Termékek

A következő cikkben a termékek alapbeállításán vezetjük végig. A cikkben megmutatjuk, hogy mit talál az egyes könyvjelzőkben a termék részletében. A bonyolultabb beállításoknál a Támogatásra

irányító hivatkozás lesz segítségére.

Termékek

A termékeket az admin felületen a Termékek → Termékek menüpontban találja. Itt táblázatba foglalva láthatja a termék árát, címkéit és láthatóságát. A táblázat jobb oszlopában a kék ikon használatával lehet terméket hozzáadni. A piros x ikonnal a termék eltávolítása végezhető el.

Szűrő és tömeges szerkesztési funkció is a rendelkezésére áll. A tömeges szerkesztés segítségével tudja a megjelölt termékeket törölni, változtatni a láthatóságukon a webáruházban vagy hozzájuk rendelni címkéket.

A termékekkel kapcsolatos információk tömegesen is módosíthatók az export/import segítségével.

A felső szürke sávban áttekintést kap a kategóriákról. Szűrőként működik, megtekintheti az adott kategóriába tartozó termékeket.

Új termék hozzáadásához használja a Termék hozzáadása gombot. Ahhoz, hogy a termék helyesen jelenjen meg a webáruházban, alapértelmezett kategóriába kell besorolni. A termékek hozzáadása a termék importtal is megoldható.

Új kategória megadásához használja a Kategória hozzáadása gombot. Csak írja be a nevet, és válassza ki a helyet, ahol megjelenik.

Miután rákattintott a termék nevét tartalmazó sorra, nyissa meg a termék részleteit.

A termékek manuális hozzáadásának folyamatát a következő videón mutatjuk be. 

Általános adatok

Terméknév

Egyben ez a termék részletes leírását tartalmazó oldal neve is, mivel az ügyfelek ezt fogják látni a böngésző lapján. A keresőmotorokba is így fogják látni. Az egyik kulcsfontosságú elem, amelyet ha helyesen határozunk meg, növelhetjük a SEO-eredményt.

URL

A termék neve az URL címben. Ez is a SEO fontos eleme. Bővebben az URL cím kinézetéről az

URL címek struktúrája cikkben olvashat. Ha megváltoztatja az URL címet, a vásárlóknak, akiknek megvolt ez a link (pl. a PPC reklámjából), a 404-es oldal jelenik meg hibaüzenettel. Javasoljuk ilyen esetekben használja a Címek (URL) átirányítása funkciót.

Részletes információ a SEO nevekről és az URL címekről az Alap SEO cikkben található.

Rövid leírás

Rövid leírás, amely általában 1-2 mondatot tartalmaz. Megtekintheti a termékleírásban vagy a kategória listában a Beállítások → Termékek → Termékek megjelenítése fül alatt a Kategóriák szerinti szűrés és a Termék részleteinek megjelenítése részben.

Részletes leírás

A termék leírása, általában a webáruházban a termékrészletezésben jelenik meg a termék alatti Leírás címszó alatt.

Képgaléria és 360°-os képgaléria.

Ebben a szekcióban tölthet fel fényképeket a termékekhez. További információk a Képgaléria és a 360°-os képgaléria című cikkekben.

Címkék

Itt lehet címkéket hozzárendelni a termékekhez és beállítani azok érvényességét. További információkat az Címkék című cikkben talál.

További információ

Beszállító: Ez a mező csak belső célokra és az admin felületen való szűrésre szolgál, a termék beszállítóját jelöli. Az ügyfelek számára nem jelenik meg.

Márka: a márka neve megjeleníthető a kategóriák listájában vagy a termék részletében. Ez a beállítás a termékkeresők számára is fontos. A Google vásárlásokhoz ez az egyik kulcsfontosságú termékazonosító; a Heureka esetében a kiterjesztett hírfolyamban generálódik a termék neve előtt. Bővebb információt a Márkák bejegyzésünkben talál.

Garancia: a jótállási idő hossza. Az információk az árukeresőkbe is elküldésre kerülnek.

Tétel típusa: válassza ki, hogy új termékről van-e szó, termékszettről, bizonyos termékről vagy szolgáltatásról. Ez az információ az árukeresőkbe is elküldésre kerül.

Láthatóság: a termék láthatósága. Szintén beállítható az árak elrejtése is (Beállítások → Termékek → Termékek Megjelenítése).

