Marketing: hogyan állítható be minden funkció a webáruház legjobb prezentálásához

Azt az időt, amelyet a webáruház helyes működésének beállításával megtakarít, sokkal jobban is befektetheti; például a webáruháza népszerűsítésére is fordíthatja.

Manapság sok mód létezik arra, hogy hírt adjunk magunkról. Ebben a bejegyzésben bemutatjuk az ön előtt megnyíló lehetőségeket - rávezetjük, hogy hol és hogy tudja könnyedén elvégezni a beállításokat. Tudjuk, hogy webáruháza promótálása igazi hosszútávfutás, velünk ugyanakkor a lehető legjobb starttal indul.

SEO – keresőoptimalizálás

A SEO, vagy keresőoptimalizálás az egyik legalapvetőbb dolog, amit megtehet annak érdekében, hogy a webáruháza észrevehető legyen. Fontos, hogy minden leírás és szöveg, amit az ügyfelei számára közzé tesz, megfelelően tárgyilagos és találó legyen. Amennyiben ezt teljesíti, a keresők figyelmét sem kerüli majd el. Az Alap SEO bejegyzésben, ahol az útmutatón kívül számtalan ötletet is talál, mindent megtudhat a webáruház szükséges beállításairól.

A SEO a jól besorolt tartalomról és a helyes hivatkozásokról szól, amely nagyban megkönnyíti az ügyfelei és a keresők számára a webáruházában a keresést. Ezt segíti elő a Haladó SEO és a paraméter kategóriák megfelelő beállítása.

Árukereső oldalakra csatlakozás

A keresők illetve termék összehasonlítók nem csupán arra szolgálnak, hogy a termékeit szélesebb körben bemutathassa a vásárlóknak. Ezek a keresők olyan webhelyekként is működnek, ahol a vásárlók a webáruházát is értékelni tudják. Így az értékelések számával az online üzletébe vetett bizalom is megnő.

A webáruházat könnyen összekötheti a legnagyobb magyar termék összehasonlítóval, az Árukeresővel. Ezzel azonban nincs még vége a lehetőségeknek, a Shoptet a Google Shopping kapcsolódást is lehetővé teszi.

PPC – programozható reklám

Mindkét fenti szolgáltató a PPC hirdetések beállításának lehetőségét kínálja. Ez egy olyan reklám, ahol csak a konkrét kattintásért kell fizetnie. Az elv mindenhol közel azonos: feltölti a saját fiókjába a krediteket, majd megadja azt a maximális árat, amit hajlandó egy kattintásért fizetni. 

Kedvezmények és kedvezménykuponok

A kedvezmények és a különleges árengedmények, hatékony módját jelentik az új ügyfelek bevonzásának és a meglévők megtartásának. A Shoptetben ezek egész sorát használhatja.

Kedvezmény a vásárlás értéke alapján , Kedvezmény darabszám alapján és Hűségkedvezmények sokaságával várjuk. Az ügyfelei minden bizonnyal a hűségkedvezményeket szeretik majd a legjobban. Ezeket különböző ügyfélcsoportokkal és ügyfél értékelésekkel használhatja, hogy áttekintése legyen arról, hogy kinek és milyen mértékű hűségkedvezményt adjon.

Az ügyfelek körében a kedvezménykuponok is népszerűek. Az ügyfelek az érvényesség dátumának megfelelő beállításával további vásárlásra ösztönözhetők. Célszerű a kuponokat e-mailben megküldeni az ügyfeleknek. 

Hírlevelek és csoportos e-mailek

Minden bizonnyal szeretné majd tájékoztatni az ügyfeleit a kedvezményekről. Erre a legjobb megoldást a csoportos e-mail küldése jelenti. Ezzel az alkalmazással havonta akár 25 000 hírlevelet is kiküldhet. A saját jegyzet létrehozásának lehetősége is jól jöhet.

Amennyiben nagyobb ellenőrzéssel szeretne rendelkezni a hírlevél grafikus támogatása felett, úgy értékelni fogja a Mailchimp szolgáltatásra csatlakozást. Ezzel egyszerűen létrehozhatja az ügyfelei különböző szegmenseit megcélzó, eltérő kampányokat.

Közösségi oldalak és kommunikáció

A közösségi hálózatok előnye, hogy nem csak passzívan egyirányú a kommunikáció az ügyfelekkel. A közösségi hálózatok segítségével közvetlen beszélgetést folytathat az ügyfeleivel, ezáltal lehetővé válik, hogy a webáruháza köré egy közösséget építsen.

A Facebook saját reklámrendszert is kínál. A Meta Pixel jóvoltából hatékony reklámokkal az ügyfelek aktivitása is mérhető a webáruházában.

A vásárlókkal történő csetelés lehetősége nem csak a Facebook kiváltsága. A Smartsupp szolgáltatással nem csak a csetelés lehetőségét biztosítja a webáruházának, de egy olyan intenzív analitikai eszközt is, ami rálátást ad az ügyfelek viselkedésére.

Analitika

A marketing általában befektetést igényel. Érdemes mindig irányítás alatt tartani a befektetést, és ellenőrizni a promótálás megtérülését.

A Google Analytics használatával nem csak az oldalai látogatottságáról kaphat képet. Készítettünk önnek egy kiterjesztett elektronikus áruház statisztikát, amivel megtudhatja az egyes termékek teljesítményét, és még annál sokkal többet is.

Tippek a végére

Az előző bekezdésekben bemutattuk önnek a legalapvetőbb módokat, amelyek segítségével a lehető legtöbbet adhat a világ tudtára a tevékenységéről. A legjobb eredmény elérése érdekében megéri több promótálási módszert is kombinálni.