Rendelési állapotok

Rendelési állapotok

A rendelések állapotainak áttekintését az adminisztrációs felület Beállítások→ Rendelések → Rendelési állapotok menüpontja alatt találja.

01. ábra
01. ábra
  • A Hozzáad gomb: új állapot létrehozása.
  • Alapértelmezett: a vásárló új rendelése automatikusan abba az állapotba kerül, amelyik az első oszlopban alapértelmezettként van megjelölve.
  • A rendelés állapotai: Teljesített, Folyamatban, Nem teljesített, Törölt olyan rendszerállapotok, amelyeket nem lehet törölni. A további, ön által létrehozott státuszokat el lehet távolítani. Néhány esetben javasoljuk az alapvető rendszerállapotok használatát.
  • Fizetve állapot: ha az állapot a rendelésnél a Fizetve jelölést megváltRaktárkészlet-gazdálkodás
    oztatja, az oszlopban megjelenik az Igen. Ha nem, akkor üresen marad.
  • Megjelenítés a készletben: jelzi, hogy a rendelés ebben az állapotban megjelenik-e a termék készletezése során. Az oszlop csak akkor jelenik meg, ha aktív a Raktárkészlet-gazdálkodás alkalmazás.
  • Dokumentumok: meghatározza, milyen dokumentumokat hoz létre az adott állapot. A megjelenés egy rövidítés (AB - adóbizonylat, DK - díjbekérő, FL - fuvarlevél).
  • Állapot e-mail: link az e-mail sablon beállítására, amely a rendelés adott állapotának változásakor kerül elküldésre.
  • Rendszermegjelölés: a rendelések állapotai, amelyek rendszerállapotként vannak megjelölve, előre meghatározottak. Ezeket csupán módosítani lehet.

A megrendelés Teljesített rendszerállapotának kellene az utolsónak lennie, amelybe a rendelés a munkafolyamat közben átvált. Ez nem csak az ön munkáját könnyíti meg, de a rendszerünkét is. Ez arra az esetre érvényes, ha a csomag valósan kézbesítésre került a vásárlónak. Ha nem, akkor az utolsó állapot a Törölt lehet.

Abban az esetben is, ha az áru elküldése után még további események következnek (pl. az utánvét fogadása, stb.), a Teljesített állapot legyen az utolsó.

A rendelés állapotának részletei

02. ábra
02. ábra
  • Név: a rendelési állapot megnevezése, pl. Teljesített, Törölt, stb.
  • Szín: a rendelés számának háttérszínkitöltését határozza meg.
  • Háttérszín: ezzel a színnel lesz kitöltve a rendelés egész sora az adott állapotban.
  • A megrendelt tételek állapotának módosítása: a rendelés tételei az adott rendelési státuszra lesznek beállítva.
  • A rendelés megjelölése kifizetettként: a rendeléshez hozzárendelődik a Fizetve matrica.
  • Dokumentumok létrehozása: meghatározza, hogy a felkínáltak közül melyik dokumentum jön létre automatikusan, ha a rendelés állapota megváltozik.
  • Fizetési módok: meghatározza, hogy melyik fizetést kell a rendelésnek tartalmaznia, hogy az dokumentum létrejöjjön.

Nemcsak a megrendelések automatikus állapotváltásával segít önnek a Megrendelések automatizálása alkalmazás. A rendelések viselkedését szabályok segítségével állíthatja be, pl.:

  • A megrendelés állapota adott időszakhoz kapcsolható, így pl.: figyelemmel kísérhető, ha a futár nem veszi fel a küldeményeket és azok a raktárban hevernek, vagy a hosszú ideje kifizetetlen megrendeléseket.
  • Speciális állapot állítható be a megjegyzésekkel ellátott rendelésekhez is.

A szabályok először kipróbálhatók tesztelő üzemmódban, és ezt követően alkalmazhatók a rendelésekhez.

Példa a rendelési állapotok megfelelő használatára

Ebben a fejezetben ismertetjük azokat a lehetőségeket, amelyeket a rendelési státuszok kínálnak. Bemutatunk önnek egy példát a használatukra, amely jelentősen megtakarítja a rendelések kezelésére fordított munkát és időt.

Megmutatjuk a rendszerállapotok és saját rendelési státuszok használatát dokumentumok generálásával a raktárkészlet-gazdálkodásban.

