A tájékoztató e-mailek a megrendelésék aktuális állapotára vonatkozó tájékoztatásként kerülnek kiküldésre az ügyfeleknek. A tájékoztató e-mailek beállítását a Beállítások → E-mailek → Automatikus küldés menüpontban találja.
Az első könyvjelzőben azok a rendszerinformációs e-mailek találhatók, melyek automatikusan kerülnek kiküldésre az ügyfeleknek (01. ábra). Amennyiben közvetlenül szeretné szerkeszteni ezeket az e-maileket, kattintson rá az adott e-mailre, majd válassza ki a fenti könyvjelzőben a Sablon szerkesztése lehetőséget. A sablon beállítására vonatkozó részletes információkat az E-mail sablonok bejegyzésünkben találja.
Javasoljuk, hogy ügyfeleinek küldött tranzakciós e-mailjeit módosítsa a magyar jogszabályoknak megfelelően. Például: a rendelést visszaigazoló e-mailnek mellékletként vagy linkként tartalmaznia kell az Általános Szerződési Feltételeket és az Adatvédelmi szabályzatot. A tranzakciós e-mailekhez letölthető sablonokat találhat a shoptet.hu/letoltes/ oldalon.
Az e-mailekhez további címzetteket is hozzárendelhet (01. ábra).
Azok az automatikus e-mailek, melyek a Rendszerműveletek (Beállítások → E-mailek → Automatikus küldés) menüpont alatt beállításra kerültek, nem csak az ügyfeleknek, de a webáruház e-mail címére is elküldhetők. Ezek rendszerint olyan eseményekre vonatkoznak, mint az Értesítés a webáruház megrendeléséről.
Ahhoz, hogy ilyen e-mailt kapjon, be kell állítani fogadóként a Webáruház fő e-mail címét. Kattintson a rendszerműveletek részleteibe és jobbra a fent könyvjelzőben a Címzett hozzáadása gombra.
A párbeszédablakban a címzett mezőnél válassza ki a megfelelő lehetőséget.
A Webáruház fő e-mail címét a Beállítások → Alapbeállítások → Áruház beállítása menüpont alatt állíthatja be. Az Elérhetőség az ügyfelei számára szekcióban ez rögtön a második sor.
Amennyiben még mellékletet is szeretne az e-mailhez csatolni, ezt az e-mail szerkesztőben teheti meg (03. ábra).
A második könyvjelzőben feltüntetésre került minden olyan rendelési állapot, amely a webáruházában fellelhető. Ezek rendszerállapotok, de itt találja meg a saját maga által létrehozott állapotokat is. Ezekhez az állapotokhoz utólag létrehozhatja az e-maileket, melyek a változások által automatikusan kiküldésre kerülnek (04. ábra).
Kattintson a sablon nevével jelzett sorra. Szerkessze meg az e-mail szövegét, majd válassza a Mentés gombot (05. ábra). A szimbólumokat használhatja, melyek átírják az adott értéket. Ezeknek az e-maileknek a segítségével el tudja küldeni a megrendelésnél létrehozott dokumentumokat (számlát, szállítólevelet stb.) is, a helyes elküldéshez viszont ezeknek a dokumetumoknak már elkészítettnek kell lenniük.
Az utolsó könyvjelzőben megtalálja azoknak a leggyakrabban használt e-maileknek az előre beállított sablonjait, melyek az automatikus e-mailekhez és valamelyik művelethez (átutalásos fizetés, kézbesítési és számlázási cím stb.) kötődnek (06. ábra). Esetleg lemásolhatja azokat, vagy akár inspirációt is meríthet belőlük. Az e-mail sablonokhoz a dokumentum szerkesztése végén is hozzárendelhető a melléklet.
A további információkat az E-mail sablonok bejegyzésben találja.
A tájékoztató e-maileket az adminisztrációban a Beállítások → E-mailek → Tájékoztató e-mailek menüpont alatt találja (07. ábra). Ebben a szekcióban helyezheti el a saját maga által létrehozott e-maileket. Az e-maileket a megrendelések, számlák, díjbekérők, jóváírások illetve szállítólevelek részleteiből manuálisan kiküldheti az ügyfeleinek.
Ezeket az e-maileket használhatja olyan kiegészítő információk küldése esetén is, melyek általában nincsenek benne a rendelési állapotokban és a rendelési visszaigazolásban.
Az új tájékoztató e-mailt a Hozzáadás gombbal illesztheti be. Az e-mail elnevezését, tárgyát és szövegét ugyanúgy tudja beállítani, mint a bizonylatokét, és a részletezésben megjelenik az elküldés lehetősége. Az e-mail nevére kattintva az szerkeszthetővé válik.