  • Ugrás a termékhez
  • Termék elrejtése
  • Vásárlás tiltása
  • Megjelenítés csak a regisztráltaknak
  • Vásárlás tiltása nem regisztrált ügyfeleknek
  • Ne jelenítse meg a webáruház navigációjában

Belső megjegyzés: kizárólag belső célokra szolgál. Átíródik a termékek exportjába és importálható. A webáruházban és a megrendeléseken a vásárlók számára rejtve marad.

Árlista

Ebben a könyvjelzőben fent válassza ki, hogy több változatú termékről van-e szó. Ha a termék több változatban kapható, ezen könyvjelző minden értékét közvetlenül a változat részletében adja meg. A részletezés a változat nevére kattintva nyitható meg.

A Változatok sablonjai című cikkben megtalálja, hogyan adhatók meg  termékváltozatok a webáruházban.

Ár

  • Ár: a termék eladási ára.
  • Standard ár: magasabbnak kellene lennie, mint az eladási árnak. Ezzel a beállítással a százalékos kedvezmény megjelenítésére van lehetőség. (mennyit takarít meg a vásárló az eredeti árral összehasonlítva). A megjelenítés Beállítások → Termékek → Termékek megjelenítése oldalon állítható be.
    • EU-s szabályozás alapján a mezőnek azt az árat kell tartalmaznia, amelyen a terméket az előző 30 napban értékesítették. Ez tehát nem lehet a gyártó által ajánlott ár vagy a normál árat, hanem az előző időszakban érvényes árat kell itt szerepeltetni.
  • Beszerzési ár: kizárólag belső információ, nem jelenik meg az ügyfelek számára.
      • Ha ezt kitölti, a statisztikában kiszámításra kerül a nyereségi árrés. Ha a bruttó árakat adja meg, akkor a beszerzési árakat is így kell megadni. A termékrészletben az áfa kiválasztása minden ártípusra érvényes.
      • A termékszettek esetében a beszerzési ár automatikusan hozzáadásra kerül. Ez az ár a szettben szereplő egyes termékek beszerzési árainak összege. Az automatikusan kitöltött érték manuálisan felülírható.
  • Akciós ár: a megadott időtartamra az eladási ár helyett jelenik meg. További információk a Akciós termékek című cikkben találhatók.
  • ÁFA: kiválaszthatja, hogy a termék ára Áfa-val - és milyen étékkel - vagy anélkül jelenjen meg. További információk az Adók című cikkben.
  • Pénznem: a megjelenített ár pénznemét választhatja ki. További információk az Pénznemek című cikkben.
  • Ár együttható: A termék árát úgy számítják ki, hogy megszorozzák az alapárat ezzel az együtthatóval. 
    • Ha azt szeretné, hogy az ár ugyanaz maradjon, mint az ’Ár’-ban megadott érték, akkor kérjük, állítsa az együtthatót 1-re.
    • Az ár együttható csak az árat érinti, a kedvezményes árat nem befolyásolja.
    • Az együttható átváltás csak a vásárlók webáruházában jelenik meg. Az admin felületen az Ár mezőben szereplő értéknek megfelelő ár jelenik meg.
  • Haszonkulcs: árrés százalékban kifejezve. Így számolható ki: x=(fogyasztói ár-beszerzési ár) és x=(árrés)/fogyasztói ár*100
  • Termékkód: a termék vagy változat egyedi azonosítója. A kód nem módosítható, ha a termékekkel vagy változatokkal kapcsolatban fennálló készletigények vannak .Termékváltozatok esetén a változat kódját az Árlista fülön találja, miután a Fő adatok fülön a változatrészletet megnyitotta.
  • Mértékegység: információk az ügyfelek számára, a termékek csomagolásának módja, jelzi, hogy a csomag hány egységet tartalmaz. Bővebb információkat a a mértékegységekről és felhasználási lehetőségeikről a Mértékegységek cikkben talál.
  • Súly: a termék súlya. Befolyásolhatja szállítást és újrahasznosítás díjak elérhetőségét. Kilogrammban kell megadni, tizedesjegyekkel adja meg a grammban kifejezett tömeget (pl. 0,05).

További árlisták

További árlistákat akkor lehet megadni, ha aktiválva van a Nagykereskedelem alkalmazás.

