Packeta

A Packeta egy olyan szolgáltatás, amely lehetővé teszi, hogy vásárlóinak egy üzletben történő átvételt kínáljon, így egy fizikai üzlet előnyeit élvezhetik. Az egyik előny a nagyszámú fiók, nemcsak Magyarországon, hanem más európai országokban is. A teljes listát megtalálja a Packeta weboldalán.

Hogyan működik a Packeta?

Először regisztrálnia kell a Packeta weboldalán. A regisztráció megerősítését követően elkezdheti a csomagok beküldését a Packeta felületén keresztül.

A csomagok egyenként vagy tömegesen is beküldhetők CSV-fájlban, amelynek UTF-8 kódolásúnak kell lennie, és könnyen letölthető a webáruházból a rendelések exportálásával, ahol a Packeta rendszerszintű export típusként érhető el.

A csomagot ezután el kell látnia azzal a vonalkóddal, amelyet az online rendszerbe való feltöltés után kap meg. A címke méretét annak függvényében választhatja meg, milyen méretű lesz maga a küldemény. A rendszerben elvégzett egyszerű kattintással megkapja a fuvarlevelet is, amelyet személyes benyújtáskor jóváhagyathat, ill. amely nyilvántartását biztosítja.

Ezt követően az összes küldeményt tegye egy csomagba és személyesen, vagy futár közreműködésével kézbesítse a Packeta valamelyik átadási pontjára.

Hogyan építhető be a Packeta az admin felületére?

A Packeta szállítási szolgáltatás és az átvevőhelyek nem jelennek meg a webáruházában, ha nem tölti ki a Packeta felület fiókjában található API kulcsot.

Először meg kell szerezni az API kulcsot a Packeta admin felületéről. Ez megtalálható a fiók részleteiben, az adminisztrációs felület fejlécében.

Ezt követően az Összekapcsolás → Packeta menüpontban szúrja be a megszerzett kulcsot a megfelelő mezőbe, és mentse el az oldalt. Ezzel létrejött az összekapcsolás a Packeta szolgáltatással (01. ábra).

01. ábra
01. ábra

Hogyan adható meg az új Packeta szállítási mód?

A Beállítások → Fizetés és szállítás → Szállítási módok menüpontban új szállítási módot a Hozzáad gombbal hozhat létre. Szállító cég a Packeta lesz.

A szállítási mód részletében a Szolgáltatás mezőt fontos beállítani. Átvevőhely és Z-BOX hozzáadásához válassza a Pobočky a boxy lehetőséget. Házhoz szállításhoz pedig a HU Packeta Home HD opciót.

Vevői így a rendelési folyamat közben a fizetési és a szállítási opciók közül kiválaszthatják a Packeta átvevőhelyét.

A kiválasztott átvevőhelynél a vásárló előtt megjelenik az átvevőhely részletes ismertetése.

Ön pedig a rendelés részletében láthatja, hogy a vásárló melyik átvevőhelyet választotta.

Hogyan alkalmazható más szállítás a Packeta szolgáltatással?

A Packeta szolgáltatás más szállítási móddal együtt is használható, mint az átvevőhelyek vagy a vevő általi címre kézbesítés. A Packeta felé történő exportálás rendszerfüggő, tehát ezt szerkeszteni nem lehet. A legegyszerűbb, ha az exportot kimásoljuk és ebben engedélyezzük a szállítót.

A Packeta Magyarországon a DPD-vel dolgozik együtt, hogy minél többféle kiszállítási módot tudjanak kínálni.

Mit tegyek, ha az átadási pont a rendelésben piros felkiáltójellel van jelölve?

A rendelés részletében látja azt a Packeta átvevőhelyet, amelyet a vásárló kiválasztott.

Ha az adott átvevőhely a rendelésben piros felkiáltójellel van jelölve, az átvevőhely megszűnt, már nem aktív (de a rendelés leadásakor még működhetett). Meg kell egyezni a vevővel egy másik átvevőhelyben, vagy a szállítási mód megváltoztatásában.