A következő cikkben a termékek alapbeállításán vezetjük végig. A cikkben megmutatjuk, hogy mit talál az egyes könyvjelzőkben a termék részletében. A bonyolultabb beállításoknál a Támogatásra
irányító hivatkozás lesz segítségére.
A termékeket az admin felületen a Termékek → Termékek menüpontban találja. Itt táblázatba foglalva láthatja a termék árát, címkéit és láthatóságát. A táblázat jobb oszlopában a kék ikon használatával lehet terméket hozzáadni. A piros x ikonnal a termék eltávolítása végezhető el.
Szűrő és tömeges szerkesztési funkció is a rendelkezésére áll. A tömeges szerkesztés segítségével tudja a megjelölt termékeket törölni, változtatni a láthatóságukon a webáruházban vagy hozzájuk rendelni címkéket.
A termékekkel kapcsolatos információk tömegesen is módosíthatók az export/import segítségével.
A felső szürke sávban áttekintést kap a kategóriákról. Szűrőként működik, megtekintheti az adott kategóriába tartozó termékeket.
Új termék hozzáadásához használja a Termék hozzáadása gombot. Ahhoz, hogy a termék helyesen jelenjen meg a webáruházban, alapértelmezett kategóriába kell besorolni. A termékek hozzáadása a termék importtal is megoldható.
Új kategória megadásához használja a Kategória hozzáadása gombot. Csak írja be a nevet, és válassza ki a helyet, ahol megjelenik.
Miután rákattintott a termék nevét tartalmazó sorra, nyissa meg a termék részleteit.
A termékek manuális hozzáadásának folyamatát a következő videón mutatjuk be.
Egyben ez a termék részletes leírását tartalmazó oldal neve is, mivel az ügyfelek ezt fogják látni a böngésző lapján. A keresőmotorokba is így fogják látni. Az egyik kulcsfontosságú elem, amelyet ha helyesen határozunk meg, növelhetjük a SEO-eredményt.
A termék neve az URL címben. Ez is a SEO fontos eleme. Bővebben az URL cím kinézetéről az
URL címek struktúrája cikkben olvashat. Ha megváltoztatja az URL címet, a vásárlóknak, akiknek megvolt ez a link (pl. a PPC reklámjából), a 404-es oldal jelenik meg hibaüzenettel. Javasoljuk ilyen esetekben használja a Címek (URL) átirányítása funkciót.
Részletes információ a SEO nevekről és az URL címekről az Alap SEO cikkben található.
Rövid leírás, amely általában 1-2 mondatot tartalmaz. Megtekintheti a termékleírásban vagy a kategória listában a Beállítások → Termékek → Termékek megjelenítése fül alatt a Kategóriák szerinti szűrés és a Termék részleteinek megjelenítése részben.
A termék leírása, általában a webáruházban a termékrészletezésben jelenik meg a termék alatti Leírás címszó alatt.
Ebben a szekcióban tölthet fel fényképeket a termékekhez. További információk a Képgaléria és a 360°-os képgaléria című cikkekben.
Itt lehet címkéket hozzárendelni a termékekhez és beállítani azok érvényességét. További információkat az Címkék című cikkben talál.
Beszállító: Ez a mező csak belső célokra és az admin felületen való szűrésre szolgál, a termék beszállítóját jelöli. Az ügyfelek számára nem jelenik meg.
Márka: a márka neve megjeleníthető a kategóriák listájában vagy a termék részletében. Ez a beállítás a termékkeresők számára is fontos. A Google vásárlásokhoz ez az egyik kulcsfontosságú termékazonosító; a Heureka esetében a kiterjesztett hírfolyamban generálódik a termék neve előtt. Bővebb információt a Márkák bejegyzésünkben talál.
Garancia: a jótállási idő hossza. Az információk az árukeresőkbe is elküldésre kerülnek.
Tétel típusa: válassza ki, hogy új termékről van-e szó, termékszettről, bizonyos termékről vagy szolgáltatásról. Ez az információ az árukeresőkbe is elküldésre kerül.
Láthatóság: a termék láthatósága. Szintén beállítható az árak elrejtése is (Beállítások → Termékek → Termékek Megjelenítése).
Belső megjegyzés: kizárólag belső célokra szolgál. Átíródik a termékek exportjába és importálható. A webáruházban és a megrendeléseken a vásárlók számára rejtve marad.
Ebben a könyvjelzőben fent válassza ki, hogy több változatú termékről van-e szó. Ha a termék több változatban kapható, ezen könyvjelző minden értékét közvetlenül a változat részletében adja meg. A részletezés a változat nevére kattintva nyitható meg.
