A következő cikkben a termékek alapbeállításán kísérjük önt végig. A szövegben megmutatjuk, hogy mit talál az egyes könyvjelzőkben. Összetettebb beállításoknál lesz egy link, amely a Súgó kapcsolódó részletes utasításaira fogja átirányítani.
Termékek
A termékeket az admin felületen a Termékek → Termékek menüpontban találja. Itt táblázatba foglalva láthatja a termék árát, címkéit és láthatóságát. A táblázat jobb oszlopában a kék ikon használatával lehet terméket hozzáadni. A piros ikonnal a termék eltávolítása végezhető el.
Szűrő és tömeges szerkesztési funkció is a rendelkezésére áll. A tömeges szerkesztés segítségével tudja a megjelölt termékeket törölni, változtatni a láthatóságukon a webáruházban vagy hozzájuk rendelni címkéket.
Bármilyen információ a termékekről szintén tömegesen módosítható az export/import segítségével.
A felső szürke lécben van a kategóriák áttekintése. Hasonlóan működik, mint a szűrő, tehát megjelenítheti az adott kategóriában található termékeket.
A Termék hozzáadása gombbal vihet be új terméket. Ahhoz, hogy a termék helyesen jelenjen meg a webáruházban, a kezdő kategóriába kell besorolni. A termékek hozzáadása a termék importtal is megoldható.
Új kategória megadásához használja a Kategória hozzáadása gombot. Elég megadni a nevet és a pozíciót, ahol majd megjelenik.
Tetszőleges termék nevének mezejére kattintva megnyílik a termék részletes leírása.
A termékek manuális hozzáadásának folyamatát a következő videón mutatjuk be.
Általános adatok
Terméknév
Egyben ez a termék részletes leírását tartalmazó oldal neve is, ahogy ezt majd a vásárlók látni fogják a böngésző fülön. Így látja majd a böngésző is. Az egyik kulcsfontosságú elem, amelyet ha helyesen határozunk meg, növelhetjük a SEO-eredményt.
URL
A termék neve az URL címben. Ez is a SEO fontos eleme. Több az URL cím kinézetéről a Címek szerkezete (URL) cikkben. Ha megváltoztatja az URL címet, a vásárlóknak, akiknek megvolt ez a link (pl. az ön PPC reklámjából), a 404-es oldal jelenik meg hibaüzenettel. Javasoljuk ilyen esetekben használni a Címek (URL) átirányítása funkciót.
Több információ a SEO nevekről é az URL címekről az Alap SEO cikkben található.
Rövid leírás
Rövid ismertetés, amely általában 1-2 mondatot tartalmaz. Előhívható a termék részletezésében vagy a kategória listában, beállítása a Beállítások → Termékek → Termékek megjelenítése fül alatt a Kategóriák szerinti szűrés és a Termék részleteinek megjelenítése szekcióban hozzáférhető.
Részletes leírás
A termék leírása, rendszerint a webáruházban a termékrészletezésben jelenik meg a termék alatti Leírás címszó alatt.
Képgaléria és 360°-os képgaléria.
Ebben a szekcióban tölthet fel fényképeket a termékekhez. További információk a Képgaléria és a 360°-os képgaléria című cikkekben.
Címkék
Itt lehet címkéket hozzárendelni a termékekhez és beállítani azok érvényességét. További információkat az Címkék című cikkben talál.
Kiegészítő információk
Beszállító: Ez a mező csak belső célokra és az admin felületen való szűrésre szolgál, a termék beszállítóját jelöli. Az ügyfelek számára nem jelenik meg.
Márka: a márka neve megjeleníthető a kategóriák listájában vagy a termék részletezésében. Ez a beállítás a termékkeresők számára is fontos. A Google vásárlásokhoz ez az egyik kulcsfontosságú termékazonosító.
Garancia: a jótállási idő hossza. Az információk az árukeresőkbe is elküldésre kerülnek.