A tájékoztató e-mailek sorrendjét a legutolsó oszlopban lévő kék ikon húzásával változtathatja meg. Amilyen sorba rendezte az e-maileket, olyan sorrendben jelennek majd meg a megrendelés részleteiben, ha rámozgatja az egeret a megrendelés felső eszköztárában az E-mail gombra.
Az egyes oszlopokban lévő nyilak nem az e-mailek végleges sorba rendezésére szolgálnak, kizárólag a webáruház adminisztrátorának az áttekintését segítik.
A piros kereszttel jelölt ikon törli az e-mailt (07. ábra).
A tájékoztató e-mail elküldésére vonatkozó feljegyzés az Előzmények könyvjelzőn közvetlenül az adott megrendelés részleteiben jelenik meg.
A következő szimbólumok automatikusan behelyettesítik a megfelelő értéket az adott megrendelésnél. Ha például az e-mailbe beteszi, hogy az Ön #ORDER_CODE# sz. megrendelése teljesítésre került, az ügyfélnél az e-mailben a szimbólum helyett az adott megrendelés száma, azaz az Ön 2011000050 sz. megrendelése teljesítésre került jelenik meg.
Minden dokumentumnál általános:
Kód | Leírás |
---|---|
#DOCUMENT_TYPE# | Dokumentum neve, pl.: Számla, Jóváírás, Megrendelés stb. |
#DOCUMENT_NUMBER# | Dokumentum száma |
#WEBSITE_NAME# | A webáruházának a neve (az Áruház beállításában kell megadni) |
#PROJECT_PHONE# | A szimbólum bemásolja a Beállítások → Alapbeállítások → Áruház beállítása → elérhetőség az ügyfelei számára résznél beállított telefonszámot |
#PROJECT_ICQ# | Az ön icq fiókjának a száma |
#BANK_ACCOUNT# | Bankszámlaszám, meg kell adni minden pénznem részleteiben |
#QR_CODE# | A rendelés kifizetéséhez generált QR kód. Alkalmazásához mind a három adatot be kell írni a bankszámlához a Beállítások→ Alapbeállítások → Pénznemek menüpontban (azaz a bankszámlaszámot, az IBAN és a BIC kódot). A bankszámlaszám nem tartalmazhat szóközöket. |
#IBAN# | Bankszámlaszámot IBAN formátumban, minden pénznem részleteiben meg kell adni |
#BIC# | Bank SWIFT kódja, minden pénznem részleteiben meg kell adni |
Kód | Leírás |
---|---|
#ORDER_DATE# | Rendelés dátuma |
#ORDER_DATETIME# | Rendelés létrehozásának dátuma és időpontja |
#ORDER_CODE# | Rendelés kódja (száma) |
#ORDER_WEIGHT# | Megrendelés össztömege |
#ORDER_STATUS# | Rendelés állapota |
#ORDER_STATUS_ID# | A rendelés állapotának azonosító száma (feltételes beillesztésre is alkalmazható, pl.: #TEMPLATE[ORDER_STATUS_ID=4].orderContent) |
#PRICE_WITH_VAT# | Rendelés teljes ára áfával együtt |
#PRICE_VAT# | Rendelés teljes áfája |
#PRICE_ROUNDING# | Az ár kerekítésének mértéke |
#SHOP_REMARK# | A kereskedő megjegyzése a rendeléshez. |
#EXCHANGE_RATE# | Az az árfolyam, ami a rendelés megvalósulásának időpontjában beállításra került |
#CURRENCY# | Az a pénznem, amelyben a rendelés teljesítésre került |
#ONLINE_PAYMENT_BUTTON# | Hivatkozás az online fizetés lehetőségére |
#PACKAGE_URL# | Küldemény URL (helyes megjelenítéséhez meg kell adni a csomag számát) |
#ADDITIONAL_INFO_TABLE# | Minden kiegészítő információt, beleértve a sorok nevét is, tartalmazó táblázat |
#ADDITIONAL_INFO_1,2,..-6# | Az egyes kiegészítő információk tartalma - 1-6. sor |
#REMARK# | Ügyfél megjegyzése a megrendeléshez |
#EMAIL# | Ügyfél e-mail címe |
#PHONE# | Ügyfél telefonszáma |
#FULL_NAME# | Ügyfél teljes neve |
#IDENTIFICATION_NUMBER# | Ügyfél azonosítószáma |
#COMPANY# | Ügyfél vállalati számlázási címe |
#STREET# | Utca |
#HOUSE_NUMBER# | Házszám |
#ADDITIONAL# | Kiegészítő információk a fizetéshez |
#CITY# | Település |
