jelennek meg a termék alatti termékrészletezésben
Vizuálisan elragadó sablon videófeltöltés lehetőségével a kezdőlapra a képernyő teljes szélességében. Kitűnik a keresőpanellel is, ahol az ügyfélnek a legnagyobb mennyiségű terméket lehet javasolni az összes sablon közül.
A funkciók közül értékes lehet a fejléc a felső menüsorral, ami rögzített a képernyő felső részén. Az ügyfél számára ezáltal a menü mindig kéznél lesz, nem kell az oldalsávot használnia.
Az egyike azon két sablonnak, amelyeken a közösségi oldalakon való megosztáshoz a mi formatervezésű gombunk található.
a videó csak a kezdőlapon jelenik meg
csak az MP4 formátumot támogatjuk
javasoljuk, hogy töltsön fel a fejlécbe fényképet, amely a mobil készülékeken és a kezdőlapon kívül minden oldalon megjelenik majd
a fejlécben csupán egy fénykép is alkalmazható, kiváló eredményeket lehet vele elérni
nincs lehetőség carousel hirdetésre
4 kiegészítő banner a Top pozíción
2 kiegészítő banner a Lábléc pozíción
fejléc rögzítve a képernyő felső részében
az egér keresősávra való mozgatásakor megjelenik a keresősáv és 9 javasolt termék (ezek a termékek csak akkor jelennek meg, ha aktív a Top termékek kiegészítő)
a kiegészítő bannerek elhelyezhetők a Kategória pozícióra
a kategória leírása a termékek felett jelenik meg
a kategóriában nem látható a termék jelölése
a termékek legfeljebb hármasával férnek egy sorba, négy termék egy sorban való megjelenítése nincs támogatva
nagyító effektus a terméknél
a kapcsolódó és hasonló termékek összecsomagolva jelennek meg a termék alatti termékrészletezésben
a kategória nézetben támogatja a kosár gomb megjelenítését a tételek számával együtt
Mobil nézet
a rögzített fejléc lefelé görgetés közben eltűnik, felfelé görgetés közben újra megjelenik
a videó eltűnik, megjelenik a fejlécbe feltöltött fénykép
eltűnik a 4 kiegészítő banner a Top pozíción
eltűnik a 2 kiegészítő banner a Lábléc pozíción
a kategória leírás felül marad
a kapcsolódó és hasonló termékek összecsomagolva jelennek meg a termék alatti termékrészletezésben
Egyszerű és elegáns sablon tágas szabad felülettel, így könnyedén a figyelem központjába kerülhet termékei megjelenése. Egyszerűsége ellenére minden jelen van benne, amit az ügyfél elvár.
Az egyetlen olyan sablon, amelynél a logó a képernyő közepén helyezkedik el és a mobil nézetben navigációs sáv jelenik meg.
alapszinten a sablonban nincs bekapcsolva a carousel hirdetés lehetősége
a carousel a képernyő teljes szélességében megjelenhet
alapszinten nincsenek kiegészítő bannerek, de hozzáadhatók a Láblécben (más pozíción ez nem lehetséges)
a webáruház hátterébe kompakt szín használatát javasoljuk háttérkép helyett
a fő tartalmi oszlop és mindkét oldaloszlop transzparens, a háttérkép tehát az egész webáruházat kitöltené
rövid felső menüsor, a többi tétel a hamburger menübe húzódik
a keresés ikonra kattintás után az egész keresőablak kitolódik a keresősávval és hat javasolt termékkel (ezt biztosítja a Top termékek)
a kategóriában nem látható a termék értékelése
a második kép nem jeleníthető meg, ha a kategóriában rámozgunk egérrel a termékre
A sablon grafikailag egyszerű stílusú kihegyezve a nagy méretű termék fotókra. Ezek leginkább akkor működnek, ha nem használunk a termékinformációban lévő oldalpanelokat. Ezért inkább a fejlécet használja a felső menüsorral, ami rögzítve marad a képernyő felső részén. Így a navigáció mindig elérhető lesz a vásárló számára.
