Kötelező mezők

Kötelező mezők

A kötelező mezőket a Beállítások → Ügyfelek → Kötelező mezők menüpont alatt találja. Azon mezők beállításáról van szó, amelyek a vásárlók által létrehozott megrendelési folyamat második lépésében jelennek meg, tehát a számlázási és a kézbesítési címekről.

Ez a mező a regisztrációnál is megjelenik, ha olyan vásárlói csoportról van szó, amelynél ez a beállítás kötelező. Bővebb információk a vásárlói csoportok beállításairól az Ügyfélcsoportok című cikkben olvashatók.

Ez a beállítás határozza meg, melyik kapcsolattartási adat lesz kötelező, melyik nem, és melyik nem jelenik meg egyáltalán.

A legördülő menüoszlopban olyan lehetőségek jelennek meg, mint a nem kötelező, kötelező és a ne jelenjen meg. Minden tételnél, kivéve az e-mail címet és az országot (a számlázási címnél), eldöntheti, hogy meg szeretné-e jeleníteni a vásárlók előtt.

A megrendelési folyamatban a kötelező mezők piros csillaggal vannak megjelölve. A kézbesítési cím a vásárló előtt csak a Más címre kézbesíteni mező bejelölése után jelenik meg.

Számlázási cím mentése

Ha a vásárló a regisztráció közben a minimális mennyiségű adatot adja meg (e-mail cím és jelszó), az első megrendelésnél hozzáadódik a számlázási cím, együtt az esetleges cég nevével, cégjegyzékszámmal és közösségi adószámmal, de természetesen csak akkor, ha ezek a mezők kötelezőként vannak bejelölve.

Abban az esetben, ha az admin felületén az ügyfél részletezésében ezek az adatok már ki vannak töltve, nem lesznek átírva. Ha a mezők nem kötelezőek, nem kell kitölteni semmit.

A regisztrált vásárlók kézbesítési címének mentése

Ha az adott vásárló már régebben regisztrált és megrendelést adott le, megjelenhet előtte egy legördülő menüoszlop azon kézbesítési címek feltüntetésével, amelyeket már az előző megrendeléseikor megadott.

Ha azt akarja, hogy a kézbesítési cím hozzárendelődjön a regisztrált vásárlóhoz, a kézbesítési cím mezőit kötelezőként kell megjelölni. Ha a vásárló nem szeretné használni a kézbesítési címet, a rendszer nem fogja kötelezni a kitöltésére.

Mentések viselkedése az admin felületen

1) Ha a vásárló a legördülő mezőből kiválaszt egy már létező címet és módosítja valamelyik adatát:

  • Az üres és kötelező mezők kiegészülnek a kiválasztott kézbesítési címben.
  • A többi mező nem változik.

2) Ha a vásárló a legördülő mezőből nem választat ki semmilyen címet és kézzel beír egy újat:

  • Nem történik semmi, ha nem kötelező mezőkről van szó.
  • Kötelező mezők esetén az új cím elmentődik a regisztrált vásárlóhoz.