#DISTRICT# | Kerület |
#ZIP# | Ügyfél postai irányítószáma |
#COUNTRY# | Ügyfél országának neve |
#COMPANY_ID# | Cégjegyzékszám |
#VAT_ID# | Adószám |
#DELIVERY_FULL_NAME# | Ügyfél teljes neve a kézbesítéshez |
#DELIVERY_COMPANY# | Vállalat kézbesítési címe |
#DELIVERY_STREET# | Az út neve a kézbesítéshez |
#DELIVERY_HOUSE_NUMBER# | Házszám a kézbesítéshez |
#DELIVERY_CITY# | Település neve a kézbesítéshez |
#DELIVERY_DISTRICT# | Kerület megnevezése a kézbesítéshez |
#DELIVERY_ZIP# | Irányítószám megadása a kézbesítéshez |
#DELIVERY_COUNTRY# | Ország neve a kézbesítéshez |
#YEAR_SHORT# | Jelenlegi év |
#PACKAGE_NUMBER# | Csomag száma |
#TEMPLATE.orderContent# | Rendelés tartalma (mit vásárolt az ügyfél, szállítási és fizetési mód) táblázatos kivonatban. A táblázat tartalma vezérlő változók segítségével befolyásolható:
A táblázat megjelenése az e-mail elejére beillesztett CSS fájlon keresztül befolyásolható. |
Kód | Leírás |
---|---|
#INVOICE_CODE# | Számla száma (kizárólag számla és jóváírás). |
#INVOICE_PROFORMA_CODE# | Díjbekérő száma (kizárólag számla és díjbekérő) |
#INVOICE_CREDITNOTE_CODE# | Jóváíró száma (kizárólag jóváírás) |
#INVOICE_BANK_ACCOUNT# | Dokumentumban feltüntetett számla |
#INVOICE_IBAN# | Dokumentumban feltüntetett IBAN |
#INVOICE_BIC# | Dokumentumban feltüntetett BIC |
#INVOICE_BILLING_METHOD_NAME# | Fizetési mód neve |
#INVOICE_REMARK# | Megjegyzés a dokumentumhoz |
#PRICE_WITH_VAT# | Áfás összeg |
#PRICE_VAT# | ÁFA |
#PRICE_ROUNDING# | Kerekítés |
#PRICE_WITHOUT_ROUNDING# | Kerekítés nélküli összeg |
#VARIABLE_SYMBOL# | Fizetésazonosító szám |
#CONSTANT_SYMBOL# | Állandó azonostó |
#SPECIFIC_SYMBOL# | Speciális azonosító |
#DUE_DATE# | Esedékesség dátuma |
#TAX_DATE# | Adóköteles teljesítés dátuma (kizárólag számla és jóváírás) |
#EXCHANGE_RATE# | Valutaátszámítási együttható (kizárólag számla és jóváírás) |
Szállítólevél:
Kód | Leírás |
---|---|
#DELIVERYNOTE_CODE# | Szállítólevél száma |
#DELIVERYNOTE_DATE# | Kiadás dátuma |
#DELIVERYNOTE_REMARK# | Megjegyzés a dokumentumhoz |
#EMAIL# | Ügyfél e-mail címe |
#PHONE# | Ügyfél telefonszáma |
#FULL_NAME# | Ügyfél teljes neve |
#IDENTIFICATION_NUMBER# | Ügyfél azonosítószáma |
#COMPANY# | Ügyfél vállalata |
#STREET# | Utca |
#HOUSE_NUMBER# | Házszám |
#ADDITIONAL# | Kiegészítő információk a fizetéshez |
#CITY# | Település |
#DISTRICT# | Kerület |
#ZIP# | Ügyfél postai irányítószáma |
#COUNTRY# | Ügyfél országának neve |
#COMPANY_ID# | Cégjegyzékszám |
#VAT_ID# | Adószám |
#DELIVERY_FULL_NAME# | Ügyfél teljes neve a kézbesítéshez |
#DELIVERY_COMPANY# | Kézbesítési vállalat |
#DELIVERY_STREET# | Az út neve a kézbesítéshez |
#DELIVERY_HOUSE_NUMBER# | Házszám a kézbesítéshez |
#DELIVERY_ADDITIONAL# | Szállításra vonatkozó kiegészítő információk (például Csomagküldő csomagpont) |
#DELIVERY_CITY# | Település neve a kézbesítéshez |
#DELIVERY_DISTRICT# | Kerület megnevezése a kézbesítéshez |
#DELIVERY_ZIP# | Irányítószám megadása a kézbesítéshez |
#DELIVERY_COUNTRY# | Ország neve a kézbesítéshez |
#SHIPPING_NAME# | Kiválasztott szállítás neve |
Amennyiben a küldemény száma kitöltésre kerül (lent található a megrendelések részleteiben) és a megfelelő szállításnál be van állítva a szállítást végző vállalat (például Magyar Posta), úgy az e-mail a #PACKAGE_URL# és #PACKAGE_NUMBER# jelekkel küldhető el. Az ügyfél megkapja a küldemény számát és a nyomonkövetéséhez a linket.