Nem teljesített

  • rendszerállapot
  • javasoljuk beállítani alapértelmezettnek
  • ha megérkezik az online fizetés vagy átutalás, automatikusan létrejön a díjbekérő - ezt a megrendelés állapotának részletében az Dokumentum létrehozása és a Fizetési módok részben állíthatja be
  • ha utánvét érkezik, akkor díjbekérő nem jön létre
  • az állapot belső ellenőrzésre kész

Fizetés teljesítve

  • javasoljuk, hogy alakítsa ki ezt az állapotot
  • ha a vásárló közvetlenül fizet, akkor a megrendelés automatikusan a Fizetés teljesítve állapotra vált
  • a megrendelés kifizetettként lesz megjelölve
  • a megrendelő kap egy e-mailt, amelyben a webáruház igazolja, hogy az összeg megérkezett

Folyamatban

  • rendszerállapot
  • akkor használandó, ha a megrendeléssel minden rendben van, tehát van áru a raktáron és ki van fizetve, vagy utánvétes
  • létrejön egy adóbizonylat - ez minden fizetési módra érvényes
  • a webáruház adminisztrátorának a rendelést manuálisan kell átváltania erre az állapotra
  • ezzel az állapottal dolgozik a raktár, a raktár tudja, hogy minden ilyen státuszú megrendelést be kell csomagolniuk és el kell küldeniük
  • ez a módszer számol azzal, hogy a webáruházban nem rendelhető semmi olyan, ami nincs raktáron
  • javasoljuk, hogy a vásárlóknak küldjön egy értesítő e-mailt, hogy a megrendelés feldolgozás alatt van
  • az üzenetet manuálisan is elküldheti, de előnyösebb beállítani automata e-mail üzenetet

Árura vár

  • ha a webáruházban az áru nincs raktáron, létrehozhat egy Árura vár, vagy Várakozik állapotot
  • a megrendelés állapotváltásakor a vásárló kap egy e-mailt azzal a tartalommal, hogy a webáruház várja az árut ami egy adott időn belül elküldésre kerül

Javasoljuk kihasználni a Előkészítés funkció használatát, amelyet a megrendelés részletében talál a Előkészítés fül alatt.

Ha a megrendelés Feldolgozás alatt vagy Árura vár állapotban van, a raktár kezeli. A raktár személyzete elvégzi a teljessé tételt. A Beállítások → Rendelések → További beállítások menüpontban javasoljuk beállítani, hogy a teljessé tétel befejezése után a megrendelés automatikusan a Teljesítve státuszra váltson.

Teljesítve

  • rendszerállapot
  • a raktáros akkor vált erre a megrendelés állapotra, ha a csomag elküldésre kész, vagy ez az állapot automatikusan is átkapcsolhat a megrendelés teljessé tételének befejezése után
  • a megrendelés részletében jelölje be a Raktárigény megoldva lehetőséget, ha rendelkezésére áll a Raktárkészlet-gazdálkodás alkalmazás
  • ezzel egyidejűleg a vásárló kap egy e-mailt a következő tartalommal: „A küldemény már közeledik önhöz.“
  • az e-mailben a megrendelő látja a csomag számát (a webáruház kezelőjének manuálisan kell a csomagszámot megadnia)
  • ennek az állapotnak kell lennie az utolsónak, amelybe a megrendelés a munkafolyamat közben átvált, amennyiben a vásárló felé a kézbesítés valósan megtörténik

Visszafizetés

  • ezt az állapotot létre lehet hozni
  • abban az esetben nyújt jó szolgálatot, ha a vásárló visszakéri a kifizetését reklamációban, vagy áruvisszaküldésben
  • ennek az állapotnak a segítségével a visszafizetendő tételről nem feledkezik meg

Törölt

  • rendszerállapot
  • ha a megrendelést Töröltre váltja, a benne szereplő termék(ek) automatikusan visszakerül(nek) a raktárkészletre
  • a gyakorlatból ismert, hogy 90 %-ban kifizetetlen megrendelésekről van szó, vagy amelyek felbontatlanul kerülnek vissza a raktárba
  • ennek az állapotnak kellene az utolsónak lennie, ha olyan helyzet áll elő, hogy az áru nem került kézbesítésre