Kedvezmények

Ebben a szekcióban a termékre vonatkozó kedvezményeket lehet beállítani. Bővebb információkat az egyes kedvezményekről a Kedvezménykuponok, Hűségkedvezmények, Kedvezmény a vásárlás értéke alapján és Kedvezmény darabszám alapján cikkekben talál.

A szállítással kapcsolatos beállítások a Fizetés és szállítás cikkben olvashatók.

Raktár

Ezen a könyvjelzőn tekintheti meg a raktárkészletet a termékek szintjén. Több változat esetén ezeket a változat részletében találja a Raktár menüpontban.

A raktárak kezelésével kapcsolatos lehetőségek maximális kihasználásához szükség van a Raktárkészlet-gazdálkodás alkalmazásra. Az ezzel kapcsolatos részletes információk a Raktár beállítása és a Raktári igények cikkben találhatók.

Logisztika

Ezen a lapon a termék szállításával kapcsolatos paramétereket állíthatja be. A termék súlya mellett lehetősége van a termék szállítási csomagjának szélességét, magasságát és hosszát is beállítani. A Térfogat mezőt automatikusan kiszámítja a megadott méretekből, és csak tájékoztató jellegű.

Kategóriák

Ebben a könyvjelzőben láthatja, hogy terméke milyen alapértelmezett kategóriában található. Hasonló fastruktúraként látja azt is, hogy milyen más kategóriákban van még a termék elhelyezve. Mindkét feltüntetett információt itt módosíthatja. Bővebb információk a kategóriákról a Termékkategóriák és a Kategória megjelenítése az termék részletezésében cikkekben.

Paraméterek

Leíró paraméterek

A termék paraméterei, amelyeket meg szeretne jeleníteni a vásárlók előtt a termék jobb ismertetése céljából. Nem szűrőként funkcionál.

Ha a leíráshoz szakkifejezéseket vagy idegen szavakat használ (pl. az elektronikai cikkeknél vagy speciális termékeknél), beszúrhat egy magyarázatot is, ami a vevők előtt kérdőjel formájában jelenik meg a termék neve után. Ha a vásárló rámozgatja az egért, megjelenik a magyarázatot tartalmazó mező.

Szűrési paraméterek

Segítségükkel a vásárlók jobban tudnak keresni a webáruház termékei között. További információ a Paraméterszűrők és pótdíjak című cikkben található.

A paraméterek további beállításait és sorrendjüket a Beállítások → Termékek → Paraméterek és címkék menüpontban, a Paraméterek fül alatt találja.

Felárparaméterek

A felárparaméterek lehetővé teszik az ügyfelek számára, hogy a termékeit igényeiknek megfelelően testre szabják. Használhatók upsellingre is (pl. kiterjesztett garancia, ajándékcsomagolás vagy egyéb szolgáltatások hozzáadása). További információ a Felárparaméterek cikkben található.

Kapcsolódó

Ebben a menüpontban adhatók meg az adott termékhez kapcsolódó dolgok. Lehetnek ezek más termékek is - ezzel bővebben a Kapcsolódó és hasonló termékek cikkben foglalkozunk.

A termékekhez fájlok is feltölthetők. Ez akkor hasznos, ha a termékhez útmutatót kíván hozzárendelni (pl. PDF). Videó is feltölthető (pl. MP4).

Az utolsó részben linkelhet egy videót. Csak a YouTube videókra lehet hivatkozni (Vimeo és más platformok nem támogatottak).

Itt adhat hozzá ajándékokat a megrendeléshez és a termékekhez is az ügyfeleinek, amelyek csak az adott termékhez fog kapcsolódni.