Azon két sablon egyike, amelyen a közösségi oldalakon való megosztáshoz a mi formatervezésű gombunk található. A gombok a termék képétől jobbra helyezkednek el.
nagy és szembetűnő carousel (vetítéses hirdetés)
használhatók kiegészítő bannerek, amelyek a Top pozíción a carouseltől jobbra jelennek meg
rögzíthető fejléc menüsorral
alapszinten van 2 banner a Közép pozíción
a keresés ikonra kattintás után az egész keresőablak kitolódik a keresősávval és hat javasolt termékkel (ezt biztosítja a Top termékek)
a közösségi oldalak linkjei csak ikonként vannak jelen
nincs szükség hozzájuk Kapcsolat elemre
az oldallábban jobbra találhatók
a kiegészítő bannerek elhelyezhetők a Kategória pozícióra
a kategóriában nem jeleníthető meg a márka és a termékértékelés
a kategória első terméke lefedi a következő négy terméket
nincs nagyító effektus a termékinformációban
a termékinformációban a megnevezés alatt van egy rövid termékleírás, alatta ár és a Kosár gomb, alattuk pedig egy nagy méretű kép a termékről
ha be van kapcsolva a bal oszlop, ez az elrendeződés más
a kapcsolódó és hasonló termékek közvetlenül a termék alatt jelennek meg a termékinformációban
a kategória nézetben támogatja a kosár gomb megjelenítését a tételek számával együtt
Mobil nézet
eltűnnek a kiegészítő bannerek
a termékinformációban van a megnevezés, alatta rövid leírás, alatta az ár, a kosár funkció és csak ezután jelenik meg a termék képe
a termék képe alatt nagy ikonok jelennek meg a közösségi hálózatokon való megosztáshoz
a kapcsolódó termékek közvetlenül a terméknél jelennek meg a termékrészletezésben
a hasonló termékek a termék alatti menü fülben jelennek meg
A kategória- és terméklista oldalak megjelenítésében nagyon flexibilis sablonról van szó. Finom és ízléses motívummal kelti fel a figyelmet, amely választóvonalként funkcionál.
Az egyetlen sablon, amelynél a fejlécben helyezkednek el a közösségi hálózatok ikonjai. Ezért ezeket a Kapcsolat elemen kívül használja. Az egér rámozgatása után szintén megjelenik a termék rövid leírása.
A Rock az egyetlen sablon, ami nem mutatja a Kosárba gombot a főoldalon és a kategória oldalán.
carousel (vetítéses hirdetés)
alapértelmezésében nincsenek kiegészítő bannerek, de használhatók
a carousel alatt található az áruház rövid leírása, amely alapértelmezetten középre van igazítva, de más igazítás is lehetséges.
az áruház-leírást és a carouselt ízléses motívum válassza el egymástól
ugyanilyen motívummal vannak elválasztva az egyes terméksorok a kategóriában
közösségi hálózatok linkjei az oldal fejlécében ikonok formájában
a láblécbe behelyezhetők hivatkozás-ikonok vagy kiegészítő információk
az egér a termékre mozgatása után a termékmező lefelé kibővül és megjelenik a rövid termékleírás és a szem ikon
ez az effektus a kezdőlapon és a kategóriában aktív
nagyító opció a termékrészletezésben
a kapcsolódó és hasonló termékek közvetlenül a termék alatt jelennek meg a termékinformációban
a kategória nézetben támogatja a kosár gomb megjelenítését a tételek számával együtt
Mobil nézet
eltűnnek a közösségi hálózatok ikonjai az oldal fejlécéből
a motívum megmarad a mobilos megjelenítésnél is
nem láthatók az oldallábba elhelyezett elemek
a kapcsolódó és hasonló termékek egy speciális legördülő menübe csomagolódnak be
a kapcsolódó és hasonló termékek alatt a termékinformációban megjelenik egy gomb, amely visszaviszi a felhasználót a kategóriába