A Változatok sablonjai című cikkben megtalálja, hogyan adhatók meg termékváltozatok a webáruházban.
További árlistákat akkor lehet megadni, ha aktiválva van a Nagykereskedelem alkalmazás.
Ebben a szekcióban a termékre vonatkozó kedvezményeket lehet beállítani. Bővebb információkat az egyes kedvezményekről a Kedvezménykuponok, Hűségkedvezmények, Kedvezmény a vásárlás értéke alapján és Kedvezmény darabszám alapján cikkekben talál.
A szállítással kapcsolatos beállítások a Fizetés és szállítás cikkben olvashatók.
Ezen a könyvjelzőn tekintheti meg a raktárkészletet a termékek szintjén. Több változat esetén ezeket a változat részletében találja a Raktár menüpontban.
A raktárak kezelésével kapcsolatos lehetőségek maximális kihasználásához szükség van a Raktárkészlet-gazdálkodás alkalmazásra. Az ezzel kapcsolatos részletes információk a Raktár beállítása és a Raktári igények cikkben találhatók.
Ezen a lapon a termék szállításával kapcsolatos paramétereket állíthatja be. A termék súlya mellett lehetősége van a termék szállítási csomagjának szélességét, magasságát és hosszát is beállítani. A Térfogat mezőt automatikusan kiszámítja a megadott méretekből, és csak tájékoztató jellegű.
Ebben a könyvjelzőben láthatja, hogy terméke milyen alapértelmezett kategóriában található. Hasonló fastruktúraként látja azt is, hogy milyen más kategóriákban van még a termék elhelyezve. Mindkét feltüntetett információt itt módosíthatja. Bővebb információk a kategóriákról a Termékkategóriák és a Kategória megjelenítése az termék részletezésében cikkekben.
A termék paraméterei, amelyeket meg szeretne jeleníteni a vásárlók előtt a termék jobb ismertetése céljából. Nem szűrőként funkcionál.
Ha a leíráshoz szakkifejezéseket vagy idegen szavakat használ (pl. az elektronikai cikkeknél vagy speciális termékeknél), beszúrhat egy magyarázatot is, ami a vevők előtt kérdőjel formájában jelenik meg a termék neve után. Ha a vásárló rámozgatja az egért, megjelenik a magyarázatot tartalmazó mező.
Segítségükkel a vásárlók jobban tudnak keresni a webáruház termékei között. További információ a Paraméterszűrők és pótdíjak című cikkben található.
A paraméterek további beállításait és sorrendjüket a Beállítások → Termékek → Paraméterek és címkék menüpontban, a Paraméterek fül alatt találja.
A felárparaméterek lehetővé teszik az ügyfelek számára, hogy a termékeit igényeiknek megfelelően testre szabják. Használhatók upsellingre is (pl. kiterjesztett garancia, ajándékcsomagolás vagy egyéb szolgáltatások hozzáadása). További információ a Felárparaméterek cikkben található.
Ebben a menüpontban adhatók meg az adott termékhez kapcsolódó dolgok. Lehetnek ezek más termékek is - ezzel bővebben a Kapcsolódó és hasonló termékek cikkben foglalkozunk.
A termékekhez fájlok is feltölthetők. Ez akkor hasznos, ha a termékhez útmutatót kíván hozzárendelni (pl. PDF). Videó is feltölthető (pl. MP4).
Az utolsó részben linkelhet egy videót. Csak a YouTube videókra lehet hivatkozni (Vimeo és más platformok nem támogatottak).
Itt adhat hozzá ajándékokat a megrendeléshez és a termékekhez is az ügyfeleinek, amelyek csak az adott termékhez fog kapcsolódni.
A szokatlannak jelölt szállító megjelenik a kosárban szállítási lehetőségként akkor is, ha a kosár tartalmaz normál (nem szokatlan) termékeket is. Emiatt akkor érdemes használni, ha biztos benne, hogy a vásárlói nem fogják ezt a szállítási lehetőséget választani a normál termékek estében (például azért, mert a szokatlan szállítóval többe kerülne a szállítás).
Egyes termékeknek "saját", csak rájuk vonatkozó szállítót ehelyett beállíthat súly alapján. (NICS KÜLÖN KIEMELVE A CSEH RÉSZBEN)
Amennyiben a cseh piacra is forgalmaz, az alábbiakat érdekesnek találhatja.
Ha Csehországra is értékesít, a következőket érdekesnek találhatja.