Haladó

Általános beállítások

  • Kiegészítés a terméknévhez: A kiegészítés a termék neve után jelenik meg a webáruházban és átkerül az Árukereső webhelybe. Az egyes ajándékok bekerülnek az Árukereső oldalra irányuló feedekbe. Bővebb információk az Ajándékok a megrendeléshez és a termékekhez című cikkben található. (a kiegészítés a termék neve után megjelenik az e-shopban és átkerül a Zboží.cz oldalra.Az egyéni ajándékok átkerülnek a Heureka.cz és a Zboží.cz hírfolyamába. -  CSEH)
  • Terméknév az XML feedben: Ha a mező ki van töltve, az árukeresőkbe automatikusan ez a név lesz elküldve a webáruházban megjelenő név helyett. A több változatban hozzáférhető termékeknél a változatok is betöltődnek. A hagyományos feedekbe ezt a márka írja be #NAME#. Átíródik a márkákba is #PRODUCT# és #PRODUCTNAME#. További információk az XML feedek című cikkben.
  • A következő két mezőben a „title” tagek és a „description” állíthatók be. További információk az Alap SEO című cikkben.
  • Külső ID: Ez a jel, illetve annak értéke segít párosítani a változatokat a konkrét termékkel az automatikus termék importálásnál. Használatával mellőzhető az összes többi változat megadása az XML fájlban . A mező 0-9 számjelet és A-Z betűjelet tartalmazhat. Az automatikus importoknál ez nem lelhető fel, mindig akkor frissül, ha ebben a mezőben valamilyen érték található. A Shoptetből történő XML exportoknál sem található meg.
  • Engedélyezni az online fizetéseket: az ilyen termék megrendelésénél megengedett az online fizetés.
  • Felnőtt: Jelölje meg azokat a termékeket, amelyek csak felnőtteknek szólnak - tipikus példa erre az erotikus áru. A termék-összehasonlítók feedjeibe bekerül a megfelelő megjelölés.
  • Szokatlan szállítás: Ha bejelöli ezt a mezőt, a termék (és változatai) mint atipikus lesz megjelölve. Ezt akkor tudja kihasználni, amikor a termék atipikus méretű vagy tömegű, és szeretne speciális szállítási módot megadni hozzá. Ha aktiválva van és a kosárban ez a termék található, akkor csak az atipikus termékek szállítására megjelölt szállító jelenik meg a kosárban. További információkat a Szállítás és fizetés fejezetben talál.
  • Szokatlan fizetés Ha bejelöli ezt a mezőt, a termék (és változatai) mint atipikus lesz megjelölve. Ezt az opciót akkor tudja kihasználni, ha a termékhez speciális fizetési módszert kíván hozzárendelni, pl. ha nem ismert a végső ár a súly vagy a fordított adózás, stb. miatt. Ha aktiválva van, és a kosár ezt a terméket tartalmazza, csak az atipikus termékek fizetésére megjelölt fizetési mód jelenik meg a kosárban. További információkat a Szállítás és fizetés fejezetben talál.

Szokatlan szállítás

A szokatlannak jelölt szállító megjelenik a kosárban szállítási lehetőségként akkor is, ha a kosár tartalmaz normál (nem szokatlan) termékeket is. Emiatt akkor érdemes használni, ha biztos benne, hogy a vásárlói nem fogják ezt a szállítási lehetőséget választani a normál termékek estében (például azért, mert a szokatlan szállítóval többe kerülne a szállítás). 
Egyes termékeknek "saját", csak rájuk vonatkozó szállítót ehelyett beállíthat súly alapján. (NICS KÜLÖN KIEMELVE  A CSEH RÉSZBEN)

Amennyiben a cseh piacra is forgalmaz, az alábbiakat érdekesnek találhatja.

Zboží.cz beállítás

Ha Csehországra is értékesít, a következőket érdekesnek találhatja.

  • Maximális CPC: A legmagasabb ár a termék részletezésében való átkattintásért CZK-ban. 
    Ha részletesen beállítja a maximális kattintásonkénti árat, amelyet hajlandó fizetni az árucikkért, a Zboží.cz kiszámítja az adott pozíció megtartásához szükséges kattintás árát (második ár).Ha a vásárló a legolcsóbb ajánlatból veszi igénybe a megrendelést, csak az árjegyzéki ár kerül felszámításra.
  • Maximális CPC (keresés): A maximális kattintásonkénti költség a teljes szövegű keresési eredményekben (besorolás nélküli ajánlatok) CZK-ban. Ha a teljes szövegben beállítja a maximális kattintásonkénti árat, amelyet hajlandó fizetni az adott tételért, a Zboží.cz kiszámítja az adott pozíció megtartásához szükséges kattintás árát (második ár).Ha a vásárló a legolcsóbb ajánlatból veszi igénybe a megrendelést, csak a listaár kerül felszámításra.
  • Megjelenítés nélkül: ha be van jelölve, a terméket nem kínáljuk a Zboží.cz-n. Egy 0 értékű LÁTHATÓSÁG címke kerül elküldésre a feednek.