Tétel típusa: válassza ki, hogy új termékről van-e szó, termékszettről, bizonyos termékről vagy szolgáltatásról. Ez az információ az árukeresőkbe is elküldésre kerül.
Láthatóság: a termék láthatósága. Szintén beállítható az árak elrejtése is (Beállítások → Termékek → Termékek Megjelenítése).
- Ugrás a termékhez
- Termék elrejtése
- Vásárlás tiltása
- Megjelenítés csak a regisztráltaknak
- Vásárlás tiltása nem regisztrált ügyfeleknek
- Ne jelenítse meg a webáruház navigációjában
Belső megjegyzés: kizárólag belső célokra szolgál. Átíródik a termékek exportjába és importálható. A webáruházban és a megrendeléseken a vásárlók számára rejtve marad.
Árlista
Ebben a könyvjelzőben fent válassza ki, hogy több változatú termékről van-e szó. Ha a termék több változatban kapható, ezen könyvjelző minden értékét közvetlenül a változat részletezésében adja meg. A részletezés a változat nevére kattintva nyitható meg.
Hogyan adhatók meg a webáruházban a termékvariációk, a Változatok sablonjai című cikkben olvasható.
Ár
- Ár: a termék eladási ára.
- Standard ár: magasabbnak kellene lennie, mint az eladási árnak. Ezen ár alapján lehet megjeleníteni százalékban az árengedményt (mennyit takarít meg a vásárló az eredeti árral összehasonlítva). A megjelenítés Beállítások → Termékek → Termékek megjelenítése oldalon állítható be.
- EU-s szabályozás alapján a mezőnek azt az árat kell tartalmaznia, amelyen a terméket az előző 30 napban értékesítették. Ez tehát nem lehet a gyártó által ajánlott ár vagy a piacon szokásos ár, hanem az előző időszakban érvényes árat kell itt szerepeltetni.
- Beszerzési ár: Kizárólag az ön információja, a vásárlók nem látják.
- Ha ezt kitölti, a statisztikában kiszámításra kerül a nyereségi árrés. Ha a bruttó árakat adja meg, akkor a beszerzési árakat is így kell megadni. A termékrészletben az áfa kiválasztása minden ártípusra érvényes.
- A termékszettek esetében a beszerzési ár automatikusan hozzáadásra kerül. Ez az ár a szettben szereplő egyes termékek beszerzési árainak összege. Az automatikusan kitöltött érték manuálisan felülírható.
- Akciós ár: a megadott időtartamra az eladási ár helyett jelenik meg. További információk a Termékek akciós árai című cikkben találhatók.
- Haszonkulcs: árrés százalékban kifejezve. Így számolható ki:x=(fogyasztói ár-beszerzési ár) és x=(árrés)/fogyasztói ár*100
- ÁFA: kiválaszthatja, hogy a termék ára Áfa-val - és milyen étékkel - vagy anélkül jelenjen meg. További információk az Adók című cikkben.
- Pénznem: a megjelenített ár pénznemét választhatja ki. További információk az Pénznemek című cikkben.
Mértékegység
Bővebb információk a mértékegységekről és felhasználási lehetőségeikről az Egységárak cikkben olvashatók.
További árlisták
További árlistákat akkor lehet megadni, ha aktiválva van a Nagykereskedelem alkalmazás.
Kedvezmények
Ebben a szekcióban a termékre vonatkozó kedvezményeket lehet beállítani. Bővebb információkat az egyes kedvezményekről a Kedvezménykuponok, Hűségkedvezmények, Kedvezmény a vásárlás értéke alapján és Kedvezmény darabszám alapján cikkekben talál.
A szállítással kapcsolatos beállítások a Fizetés és szállítás cikkben olvashatók.
Raktár
Ezen a könyvjelzőn tekintheti meg a raktárkészletet a termékek szintjén. Több változat esetén ezeket a változat részletezésében találja a Raktár menüpontban.
