Van már webáruháza és szeretné, hogy az a Shoptet platformon fusson? Ebben az útmutatóban megtalálja, milyen lépéseket kell követnie webáruháza áttelepítésekor. Összegyűjtöttünk minden szükséges információt, hogy az áttérés helyesen sikerüljön. Előkészítettünk olyan eszközöket, amelyek maximálisan leegyszerűsítik webáruháza áthelyezését a Shoptet felületére és megelőzhetőek velük az esetleges problémák.
Tartalom:
Adatok átvitele a régi webáruházból
Megeshet, hogy webáruházát már egy ideje gondosan építeti. Lépéseink betartásával legfontosabb adatait elvesztése nélkül megmutatjuk, hogyhogyan tudja átvinni a Shoptet webáruházába a termékekeit és az ügyfeleit.
Termékek
A termékek hozzáadása a webáruházhoz történhet manuálisan, tehát közvetlenül az admin felületen egyesével, de kényelmesebb és gyorsabb megoldás a tömeges importálás.
A tömeges importáláshoz két módszer áll rendelkezésre:
- Tömeges export Excel táblázattal
- Tömeges import XML feed segítségével
Tömeges export Excel táblázattal
A tömeges export elvégzésének lehetősége az Excel táblázat alkalmazása. Az importhoz használja a *.xlsx formátumot. Az egyes lépésekről bővebben írunk a Termékek importálása súgóban.
Tömeges import XML feed segítségével
Az XML feed segítségével elvégzett importáláshoz szükséges, hogy a feed megfeleljen a specifikációinknak, vagyis érvényes legyen. További információkat az XML validálás súgóban talál.
Ez a fájl régi webáruháza admin felületén található (legtöbbször a Termékek exportálása oldalon). Ha az ön feedje nem érvényes (vagy nem validált), az *.xml fájl specifikációja szerint kell módosítani rajta. Javasoljuk, hogy ezt a szerkesztést bízza programozó kollégájára vagy partnerre.
A validált XML feed akkor is alkalmazható, ha webáruházát szeretné rákapcsolni beszállítója webáruházára és termékeit frissíteni kívánja saját webáruházában. Ezt a rákapcsolást szolgálja a Termékek automatikus importálása alkalmazás. |
Vásárlók
Az új webáruházba áthelyezheti regisztrált vásárlói adatbázisát is. Importálhatók információk, mint például a számlázási és kézbesítési cím, a nyújtott kedvezmények, a regisztráció dátuma és esetlegesen a speciális árlista. A vásárlók adatbázisát *.csv fájlon keresztül viheti be, amely specifikációját és a művelet további lépéseit a Vásárlók importálása cikkben találja.
Mit kell elmenteni a régi webáruházból?
Az új webáruházba nem lehet dokumentumokat importálni, tehát jóváírásokat, adóügyi bizonylatokat (számlákat) és megrendeléseket nem tudja a rendszerünkbe áthozni.
Ha léteznek ilyen dokumentumok a régi webáruházában, ne feledje a webáruház lezárása előtt kiexportálni és elmenteni saját számítógépén. A későbbiekben ezekre a könyvelőjének szüksége lehet.
A webáruház beállítása
Ebben a stádiumban már megtörtént a termékek és a vásárlók áttelepítése. Most be kell állítani, hogyan fog kinézni a webáruház és hogyan fog „viselkedni“.
Pozíciók megőrzése a keresőmotorokban
A Shoptet admin felületén található átirányítási eszközökkel könnyedén elkerülheti annak a kockázatát, hogy elveszítse felépített pozícióit a keresőmotorokban (pl. Google).
Ha csak a domainnevét változtatja meg, de az aloldalak URL-je a törtvonal ( / ) után azonos marad, könnyen át tudja ezeket irányítani a domain átirányítás szabályai szerint. De a régi és az új oldalak URL-címe eltérő is lehet, még akkor is, ha az új webáruház ugyanazon a domainen fut majd, mint az eredeti. Átirányítás nélkül ebben az esetben a felhasználók a 404-es hibaoldalra kerülnének. Ez elkerülhető a 301-es átirányítás segítségével - a kapcsolódó útmutató az URL átirányítás című cikkben található.
Ha tömegesen importál termékeket, használja a Termékek → Termékek importálása menüpont alatt található "A termék URL-címének megváltoztatása terméknév alapján" opciót. A feltöltött fájl típusától függően különbözik a rendszer viselkedése:
- *.csv vagy *.xlsx fájlok: az átírányítás csak aktív Haladó SEO alkalmazás esetében működik.
