Ha már minden fontos beállítást elvégzett A webáruház első beállítása cikk szerint, webáruháza indításra kész és üdvözölheti első vásárlóit.
Tudjuk, hogy megbirkózni az összes folyamattal és a szervezéssel időigényes feladat lehet. Annak érdekében, hogy a webáruház az első pillanattól gördülékenyen működjön, elkészítettük a Marketing: hogyan állítható be minden funkció a webáruház legjobb prezentálásához című cikket, és ezt az írást, amely a webshop hatékonyságát és folyamatait taglalja.
A cikkben megtudja, hogyan kell beállítani a webáruházat, hogy minél több időt és munkát takarítson meg. Megtanulhatja, hogyan kezelje az ügyfeleit, hogyan növelje a vásárlási élményt, hogyan automatizálhatja az árufeltöltést és még sok más hasznos dolgot.
Akár egyedül üzemelteti a webáruházat, akár egy egész csapattal teszi ezt, biztosan eljön majd az idő, amikor szeretné biztosítani a hozzáférést valaki másnak is, és nem biztos, hogy a kollégájáról lesz szó. A hozzáférésre lehet, hogy a külsős könyvelőjének lesz szüksége, vagy valamilyen marketinges szakembernek.
Bárkinek hozzáférhetővé lehet tenni az oldalt teljes vagy korlátozott jogosultságokkal, és az eseménynaplóban megnézheti, milyen lépéseket végzett az adott személy a webáruházban.
A vásárlókkal való együttműködés, kapcsolattartás mindennapos tevékenység - tehát érdemes ezt jól beállítani és automatizálni.
A Nagykereskedelem kiegészítőnek köszönhetően kialakíthat különböző vásárlói csoportokat és különböző árjegyzéket csatolhat hozzájuk. Nem szükségszerűen nagykeres ügyfelekről beszélünk. Ez a funkció akkor is jól jön majd, ha szeretne kialakítani egy VIP vásárlói csoportot, akiknek kedvezményes áron kínálhatja a termékeket, vagy bizonyos csoportoknak más feltételekkel más kedvezményes akciókat hirdethet meg.
Mivel a webshop tulajdonosa és a vásárló közötti bizalomnak mindkét oldalon jelen kell lennie, beállítható az is, hogy melyik mezők lesznek kötelezőek a regisztrációnál.
A marketing stratégia kialakításánál, a visszatérő áru költségeinek tervezésénél és az árengedmények kiszámításánál nagy segítséget jelentenek a vásárlói értékelések. Ezzel kritériumokat állíthat be a vásárlók kívánt viselkedésére. Bizonyos vásárlókkal aztán tovább foglalkozhat, ők az ön jó ügyfelei. Ugyanígy fel tudja deríteni a rizikós vásárlókat is, akiknek a megrendeléseit szükség esetén sztornózhatja, ha tudja, hogy korábban már nagy mennyiségben küldtek vissza árut vagy nem vették át az utánvéttel rendelt árut.
Erősebb eszköz, amit nagyon óvatosan szabad csak használni, az IP cím blokkolása.
Az online értékesítés elengedhetetlen része a termékek kezelése. A termékeket fel kell venni a raktárba, be kell árazni, ki kell szállítani a vevőknek és ellenőrizni kell a raktárkészletet. Hogy ez túl bonyolultnak tűnik? A Raktárkészlet-gazdálkodás alkalmazással nem lesz az!
A Raktárkészlet-gazdálkodásnak köszönhetően egyszerűen nyomon követheti a termékek tényleges raktárkészletét. Minden kiszállított termék leíródik a raktárból. Beállíthatja, hogyan viselkedjen az áru, ha elfogy. A vásárlóknak lehetővé teheti a mínuszba vásárlást, mert a készletigények nyomonkövetésével ez egyszerű. Ugyanilyen egyszerűen végezheti el a beraktározást.
A raktárt könnyen össze tudja hangolni a megrendelésekkel is. Beállíthatja azt, hogy a megrendelés adott állapota befolyásolja-e a készetigényt. A beállítással kapcsolatos további információkat, beleértve egy példabemutatót, a Megrendelések állapotai fejezetben talál.
Ha több üzlete van, bizonyára kihasználja majd a több raktár lehetőséget is. Lehetősége van raktárai egyszerű szinkronizálására valós időben. Nem kell tehát nyomon követnie, mikor és mennyi áru került ki a raktárból; az áru mozgását a raktárban meg is figyeltetheti. Naponta kap majd egy e-mailt az elfogyott áruról, tehát tudni fogja, mit kell megrendelnie.
A termékekkel összefügg a beszállítók kezelése is. A legalapvetőbb funkció, amely a beraktározást felgyorsítja, az automatikus termékimport.
Fontos, ugyanakkor nemszeretem kötelesség a leltár. A Raktárkészlet-gazdálkodás kiegészítővel a leltárt nagyon egyszerűen levezényelheti. Ha több boltja van és több raktára, a leltárt minden raktárra külön is elvégezheti.
A termékek kezelése sokkal érdekesebb dolgokat is nyújt, mint a raktár irányítása. Ha kiválóan elsajátítja a termékek kezelését, élvezhetőbbé teszi ügyfelei vásárlását és önmagának is megtakarít egy csomó időt.
Szó szerint naponta találkozik majd a termékek importálásával. Amikor új termékeket vesz fel a webáruházába, a legegyszerűbb módszer tömegesen importálni ezeket.
Az export és a rákövetkező import segítségével könnyen frissítheti az információkat vagy az árakat több terméknél egyszerre. A folyamat egyszerű és sok kattintgatástól mentesíti önt. Soha nem késő elsajátítani ezeket az ismereteket!
Vásárlóit tájékoztathatja a termékek elérhetőségéről. Elég, ha a webáruházban aktiválja a termékfigyelő szolgáltatást.
Van olyan termék a webáruházában, amely valahogyan összefügg egy másik termékkel? Ha igen, össze tud vonni több ilyen terméket egy szettbe. Ha szeretné megkönnyíteni ügyfelei számára a vásárlást, akkor minden termékhez beállíthat kapcsolódó és hasonló termékeket. Ezt igazán akkor fogja majd értékelni, ha óriási termékkínálattal rendelkezik, és szeretne a vevőnek más terméket javasolni, ami jobban tetszhet neki.
A Shoptet megoldás lehetőséget nyújt blogbejegyzések és más szöveges cikkek hozzáadására a webáruházhoz. A rovatok és beállításaik segítségével a webáruházban kialakítható egy teljes értékű blog.
Könnyen felhívhatja az ügyfelek figyelmét az ingyenes szállításra vagy az ajándékra a megrendeléshez a bannerek használatával. Meghirdetheti az új termékeket, akciókat és árengedményeket.
Ugyanezt a célt szolgálja az új látogatóknak szánt üzenet is. Ennek segítségével felajánlhatja vásárlóinak a feliratkozást a hírlevélre, hogy ne maradjanak le az újdonságokról.
Kedvezményes akciókkal és a hírlevelekkel olyan ügyfeleket szólít meg, akik már megtalálták az utat a webáruházába. Ezzel viszont még a webáruház reklámozásának lehetőségei távolról sincsenek kiaknázva. Velünk egyre növekedhet webáruháza virtuális terén kívül is. Tudjon meg többet arról, hogy hogyan tud hírt adni magáról új vásárlókat megszólítva, a Marketing: hogyan állítható be minden funkció a webáruház legjobb prezentálásához című cikkben.