A raktárak kezelésével kapcsolatos lehetőségek maximális kihasználásához szükség van a Raktárkészlet-gazdálkodás kiegészítőre. Az ezzel kapcsolatos részletes információk a Raktár beállítása és a Raktári igények cikkben találhatók.
Kategóriák
Ebben a könyvjelzőben láthatja, hogy az ön terméke milyen alapértelmezett kategóriában található. Hasonló fastruktúraként látja azt is, hogy milyen más kategóriákban van még a termék elhelyezve. Mindkét feltüntetett információt itt módosíthatja. Bővebb információk a kategóriákról a Termékkategóriák és a Kategória megjelenítése az termék részletezésében cikkekben.
Paraméterek
Leíró paraméterek
A termék paraméterei, amelyeket meg szeretne jeleníteni a vásárlók előtt a termék jobb ismertetése céljából. Nem szűrőként funkcionál.
Ha a leíráshoz szakkifejezéseket vagy idegen szavakat használ (pl. az elektronikai cikkeknél vagy speciális termékeknél), beszúrhat egy magyarázatot is, ami a vevők előtt kérdőjel formájában jelenik meg a termék neve után. Ha a vásárló rámozgatja az egéret, megjelenik a magyarázatot tartalmazó mező.
Szűrési paraméterek
Segítségükkel a vásárlók jobban tudnak keresni a webáruház termékei között. További információk a Paraméterszűrők és pótdíjak című cikkben.
A paraméterek további beállításait és sorrendjüket a Beállítások → Termékek → Paraméterek és címkék menüpontban, a Paraméterek fül alatt találja.
Felárparaméterek
a felárparaméterek lehetővé teszik az ügyfelek számára, hogy a termékeit igényeiknek megfelelően testre szabják. Használhatók upsellingre is (pl. kiterjesztett garancia, ajándékcsomagolás vagy egyéb szolgáltatások hozzáadása). További információ a Felárparaméterek című cikkben található.
Kapcsolódó
Ebben a menüpontban adhatók meg az adott termékhez kapcsolódó dolgok. Lehetnek ezek más termékek is - ezzel bővebben a Kapcsolódó és hasonló termékek cikkben foglalkozunk.
A termékekhez fájlok is feltölthetők. Ez akkor hasznos, ha a termékhez útmutatót kíván hozzárendelni (pl. *.pdf). Videó is feltölthető (pl. *.mp4).
Az utolsó szekcióban egy videóra hivatkozhat. Csak a YouTube videókra lehet hivatkozni (Vimeo és más platformok nem támogatottak).
Itt adhat hozzá ajándékot is az ügyfeleinek, amely csak az adott termékhez fog kapcsolódni.
Haladó
Általános beállítás
- Kiegészítés a terméknévhez: A kiegészítő a termék neve után jelenik meg a webáruházban és átkerül az Árukereső webhelybe. Az egyes ajándékok bekerülnek az Árukereső oldalra irányuló feedekbe. Bővebb információk az Ajándékok a megrendeléshez című cikkben található.
- Terméknév az XML feedben: Ha a mező ki van töltve, az árukeresőkbe automatikusan ez a név lesz elküldve a webáruházban megjelenő név helyett. A több változatban hozzáférhető termékeknél a variációk is betöltődnek. A hagyományos feedekbe ezt a márka írja be #NAME#. Átíródik a márkákba is #PRODUCT# és #PRODUCTNAME#. További információk az XML feedek című cikkben.
- A következő két mezőben a „title” tagek és a „description” állíthatók be. További információk az Alap SEO című cikkben.
- Külső ID: Ez a jel, illetve annak értéke segít párosítani a változatokat a konkrét termékkel az automatikus termék importálásnál. Használatával mellőzhető az összes többi változat megadása az *.xml fájlban . A mező 0-9 számjelet és A-Z betűjelet tartalmazhat. Az automatikus importoknál ez nem lelhető fel, mindig akkor frissül, ha ebben a mezőben valamilyen érték található. A Shoptetből történő XML exportoknál sem található meg.