Továbbá az alkalmazás beállításaiban is az URL átírányításnak aktívnak kell lennie. - *.xml fájlok: alapvetően az átírányítás csak aktív Haladó SEO alkalmazás esetében működik, ugyanakkor használhatja az
<ORIG_URL>
taget, amely az eredeti URL-címet tartalmazza.
Ebben az esetben a Haladó SEO-tól függetlenül kerül sorra az URL-átirányítás.
Lehetőség szerint javasoljuk, hogy az átállás kezdete előtt telepítse a Google Search Console-t az eredeti megoldáson, és folytassa a mérést a mi megoldásunkon. Az eszköz automatikusan figyelmeztetni fogja Önt a nem létező URL-ekre, amelyek az átállás során keletkezhettek, és az URL-ek átirányítására vonatkozó utasításokat követve utólag javíthatja azokat. |
URL-címek struktúrája
Válassza ki a Marketing → Alap SEO opcióban, milyen módon fogja a webáruház generálni az URL címeket. Akármelyik struktúrát választja, eredményként mindig szép URL címeket kap. (01. ábra)
01. ábra
Megjelenés
A webáruház kinézete jelentősen befolyásolja vásárlói első benyomását. Modern sablonjainknak köszönhetően, amelyek minden igényt kielégítően szerkeszthetők közvetlenül az admin felületen, egyedi és modern megjelenés hozható létre.
Minden webáruház admin felületén (beleértve a tesztoldalakat is) több sablon áll rendelkezésre. Az összes sablon mobiltelefon- és tablet-barát. A Webáruház sablon cikkben minden fontos részletet megtudhat a sablonokról.
A webáruházhoz használni kívánt sablont az adminisztrációs felület Megjelenés és tartalom → Sablonok kinézete menüpontjában választhatja ki. Ezt a bérleti időszak alatt bármikor megváltoztathatja.
A sablon beállítása után kiválaszthatja a Színeket, a Weboldal fejlécét, az Elemek elrendezését az oldalon vagy a Bannereket.
E-mailek
Abban az esetben, ha régi szolgáltatójánál a domainhez e-mail fiók is társul, két lehetősége van:
- Az e-mail fiók regisztrációját meghagyja a külső hostingon (domain szolgáltatójánál), és ezt követően a webáruházban csak beállítja ezt az e-mail címet mint hozzáférhetőséget a vevők rendeléseinek kezeléséhez.
- Az e-mail fiókot áthozza hozzánk a hostingra (a domain adminisztrációjában) és az üzeneteket megnyithatja a böngészőben a webáruház interfészén keresztül. Ebben az esetben újra létre kell hozni az e-mail fiókot a webáruház admin felületén: Beállítások → E-mailek → E-mail fiókok. Fiókja az adminisztrációs felületen való létrehozás után üres lesz, minden régi üzenetet vagy küldjön át ide, vagy töltse le és mentse el ezeket.
- A Shoptet részéről javasoljuk, hogy a számlázáshoz más e-mail fiókot válasszon, mint amit az admin felületen létrehozott. Ugyanígy nem jó megoldás, ha domain szolgáltatójánál van regisztrálva, mivel fennáll a kiesés veszélye.
Marketing
A Shopteten kiépített webáruháznak nagy mennyiségű marketing eszköz áll rendelkezésére a Marketing részben. Itt találja a vásárlóknak szánt hírlevelek, különböző kedvezmények és a SEO beállítását. Ezeket az eszközöket már a tesztelési üzemmódban is beállíthatja.
A beállítás ellenőrzése
A webáruház éles indítása és a domain átirányítása előtt javasoljuk az összes beállítás teljes körű leellenőrzését.
Domainre helyezés
Ha biztos lesz abban, hogy a webáruháza már indításra kész, elvégezhető az utolsó lépés. Ez a domainre való helyezés. A domain áthelyezését úgy a webáruház, mint a domain adminisztrációs felületén végezhető el.
Javaslatunk
Ha a Shoptetre való áttérésben még csak most gondolkodik, és néhány hétig eltart, amíg ténylegesen belekezd a dologba, állítsa be jelenlegi webáruházára a Google Search Console-t. Ennek köszönhetően lehetősége lesz a migráció közben felmerülő problémák okainak feltárására, például pozíció csökkenés, stb.
Szükséges, hogy a weboldalra néhány héttel a tényleges migráció előtt kerüljön fel, hogy az összegyűjtött adatok megfelelő statisztikai mintát képezzenek. Ahogy már az előzőekben említettük, a Shoptet webáruházak olyan eszközöket kínálnak, amelyekkel az ilyen fajta nehézségek kiküszöbölhetők. Ennek ellenére javasolt ezt az óvintézkedést megelőző céllal elvégezni.
Bővebben a Google Search Console működéséről a súgónkban vagy közvetlenül a Google súgóban olvashat.