- Engedélyezni az online fizetéseket: az ilyen termék megrendelésénél megengedett az online fizetés.
- Felnőtt: Jelölje meg azokat a termékeket, amelyek csak felnőtteknek szólnak - tipikus példa erre az erotikus áru. A termék-összehasonlítók feedjeibe bekerül a megfelelő megjelölés.
- Szokatlan szállítás: Ha bejelöli ezt a mezőt, a termék (és változatai) mint atipikus lesz megjelölve. Ezt akkor tudja kihasználni, amikor a termék atipikus méretű vagy tömegű, és szeretne speciális szállítási módot megadni hozzá. Ha ez aktiválva van és a kosárban megjelenik ez a termék, a kosárban csak az a szállító lesz megjelölve, aki az atipikus termékek szállítását bonyolítja le. További információkat a Szállítás és fizetés fejezetben talál.
- Szokatlan fizetés Ha bejelöli ezt a mezőt, a termék (és változatai) mint atipikus lesz megjelölve. Ezt az opciót akkor tudja kihasználni, ha a termékhez speciális fizetési módszert kíván hozzárendelni, pl. ha nem ismert a végső ár a súly vagy a fordított adózás, stb. miatt. Ha ez aktiválva van és a kosárban megjelenik ez a termék, a kosárban csak az a fizetési módszer jelenik meg, amely az atipikus termékek fizetési módjához lett elrendelve. További információkat a Szállítás és fizetés fejezetben talál.
Szokatlan szállítás
A szokatlannak jelölt szállító megjelenik a kosárban szállítási lehetőségként akkor is, ha a kosár tartalmaz normál (nem szokatlan) termékeket is. Emiatt akkor érdemes használni, ha biztos benne, hogy a vásárlói nem fogják ezt a szállítási lehetőséget választani a normál termékek esteében (például azért, mert a szokatlan szállítóval többe kerülne a szállítás).
Egyes termékeknek "saját", csak rájuk vonatkozó szállítót ehelyett beállíthat súly alapján.
Amennyiben a cseh piacra is forgalmaz, az alábbiakat érdekesnek találhatja.
Zboží.cz beállítás
Ha Csehországra is értékesít, a következőket érdekesnek találhatja.
- Maximális CPC: A legmagasabb ár a termék részletezésében való átkattintásért CZK-ban. Ha beállítja az átkattintás legmagasabb árát, amelyet hajlandó kifizetni az adott tételért a részletezésben, a Zboží.cz kiszámítja az átkattintás árát, amely szükséges az adott pozíció megőrzéséhez (second-price). Ha a vásárló a kínálatot a legolcsóbbtól rangsorolásban használja, csak az árjegyzéki ár számítódik fel.
- Maximális CPC (kereső): A maximális kattintásonkénti költség a teljes szövegű keresési eredményekben (besorolás nélküli ajánlatok) CZK-ban. Ha beállítja a maximális kattintásonkénti költségajánlatot, amelyet hajlandó kifizetni az adott tételért a részletezésben, a Zboží.cz kiszámítja az átkattintás árát, amely szükséges az adott pozíció megőrzéséhez (second-price). Ha a vásárló a kínálatot a legolcsóbbtól rangsorolásban használja, csak az árjegyzéki ár számítódik fel.
- Megjelenítés nélkül: A maximális kattintásonkénti költség a teljes szövegű keresési eredményekben (besorolás nélküli ajánlatok) CZK-ban. Ha beállítja a maximális kattintásonkénti költségajánlatot, amelyet hajlandó kifizetni az adott tételért a részletezésben, a Zboží.cz kiszámítja az átkattintás árát, amely szükséges az adott pozíció megőrzéséhez (second-price). Ha a vásárló a kínálatot a legolcsóbbtól rangsorolásban használja, csak az árjegyzéki ár számítódik fel.